Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Garanti på Sony kamera købt i udlandet?
Fra : Lars Rasmussen

Dato : 21-06-10 12:38

Hej

Hvordan ligger det med en evt garanti rep af at sony kamera købt i
f.eks. UK. Findes der international garanti, så man kan indsende det
til Sony DK?
Nogen med erfaringer her?

mvh Lars

Fra : Henrik B.

Dato : 21-06-10 19:42

"Lars Rasmussen" <lars0504@googlemail.com> skrev i meddelelsen

> Hvordan ligger det med en evt garanti rep af at sony kamera købt i
> f.eks. UK. Findes der international garanti, så man kan indsende det
> til Sony DK?

Der ér international garanti. Men det kræver at du har fået butikken, hvor
det er købt, til at udfylde og stemple det internationale garantibevis, som
ligger sammen med brugsforvirringen...
Hvis dette ikke er tilfældet, vil Sony DK sikkert nægte kendskab til
kameraet og be' dig om at sende det til rep. i England...

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Skovsgaard

Dato : 21-06-10 16:08

On 21 Jun., 20:42, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> Der r international garanti. Men det kr ver at du har f et butikken, hvor
> det er k bt, til at udfylde og stemple det internationale garantibevis, som
> ligger sammen med brugsforvirringen...
> Hvis dette ikke er tilf ldet, vil Sony DK sikkert n gte kendskab til
> kameraet og be' dig om at sende det til rep. i England...
>
> --
> FUGM - The trademark of world class inkompetence.http://www.saabklub.dk

Jeg spurgte Sony i DK direkte den gang jeg købte Sony kamera i
England, og svaret var at der er International garanti, eneste
"ulempe" er at hvis du skal benytte dig af den, skal kameraet
afleveres direkte til Sony.

Mvh
Søren

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-06-10 05:55

"Lars Rasmussen" <lars0504@googlemail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Se det skal du finde svaret på, i de papirer der lå i kassen...
For når man læser på mange produkter, så er der Int garanti...
Bare ikke i Danmark.... Men det er det pudsige ved det...
Det har stået i de fleste papirer, men på produkter, der var
købt i Danmark....

Til gengæld, fik jeg repareret en Blaupunkt video på garantien.
Videoen var købt i Tyskland, og der var ikke indsendt papirer.
Selvfølgelig skulle jeg medbringe kvittering, ikke at han så den,
han slog den bare op på computeren, så var det OK...
Det eneste der var lidt anderledes, var at man skulle køre hen
på et værksted for lastbiler, for at få den lavet ...

M.V.H....Benny..