Antivirus-software?
Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 23-06-10 09:38

Nu er det jo nogle år siden, jeg senest (for alvor)
brugte Mac, så altså:

'Skal'/b¸r man installere nogen form for antivirus
program på en Mac??

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-06-10 09:41

Hans Henrik Hansen <h2vhspam@webspeed.dk> wrote:

> Nu er det jo nogle år siden, jeg senest (for alvor)
> brugte Mac, så altså:
>
> 'Skal'/bør man installere nogen form for antivirus
> program på en Mac??

nej, hvis du lader være med at besøge sites du ikke stoler på, ikke
downloader skummelt software og ikke åbner mail fra folk du ikke kender,
og generelt tænker dig om, så er der imho. endnu ikke grund til at bruge
tid og penge på antivirus.

Det kommer nok ...

/thomas

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 23-06-10 09:42

wrote:

alvor)

antivirus

> nej, hvis du lader v¿re med at bes¸ge sites du
ikke stoler på, ikke
> downloader skummelt software og ikke åbner mail
fra folk du ikke kender,
> og generelt t¿nker dig om, så er der imho.
endnu ikke grund til at bruge
> tid og penge på antivirus.
>
> Det kommer nok ...
>
> /thomas

Tak for superhurtig respons!: Jeg f¸lger dit råd.

Hans

Fra : Steen

Dato : 23-06-10 10:27

> [...]

> Nu er det jo nogle år siden, jeg senest (for alvor)
> brugte Mac, så altså:
>
> 'Skal'/bør man installere nogen form for antivirus

Jeg prøvede en overgang det gratis antivirus program, iAntivirus, bare
fordi jeg kunne. Det virker sikkert fint, men jeg bruger det ikke
længere
http://www.iantivirus.com/
--
Steen

Fra : Erik Richard S¸rense~

Dato : 23-06-10 11:35

Hans Henrik Hansen wrote:
> Nu er det jo nogle år siden, jeg senest (for alvor)
> brugte Mac, så altså:
>
> 'Skal'/b¸r man installere nogen form for antivirus
> program på en Mac??

Nogle vil nok sige nej, men jeg vil nu sige - ja, man b¸r g¸re det. Og
sål¿nge ClamXAV er både godt og gratis, vil jeg anbefale den. Den er
effektiv og kan både scanne Mac og shared (delte) Windows diske på et
lokalt netv¿rk, og så kan den scanne inbox i langt de fleste
mailprogrammer, hvilket ikke alle kan, så man på den måde undgår
risikoen for at få en af de her virus, der kan lejre sig og blive
videresendt uden afsenderens vidende. Og k¸rer du med både OS X og
Windows, vil jeg anbefale Avast! til Windows delen. Den kan det samme på
Windows siden som ClamXAV og er ligeledes gratis for private brugere.

ClamXAV 2.0.6
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/52238
Avast Free Antivirus 5.0.545.100614
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/10019223