Nokia 5800 kan ikke opgraderes
Fra : Leif Neland

Dato : 21-06-10 22:57

Min 5800 har sw V 50.0.005 23-03-2010 RM-356 (C) NMP
Fruens ny 5800 har V 31.0.101 16-09-2009 RM-356 (C) NMP

Hun vil gerne have samme version, men når vi prøver at "selv-opdatere"
den, skriver den:
Telefonen blev ikke opdateret. Opdateringspakken er ikke kompatibel med
telefonen. Kontakt tjenesteudbyderen.

Hvad betyder det?

Skal man omkring en V40 først?

Leif

Fra : Brian Lund

Dato : 22-06-10 07:10

> [...]
> den, skriver den:
> Telefonen blev ikke opdateret. Opdateringspakken er ikke kompatibel med

Prøv med Ovi-suite og et USB kabel! Jeg kunne heller ikke få den til at
opdatere igennem telefonen selv, det virkede først da jeg koblede den
til computeren! (Ovenikøbet kun på den bærbare og ikke den stationære)

Brian

Fra : Leif Neland

Dato : 22-06-10 19:33

Brian Lund skrev:

> Prøv med Ovi-suite og et USB kabel! Jeg kunne heller ikke få den til at
> opdatere igennem telefonen selv, det virkede først da jeg koblede den
> til computeren! (Ovenikøbet kun på den bærbare og ikke den stationære)

Nokia Software Updater finder ikke telefonen med sw V 31.0, den finder
fint min med sw V 50.0

Ovi suite: Finder telefonen, men når man vil opdatere, går den i gang
med at kontrollere telefonen, og taber så USB-forbindelsen.

Så den skal vist omkring en reparatøren.

Leif

Fra : Brian Lund

Dato : 22-06-10 21:17

> Ovi suite: Finder telefonen, men når man vil opdatere, går den i gang
> med at kontrollere telefonen, og taber så USB-forbindelsen.

Det "skal" den gøre! (Det gjorde min)
Telefonen slukker/genstarter når det sker, ikke?

Hvis det er tilfældet så prøv at lade den ligge i ca. 20 minutter se om
det gør en forskel.

Brian

Fra : Leif Neland

Dato : 23-06-10 05:41

Brian Lund skrev:

> Det "skal" den gøre! (Det gjorde min)
> Telefonen slukker/genstarter når det sker, ikke?

Opdateringsprogrammet skriver at forbindelsen er afbrudt, og man skal
prøve igen.

Så det kan ikke være tilsigtet.

Leif

Fra : Brian Lund

Dato : 23-06-10 16:16

> Opdateringsprogrammet skriver at forbindelsen er afbrudt, og man skal
> prøve igen.
>
> Så det kan ikke være tilsigtet.

Det gjorde den også ved mig, men det virkede alligevel!

Ser det ud som om telefonen slukker når den gør det? Hvis ja, så er det
fordi den rebooter i en opdaterings-tilstand! (medmindre det normale
billede kommer frem på den igen)

Brian