Flytte filer?
Fra : Henrik 8600

Dato : 24-06-10 19:13

Muligvis dette er et dumt spørgsmål?

Meeen jeg har brug for at vide hvordan man flytter Projekter og film filer i
iMovie fra den
interne hdd til en eksterne hdd.

Hvordan gør man det???

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-06-10 19:27

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> Muligvis dette er et dumt spørgsmål?
>
> Meeen jeg har brug for at vide hvordan man flytter Projekter og film filer i
> [...]

de ligger under ~/Movies/iMovie/ med mindre du har bedt den om at gemme
dem andre steder ...

/thomas

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-06-10 19:44

"Henrik 8600" <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> writes:

> Muligvis dette er et dumt spørgsmål?
>
> Meeen jeg har brug for at vide hvordan man flytter Projekter og film
> filer i iMovie fra den
> interne hdd til en eksterne hdd.
>
> Hvordan gør man det???

Det er ikke helt intuitivt, men står fornuftigt beskrevet i hjælpen
under emnet "Kopiere eller flytte et projekt til en ekstern harddisk".

===
Du kopierer eller flytter et projekt til en anden harddisk på følgende måde:

Slut en kompatibel ekstern harddisk til computeren vha. et FireWire-
eller USB 2.0-kabel. Der vises et harddisksymbol i projektbiblioteket.
BEMÆRK: Når du bruger en ekstern harddisk med iMovie, skal du sørge for,
at den er formateret som Mac OS – udvidet (Journaled).

Vælg det projekt, som skal flyttes eller kopieres, og gør derefter et af
følgende:

Du kopierer projektet ved at trække det til symbolet for den harddisk,
du vil kopiere det til, og derefter vælge “Kopier projekt” eller “Kopier
projekt og begivenheder”.

Hvis du vælger “Kopier projekt”, kopieres projektets video og andre
medier ikke til den anden disk. Før du kan redigere projektet, skal den
computer, du bruger, være forbundet med den harddisk, som indeholder
medierne.

Hvis du vælger “Kopier projekt og begivenheder”, kopieres begivenhederne
til den anden disk. Uanset hvad du gør, bevares der en kopi af
begivenhederne på den oprindelige placering, og evt. andre projekter,
der bruger klip fra de begivenheder, refererer stadig til dem på deres
oprindelige placering.

Hvis du vil flytte projektet, skal du holde Kommandotasten nede, mens du
trækker projektet til symbolet for den harddisk, det skal kopieres til,
og derefter vælge “Flyt projekt” eller “Flyt projekt og begivenheder”.

Hvis du vælger “Flyt projekt”, kopieres projektets video og andre medier
ikke til den anden disk. Før du kan redigere projektet, skal den
computer, du bruger, være forbundet med den harddisk, som indeholder
medierne. Hvis du vælger “Flyt projekt og begivenheder”, bliver
projektet og de begivenheder, der bruges i projektet, flyttet og slettes
fra deres oprindelige placering. Alle andre projekter, der bruger klip
fra disse begivenheder, refererer til dem på deres nye
placering.

===

Hab spass :)

Fra : Henrik 8600

Dato : 24-06-10 23:40

""Thorbjørn" Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Hab spass :)
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Takker så langt. Projekter er nu flyttet.

Meeen det er vist ikke helt så nemt med Begivenhederne?

Det er i al fald ikke lykkedes mig endnu. Noget jeg har overset eller?

Når man snakker Mac og `Command`knappen, er det så den med Æblet eller???

H.

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-06-10 05:59

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> Når man snakker Mac og `Command`knappen, er det så den med Æblet eller???

Ja. På de nye Mac har den faktisk ikke noget æble. Der står "cmd", og så
er der det der museumssymbol, der bruges på vejskilte til seværdigheder.
Hvis du læser udenlandsk (amerikansk), hedder den vist altid command.
Jeg mener ikke, jeg nogensinde har set den omtalt som Apple-key. Hvis du
læser amerikansk på nettet, så hedder Alt-tasten også option (opt). Det
er et dansk (nordisk?) fænomen, at den er blevet oversat til Alt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik 8600

Dato : 25-06-10 10:19

""Henrik Münster"" <henrik@muenster.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> læser amerikansk på nettet, så hedder Alt-tasten også option (opt). Det
> er et dansk (nordisk?) fænomen, at den er blevet oversat til Alt.

Så er det en ´gammel` Mac jeg har Der er et Æble på.

Men jeg kan stadigt ikke flytte Begivenhederne?

H.

Fra : Morten Lind

Dato : 25-06-10 15:05

> Hvis du
> læser amerikansk på nettet, så hedder Alt-tasten også option (opt). Det
> er et dansk (nordisk?) fænomen, at den er blevet oversat til Alt.

Det er jo også først de seneste år, at muligheder er blevet til optioner
på dansk, så det er ikke så mærkeligt, at den hedder
Alternativ/Optional, vel?

M., der godt kunne li´ "ævle-tasten"

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-06-10 15:14

> Hvis du
> læser amerikansk på nettet, så hedder Alt-tasten også option (opt). Det
> er et dansk (nordisk?) fænomen, at den er blevet oversat til Alt.

"Option" er noget de fandt på til Apple // men sender samme kommando som
"Alt" .. "Alt" hedder tasten den også i USA ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-07-10 23:42

> "Option" er noget de fandt på til Apple // men sender samme kommando som
> "Alt" .. "Alt" hedder tasten den også i USA ...

Jeg har lige set efter på Apples hjemmeside, og det er rigtigt, at der
nu står både "alt" og "option" på tasten:

<http://www.apple.com/keyboard/>

Jeg er nu ret sikker på, at i klassisk Mac-terminologi har den tast
heddet "option" i USA, og det blev oversat til "alt" på dansk tastatur.
På en pc har den altid heddet "alt" både i USA og her. Jeg kan huske, at
jeg for snart en del år siden læste en amerikansk anmeldelse af det
svenske program Pagespinner. De harcelerede over, at manualen var
dårligt oversat. Blandt andet blev option-tasten kald alt-tasten ligesom
på en pc. Jeg formoder, at det skyldes, at option-tasten også blev til
alt-tasten på svensk tastatur.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jon

Dato : 02-07-10 10:11

> Jeg er nu ret sikker på, at i klassisk Mac-terminologi har den tast
> heddet "option" i USA, og det blev oversat til "alt" på dansk tastatur.

Det er helt korrekt. I starten het den egentlig ingenting i Europa, men
hadde kun et tegn som jeg alltid har tenkt på som et bilde på en
sporvognspens, altså et sted man kann "skifte kurs".
--
/Jon
echo 141403796329316328543255794865631358218P | dc