Løs kobling på CBR
Fra : jan holm

Dato : 24-06-10 15:55

Hej nu har jeg læset her noget tid og set der altid har været nogle kloge
folk med gode råd , så nu vil jeg lige se om jeg kan få et råd på vejen :)

Har en cbr som jeg syntes er lidt løs i koblingen , kan se nå jeg trykker
koblingen ind det føste 1 cm sker der ikke noget som det hiver den bare lidt
i kablet , er det muligt at stramme den eller er det med vilje den er sådan,
har haft den længe men har ikke rigtig tænkt over det før idag.

Den køre og skifter gear uden problemer det er bare noget jeg lige opdagede
idag da jeg kørte på arbejde, er mere hvis det er tegen på det skal skiftes
eller bare strammes.

Mvh
Jan

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 24-06-10 18:43

Den 24-06-2010 16:55, jan holm skrev:
> [...]
>
> Den køre og skifter gear uden problemer det er bare noget jeg lige
> opdagede idag da jeg kørte på arbejde, er mere hvis det er tegen på det

Prøv at stamme kablet lidt op. Der skal være en vis frigang, så det må
ikke spændes helt op.
Bliver det ret hurtigt løst igen, så kunne det tyde på at dit kabel er
ved at sprænges.
Hilsen Matthias

Fra : KentBM

Dato : 24-06-10 21:20

Den 24/06/10 16.55, jan holm skrev:
> Den køre og skifter gear uden problemer det er bare noget jeg lige
> opdagede idag da jeg kørte på arbejde, er mere hvis det er tegen på det
> skal skiftes eller bare strammes.
En CBR er jo et temmelig vidt begreb. Men den CBR 1000, som jeg havde
for år tilbage, havde en stilleskrue ved koblingsgrebet. Men den kan du
vel næppe overse?

Hvis det altid har været på den måde, så er det vel ikke værre end at du
kan leve med det?

--

Kent