Hacker (cracker) - Mac. Radioavisen i mand~
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 23-06-10 07:48

Hejsa.

Der har tidligere været mange tråde om virus m.m. mod Mac
(Mac-platformen).

I radioavisen i mandags blev det nævnt, at fordi Mac og specielt iPhone
og iPad er blevet så populære bliver angrebene på disse hyppigere, og nu
var det lykkedes at hacke godt 100.00 mailadresser (! og hvad så, intet
ødelagt?).
Der blev intet sagt, om det var på vindåse kørt på Mac eller hvilket
program der var angrebet eller om det var selve OS.
Hvilket firma/hvilken institution der var angrebet (over 100.000
adresser - jeg har måske 50) eller om det var mange Mac-brugere blev der
heller talt om.

Er der nogen der ved noget mere.

Og det er vel stadig sådan, at opfører man sig ordentligt og tænker sig
om inden næste klik, så er risikoen for problemer meget lille.

Jeg føler mig stadig tryg og sover roligt om natten.

P.S. Jeg har aldrig haft noget beskyttelsesprogram - det kan måske blive
nødvendigt.

Michael C.

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 23-06-10 07:51

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@stofanet.invalid> wrote:

Undskyld - rettelse

> adresser - jeg har måske 50) eller om det var mange Mac-brugere blev der
> heller talt om.

blev der heller IKKE talt om.

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-06-10 08:33

> [...]

> Hvilket firma/hvilken institution der var angrebet (over 100.000
> adresser - jeg har måske 50) eller om det var mange Mac-brugere blev der

mon ikke de mener denne:

<http://www.boygeniusreport.com/2010/06/13/att-sends-out-apology-emails-
to-ipad-3g-customers-in-wake-of-security-breach/>

Som ikke har noget med mac eller iOS sikkerhed at gøre, men derimod
at&t's systemer ...

/thomas