telefonlås.
Fra : Erling G

Dato : 20-06-10 13:34

Vores datter har "leget" med sin SonyEriksson W350i og har fået lavet en
telefonkode hun nu ikke kan huske (IKKE pin-koden)

Kan man fjerne den på nogen måde ?

Mvh.
Erling

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-06-10 16:07

Erling G skrev den 20-06-2010 14:34:
> Vores datter har "leget" med sin SonyEriksson W350i og har fået lavet en
> telefonkode hun nu ikke kan huske (IKKE pin-koden)
>
> Kan man fjerne den på nogen måde ?

Når pinkode er indtastet forkert 3 gange, så skal man bruge PUK-koden.

På den plastikramme som simkortet blev leveret på...kan I finde PUK-koden.

Ellers må den kontraktansvarlige ringe til udbyderen og får PUK-koden der.

Er PUKkoden indtastet forkert - svjh - 10 gange....så kan det ikke lade
sig gøre at låse simkortet op igen. Der skal så købes nyt simkort.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Peter Hansson \(7870~

Dato : 20-06-10 19:13

"Erling G" <er@nomail.dk> skrev i meddelelsen
> Vores datter har "leget" med sin SonyEriksson W350i og har fået lavet en
> telefonkode hun nu ikke kan huske (IKKE pin-koden)
>
> Kan man fjerne den på nogen måde ?

Det du taler om er jo ikke simkortrelateret og Carsten R´s model dur ikke.
Hvis man selv kunne forsvandt ideen bag låsekode jo.

Her er der noget der er snippet fra SE´s webside:

Bemærk: Af sikkerhedsmæssige årsager kan din operatør, forhandler eller Sony
Ericssons servicecenter ikke genskabe koden fra mobilen eller netværket.
Hvis du glemmer koden, skal den låste mobil indsendes til servicecenteret.

Det lyder dog noget modsætningsfyldt, at mobilen skal insendes til
servicecentret, når de siger at samme servicecenter ikke kan genskabe koden.

PH

PH

Fra : Erling G

Dato : 20-06-10 19:58

"Peter Hansson (7870)" <peter@ahansson.net> wrote in message

> [...]
>
> Det lyder dog noget modsætningsfyldt, at mobilen skal insendes til
> servicecentret, når de siger at samme servicecenter ikke kan genskabe

Ja , det har jeg også læst og synes også det lyder som vrøvl.

Nogen gange er der nogle kvikke unge mennesker der finder ud af, at nogle
ting alligevel lader sig gøre - kunne være der var en sådan også i dette
tilfælde.
Men tak.

Mvh.
Erling

Fra : Max

Dato : 20-06-10 23:33

Hej Peter

> Det lyder dog noget modsætningsfyldt, at mobilen skal insendes til
> servicecentret, når de siger at samme servicecenter ikke kan genskabe
> koden.

De laver vel en hard reset der sætter mobilen tilbage til
fabriksindstillingen, vejledning i denne form for reset kan
ofte findes på nettet.

Max

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-06-10 06:34

Peter Hansson (7870) skrev den 20-06-2010 20:13:

> Det lyder dog noget modsætningsfyldt, at mobilen skal insendes til
> servicecentret, når de siger at samme servicecenter ikke kan genskabe
> koden.

De genskaber vel ikke den gamle kode, men fjerner rub og stub af den
software som ligger på telefonen....og lægger nyt ind.

Fra : Leif Neland

Dato : 21-06-10 22:24

Peter Hansson (7870) skrev:

> [...]
>
> Det lyder dog noget modsætningsfyldt, at mobilen skal insendes til
> servicecentret, når de siger at samme servicecenter ikke kan genskabe

Jeg forstår det således, at man ikke kan indtaste en kode ("fra
mobilen") og udbyderen kan ikke gøre det pr fjernbetjening ("fra
netværket"), men at servicecentret skal have telefonen fysisk i hånden.

Når man først har telefonen i hånden/værkstedet, er det ikke noget
problem at "dirke den op", det har jeg selv set i CSI

Leif

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-06-10 21:40

Erling G skrev:

> Vores datter har "leget" med sin SonyEriksson W350i og har fået lavet en
> telefonkode hun nu ikke kan huske (IKKE pin-koden)

> Kan man fjerne den på nogen måde ?

Der er to PIN-koder, PIN1 og PIN2. De kan låses op med de
tilsvarende PUK-koder (tror jeg nok - har aldrig prøvet).

Derudover er der en kode der kaldes forskelligt, men jeg
foretrækker at kalde den en simlås fordi den spærrer for at man
kan bruge et andet simkort end det der sidder i når koden
oprettes/ændres - hvis man altså ikke kender koden.

På min mobil låser den samme kode for nogle andre funktioner. Jeg
aner ikke hvordan den kan fjernes igen hvis man har glemt den.

--
Bertel

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 21-06-10 20:55

"Erling G" <er@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> Vores datter har "leget" med sin SonyEriksson W350i og har fået lavet en
> telefonkode hun nu ikke kan huske (IKKE pin-koden)

> [...]

er det ikke bare en sikekrhedskode? hvor standard er 0000 på se mobiler...?

kan jeg nemt fjerne via setool...

Fra : Erling G

Dato : 21-06-10 22:33

"Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> wrote in message

> er det ikke bare en sikekrhedskode? hvor standard er 0000 på se
> mobiler...?
>
> kan jeg nemt fjerne via setool...
Det er desværre den telefonlås som Peter Hansson nævner. (og har prøvet med
0000 osv.)

Jeg har prøvet at komme i kontakt med telefonen med bl.a. Setool2lite, og
XS++ men kan ikke få "hul igennem".
De skriver begge "hold på C knappen og indsæt usb-kablet" men intet sker -
ved ikke lige hvorfor.

Mvh.
Erling

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 22-06-10 04:55

> [...]
> XS++ men kan ikke få "hul igennem".
> De skriver begge "hold på C knappen og indsæt usb-kablet" men intet sker -

prøv at rense stikket med en tandbørste...

Fra : Erling G

Dato : 22-06-10 15:32

> prøv at rense stikket med en tandbørste...

Det prøver jeg så,... men SonyErickssons PC-suite kan fint kommunikere med
telefonen gennem kablet.

Mvh.
Erling

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 22-06-10 17:15

> "Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> wrote in message

> Det prøver jeg så,... men SonyErickssons PC-suite kan fint kommunikere med
> [...]

okay... ved jeg så ikke lige hvordan og hvorledes... skal lige siges jeg
ikke bruger andet end den "rigtige" setool til se mobiler.... og har ikke
haft andre problemer med at opnå kontakt med mindre stikket var beskidt
eller printbanerne inde bagved var irret væk....