Hvordan fjernes windows partition
Fra : Ukendt

Dato : 25-06-10 14:46

Hej

Jeg har en macbook med OS X ver. 10.4 installeret.
Herudover har jeg installeret Windows Vista med programmet BootCamp
som jeg mener var en program under OS X 10.4, jeg kan dog ikke finde
det mere under programmer.

Jeg ønsker at komme af med Vista og få Windows XP installeret i
stedet.

Hvordan kan det gøres ?

mvh
agj

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-06-10 15:08

agj <> wrote:

> [...]
> det mere under programmer.
>
> Jeg ønsker at komme af med Vista og få Windows XP installeret i

Bootcamp kom først i 10.5 men der var en beta som en overgang kørte
under 10.4. Opgrader til 10.6 og brug Bootcamp assistenten til at fjerne
windows partitionen igen.

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-10 19:01

On Fri, 25 Jun 2010 16:08:02 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von
Hassel) wrote:

>Bootcamp kom først i 10.5 men der var en beta som en overgang kørte
>under 10.4. Opgrader til 10.6 og brug Bootcamp assistenten til at fjerne
>windows partitionen igen.
>
>/thomas

OK, men det lyder dyrt, jeg regner med at du mener Snow Leopard.

agj

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-06-10 19:11

agj <> wrote:

> OK, men det lyder dyrt, jeg regner med at du mener Snow Leopard.

10.6 er er Snow Leopard ja ...

eneste andet alternativ er at repartionere disken og geninstallere dit
system (evt. klone det ud inden og så klone tilbage når disken er klar.)

det kommer jo an på hvad din tid er værd ...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-10 22:09

On Sat, 26 Jun 2010 20:11:26 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von
Hassel) wrote:

> [...]
>system (evt. klone det ud inden og så klone tilbage når disken er klar.)
>
>det kommer jo an på hvad din tid er værd ...

Ja jeg må nok partionere disken.

mvh
agj