GSX 250, 17 eller 27 HK
Fra : Ukendt

Dato : 22-06-10 19:53

Jeg har rigget en 1984 Suzuki GSX 250 ES til, som datteren skal have at køre
på. Jeg synes ikke der er det skud i den, der burde være. Den går egentlig
meget godt, og tager fint omdrejninger, men jeg synes den burde kunne lidt
mere i bunden og mellemområdet. Topfarten er ikke meget mere end 110 km/t.
For en del år siden havde jeg selv en magen til, og jeg husker det som den
kunne lidt mere.

Hvordan ser man forskel på versionerne med hhv. 17 og 27 heste?
--
Hilsen Ole Axelsen. (5771)

Fra : Per

Dato : 22-06-10 20:21

Ole Axelsen wrote:
> [...]
> ikke meget mere end 110 km/t. For en del år siden havde jeg selv en
> magen til, og jeg husker det som den kunne lidt mere.

Det har du ret i.

Jeg tog kørekort på sådan en og den kunne godt køre 130 km/t.

Er der ændret på gearingene ?

> Hvordan ser man forskel på versionerne med hhv. 17 og 27 heste?

Jeg erindrer ikke, at der blev solgt 17hk versioner i DK. Hvor har du det
fra med de 17 hk?

Det er den her du mener ikke ?

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25918

mvh. Per

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 23-06-10 22:33

Der blev skrevet:

> Det er den her du mener ikke ?
>
> http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25918
****************

Jeg havde en omkring 1984. Den lignede ikke den på billedet, men var lidt
mere "firkantet" i det, a'la' nogle af 450'erne, som også fandtes i 2
versioner.

250'eren kørte iflg. speedometret ca. 140 km/t med 2 personer på (Og det så
nogle kilo siden
--
/Jens S., Esbjerg
SYM Fiddle 125, GS 500 F

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-10 17:07

"Jens S., Esbjerg" <NoRespond@a.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> versioner.
>
> 250'eren kørte iflg. speedometret ca. 140 km/t med 2 personer på (Og det

Ja, det er den. Den du havde var måske modellen før, den er lidt mere
kantet, men specifikationerne på motoren er de samme.
Jeg husker det også sådan at den jeg havde kunne rende i hvert fald 130
eller mere. Den her går fint 110, (med 1 person) men skal den højere op
kræver det lang tid, samt medvind og solen i ryggen.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : aksel_k

Dato : 26-06-10 00:31

On 24 Jun., 18:06, "Ole Axelsen" <oleaxelsen ( a ) stenstrupmail.dk>
wrote:

> [...]
> eller mere. Den her går fint 110, (med 1 person) men skal den højere op
> kræver det lang tid, samt medvind og solen i ryggen.

Jeg har arbejdet med en lignende cykel, og symptomerne kunne tyde på
problemer med udstødningen. Originalt er der en samlekasse for de 2
afgangsrør under motoren, men hvis den er rustet væk, og man blot har
forlænget afgangsrørene til lydpotterne, vil der være forkert modstand
i udstødningssystemet, og så vil der ikke være bundtræk.
Enten skal motoren dyses om, eller der skal igen etableres en
samlekasse i stil med den originale i udstødningssystemet.

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-10 20:19

wrote:
> [...]

>forlænget afgangsrørene til lydpotterne, vil der være forkert modstand
>i udstødningssystemet, og så vil der ikke være bundtræk.

Den kører med 2 i 1 udstødning, så der er slet ikke nogen mellempotte. Min
egen, som jeg havde for flere år siden kørte også med 2 i 1, så det
forklarer ikke forskellen, desværre.