iTunes køb?
Fra : Henrik 8600

Dato : 23-06-10 23:13

Jeg har en MBP hvor jeg har købt en del musik gennem iTunes.

Og så har jeg en PC hvor jeg lige har ins. iTunes.

Har godkendt computeren og logget ind på min iTunes konto.

Skulle den købte musik ikke dukke op dér så? På PCén?

Og evt hvor?

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-06-10 07:29

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Har godkendt computeren og logget ind på min iTunes konto.
>
> Skulle den købte musik ikke dukke op dér så? På PCén?

du skal selv kopiere din musik over ..

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-06-10 17:42

> du skal selv kopiere din musik over ..

Netop. Det nemmeste er, hvis man kan oprette netværk mellem computerne.
Husk bare, at du skal trække musikken ind i iTunes' vindue. Ellers kan
iTunes ikke finde den. Man skal ikke bare selv lægge den i en mappe på
harddisken.
Hvis computerne er på samme netværk i hjemmet, er det endnu
smartere at slå "Deling i hjemmet" til. Så finder iTunes selv ud af, om
der er musik på den eller de andre iTunes, som den ikke selv har. Vi har
fire computere her hos os. Jeg køber al musikken på min Mac, og så
bliver den helt automatisk overført til de andre, når de bliver tændt.
Det kom vist nok med iTunes 9, og det er bare smart. Før skulle jeg selv
holde rede på, om jeg nu havde kopieret musikken til alle de andre
computere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 26-06-10 07:36

Den 24-06-2010 18:41, Henrik Münster skrev:

> [...]
> Det kom vist nok med iTunes 9, og det er bare smart. Før skulle jeg selv
> holde rede på, om jeg nu havde kopieret musikken til alle de andre

Bliver musikken overført til harddisken på den anden computer eller kan
den bare afspilles på en anden computer hvis værten står tændt?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-06-10 07:50

Mikkel Moldrup-Lakjer <mikkelml@gmail.com> writes:

> Bliver musikken overført til harddisken på den anden computer eller
> kan den bare afspilles på en anden computer hvis værten står tændt?

I iTunes 9 bliver det skubbet over, men man skal aktivt slå det til.

Jeg kan desværre ikke rigtigt få det til at fungere med videofilm endnu.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 26-06-10 08:57

Den 26-06-2010 08:49, Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> I iTunes 9 bliver det skubbet over, men man skal aktivt slå det til.

Åh, så prøver jeg at opgradere.

Mikkel

Fra : Henrik 8600

Dato : 26-06-10 09:47

""Thorbjørn" Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Jeg har forstået det sådan at når man køber musik på iTunes Store, så kommer
musikken frem / ned på de enheder (Mac´s, PC´s, iPod Touches og iPhones)
hvor den konto musikken er købt fra er aktiv.

Er dette korrekt???

Og hvordan aktiveres det?

Sgu surt at købe musik, sælge sin iPhone og tro at musikken kommer igen når
man køber den næste...

H.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-06-10 09:51

"Henrik 8600" <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> writes:

> [...]
> kommer musikken frem / ned på de enheder (Mac´s, PC´s, iPod Touches og
> iPhones) hvor den konto musikken er købt fra er aktiv.

Det tror jeg ikke. Musik kommer ned på den iTunes hvor den er købt,
eller den enhed der har købt den synkroniserer op mod.

Vær også opmærksom på at du kan sikkerhedskopiere din iTunes.

> Sgu surt at købe musik, sælge sin iPhone og tro at musikken kommer
> igen når man køber den næste...

Hvis musikken ligger i iTunes (hvilket den fx kommer hvis du
synkroniserer din iPhone op mod den), så kommer det også over på
fremtidige tilkoblede enheder hvis du siger ja når du bliver spurgt.

Som udgangspunkt ligger der en komplet sikkerhedskopi i din iTunes.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-06-10 10:37

> [...]

> musikken frem / ned på de enheder (Mac´s, PC´s, iPod Touches og iPhones)
> hvor den konto musikken er købt fra er aktiv.

ikke helt .. kun hvis du slå "home sharing" til og sætter den til at
synce nyt indkøbt musik. (imellem iTunes)

> Og hvordan aktiveres det?
>
> Sgu surt at købe musik, sælge sin iPhone og tro at musikken kommer igen når
> man køber den næste...

Du har vel backup af din musik ?

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-07-10 23:42

> ikke helt .. kun hvis du slå "home sharing" til og sætter den til at
> synce nyt indkøbt musik. (imellem iTunes)

Husk bare, at på Mac, og jeg formoder også, det gælder pc, kan man kun
have musikken liggende på fem computere. Eller rettere: Man kan kun
afspille den på fem computere. Det er noget med kopibeskyttelse. Hver
computer skal godkendes til at afspille musik fra den givne konto. Det
er derfor vigtigt, at man fjerner godkendelsen, når man f.eks. sælger
sin computer. Ellers kan man løbe tør for antal computere. Man må
nulstille computerne én gang om året, hvorefter de alle skal godkendes
igen.

> Du har vel backup af din musik ?

Jeg har også altid undret mig lidt, når folk siger sådan noget. Musikken
ligger da først og fremmest i iTunes på computeren. Det er herfra, man
administrerer musikken, laver spillelister og overfører musik til sin
iPod og/eller iPhone. En iPod eller en iPhone kan ikke stå alene. Man
skal altid have en computer med iTunes til at administrere musikken.
Sælger man sin iPhone eller iPod, kan man bare lægge musikken over på
den fra sin iTunes på computeren.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-07-10 08:00

> [...]
> altid have en computer med iTunes til at administrere musikken. Sælger man
> sin iPhone eller iPod, kan man bare lægge musikken over på den fra sin

Der er nu mange som ikke har så stor udskiftning i deres musik og som
bare fylder musik på deres iPod/iPhone når de får den og så eller ikke
sætter den til en computer igen.

/thomas

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 02-07-10 16:59

On 2010-07-02 00:42:06 +0200, Henrik Münster said:

> [...]
> sin computer. Ellers kan man løbe tør for antal computere. Man må
> nulstille computerne én gang om året, hvorefter de alle skal godkendes

Det er ikke kopibeskyttelse på musikken som selges i iTunes lengre. Så
den regelen gjelder vel bare for tv-serier, filmer og iOS-programmer.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-07-10 18:57

Tor Einar Samdahl <teisam@online.no.vil.itj.ha.no.spam> wrote:

> Det er ikke kopibeskyttelse på musikken som selges i iTunes lengre. Så
> den regelen gjelder vel bare for tv-serier, filmer og iOS-programmer.

korrekt .. men jeg tror faktisk det er de færreste som har brugt ekstra
penge på at opgradere deres DRM beskyttede numre, så det er stadig et
"issue" for mange..

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-07-10 22:06

Det tænkte jeg ikke på. Jeg har dog hørt, at det stadig står i
informationen til musikken, hvem der har købt musikken og dermed har ret
til at bruge den. Jeg tænkte, at det stadig begrænsede brugen under
iTunes, men du har nok ret, at musikken ikke er beskyttet længere.

> korrekt .. men jeg tror faktisk det er de færreste som har brugt ekstra
> penge på at opgradere deres DRM beskyttede numre, så det er stadig et
> "issue" for mange..

Det er bare ikke altid så let. Jeg har opgraderet alle de numre, jeg
kan. Alligevel har jeg stadig 319 numre, som er kopibeskyttede.
Problemet er bl.a., at album kan forsvinde eller blive erstattet af
andre. Jeg købte f.eks. et album med Abbas største hit, men det findes
ikke mere. Nu er der et andet, der hedder noget lidt andet og indeholder
lidt andre numre. Mit album kan derfor ikke opgraderes til iTunes Plus.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 02-07-10 22:12

On 2010-07-02 23:05:34 +0200, Henrik Münster said:

> [...]
> ikke mere. Nu er der et andet, der hedder noget lidt andet og indeholder
> lidt andre numre. Mit album kan derfor ikke opgraderes til iTunes Plus.

Jeg var ute for noe lignende med et album, men jeg bare kontaktet
iTunes Support via iTunes og forklarte situasjonen. De gjorde versjonen
uten drm tilgjengelig for meg via nedlastning.

Så det kan være en mulig vei å gå.