Suzuki GZ 250 Marauder
Fra : Tommy Hansen

Dato : 25-06-10 21:52

Hej
Jeg overvejer at købe sådan en, er der nogen der
har noget at sige om den ? både godt og dårligt

Vh
Tommy

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 26-06-10 05:53

Den 25-06-2010 22:52, Tommy Hansen skrev:
> Hej
> Jeg overvejer at købe sådan en, er der nogen der
> har noget at sige om den ? både godt og dårligt
>
> Vh
> Tommy

Den er ikke særlig hurtig at have med på en længere fællestur og så har
den en ret lille tank.
Hilsen Matthias

Fra : Hekto

Dato : 26-06-10 04:27

On Jun 25, 10:52 pm, "Tommy Hansen" <tommyhhFJ...@webspeed.dk> wrote:
> Hej
> Jeg overvejer at k be s dan en, er der nogen der
> har noget at sige om den ? b de godt og d rligt
>
> Vh
> Tommy

Den mangler lidt kræfter hvis man skal følges med andre eller bevæge
sig på motorvej. Den kan dårligt trække skindet af en budding.
Det betyder ikke så meget ved bykørsel eller hvas man kører alene
eller med ligestillede.

--

/Hekto

Fra : F.Syndergaard

Dato : 27-06-10 10:00

"Tommy Hansen" <tommyhhFJERN@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Jeg overvejer at købe sådan en, er der nogen der
> har noget at sige om den ? både godt og dårligt
>
> Vh
> Tommy

Jeg har tidligere haft en 250´er og det bliver man meget træt af.
Der er simpelthen for lidt go´ i sådan een.
Og det har ikke noget med mærket at gøre.

--
MVH.
Finni

Fra : Tommy Hansen

Dato : 27-06-10 22:07

"F.Syndergaard" <finnis@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har tidligere haft en 250´er og det bliver man meget træt af.
> Der er simpelthen for lidt go´ i sådan een.
> Og det har ikke noget med mærket at gøre.

Bare jeg kan trille afsted med 80-90 km/t på landevejen opfylder
den mine krav.
Tak for de forskellige input, det lyder ikke som om der er noget
mekanisk at udsætte på den.

Vh
Tommy

Fra : Ivar

Dato : 27-06-10 22:31

Tommy Hansen skrev:

> Bare jeg kan trille afsted med 80-90 km/t på landevejen opfylder
> den mine krav.

Med 20 hk vil det til tider også blive lidt anstrengt. Hvis der
er lidt vind og bakker kan det knibe. Den hører til i byen.

Ivar

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-10 05:41

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Med 20 hk vil det til tider også blive lidt anstrengt. Hvis der
> er lidt vind og bakker kan det knibe. Den hører til i byen.
>

> Ivar

Den har ikke de store problemer med at køre 80-90 og
den går, selvom tanken ikke er stor da fint omkring 250km. mellem
optankning.
Kan ikke sige noget dårlig om den, Min frue havde en for år tilbag.
Hygge PD CBR1100t

Fra : Knud Dam

Dato : 28-06-10 22:14

"Poul Dam" <pouldamhyggeadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Kan ikke sige noget dårlig om den, Min frue havde en for år tilbag.
> Hygge PD CBR1100t

Enig !
Min frue startede på en GN 250, og var vældig glad for den.
Der er ikke meget olie på motoren, så man skal være opmærksom på at checke
oliestanden.

; - )

KD FZ1-S

Fra : Anders Majland

Dato : 28-06-10 08:54

> Bare jeg kan trille afsted med 80-90 km/t på landevejen opfylder
> den mine krav.

Bare du så nøjes med det.

Blev overhalet af en igår der absolut ikke havde kraftoverskud til at lave
de overhalinger han udførte. Jeg er lidt usikker på om det var en marauder
men ihvertfald en meget undermotoriset custom.

Jeg var vidne til 3 hasarderede overhalinger incl overhalingen af os. Så
mest ud til at han ønskede at lege chicken med de modkørende med det extra
thrill der ligger i ikke at kunne undvige fordi man er ved at overhale en
bil ...

(langt stræk i bil på fartpilot på landevej) Han han blot haft dobbelt så
mange hk havde han sikkert kunne lave overhalingerne nogelunde sikkert.

Fra : Per

Dato : 28-06-10 16:04

Tommy Hansen wrote:

> Bare jeg kan trille afsted med 80-90 km/t på landevejen opfylder
> den mine krav.

Så vil du være mere end tilfreds med sådan en maskine.

Det er samme motor som på GN250 og rigtig mange har været tilfreds med denne
model, som er ret driftsikker og økonomisk.

Jeg har lige været en tur i Tyskland og kørt 1200 km på 3 dage på en Yamaha
ybr125 med 10 hk.
Stort set alle km. blev lagt på Autobahn. Det klarede den fortrinligt. Jeg
kørte uafbrudt 90-100 km/t eller mere når den kunne

Så en 250 ccm er mere end rigeligt til dit behov. Og så sådan en Marauder
vist nok en suveræn siddekomfort.

Held og lykke.

mvh. Per