MS Windows
briani 27239
Automatisk hente post.
Fra : Göran Wennerström

Dato : 22-06-10 06:13

Hej.

Kan jeg få Windows at starte op, hente post og nyhedsbeskeder og så lukke
ned igen automatisk?

Da jeg er med et skib, og har mulighed at hente post på fastsatte
tidspunkter, men har ikke mulighet til at komme til computeren pga. andet
arbejde, tænkte jeg at det var smart om det kunne lade sig gøre at starte
op, hente post og så lukke ned igen, uden at jeg var tilstede.

Venlig hilsen Göran.

Fra : Abricosicus

Dato : 22-06-10 08:20

Den 22-06-2010 07:13, Göran Wennerström skrev:
> [...]
> andet arbejde, tænkte jeg at det var smart om det kunne lade sig gøre at
> starte op, hente post og så lukke ned igen, uden at jeg var tilstede.

Hej !

Nogle BIOS'er giver mulighed for tidsbestemt opstart.
Så kunne du have dit mailprogram i Start-gruppen.
Og så i Strømsyring sætte pc'en til at slukke igen efter x minutter.

mvh

Abricosicus

Fra : Peter Knutsen

Dato : 22-06-10 21:00

On 22/06/2010 09:19, Abricosicus wrote:
> Nogle BIOS'er giver mulighed for tidsbestemt opstart.
> Så kunne du have dit mailprogram i Start-gruppen.
> Og så i Strømsyring sætte pc'en til at slukke igen efter x minutter.

X minutter kan jo vise sig at være for lidt ind imellem, hvis der er
nogen der sender Göran store vedhæftede filer. Især hvis han er på et
skib, hvor jeg forestiller mig at der ikke er meget båndbredde.

--
Peter Knutsen

Fra : Göran Wennerström

Dato : 12-09-10 09:52

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev

> X minutter kan jo vise sig at være for lidt ind imellem, hvis der er nogen
> der sender Göran store vedhæftede filer. Især hvis han er på et skib, hvor
> jeg forestiller mig at der ikke er meget båndbredde.

Tak for svar.

Ja, det med båndbredde har du ret i, det er ikke meget at rutte med. Og da
alle vil på, på samme tid, tængte jeg at det var smart, om jeg lavede nogle
sidespring, til glæde for alle.

Venlig hilsen Göran.

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 22-06-10 20:14

Göran Wennerström wrote:
> [...]
> andet arbejde, tænkte jeg at det var smart om det kunne lade sig gøre
> at starte op, hente post og så lukke ned igen, uden at jeg var

Hvis din bios ikke understøtter opstart på faste tidspunkter, så
understøtter den helt sikkert power on reset(mener jeg det hedder) dvs. at
computeren starter når man stikket kommer i kontakten. Så kan du starte
PC'en med alm. timer til stikkontakten.

Programmet laver du en genvej til i menuen Start. Så det starter op sammen
med PC'en.

Hvis programmet kan auto tjekke for post/nyheder lader du den bare gøre det.
Ellers kan du søge efter et macro-program der kan starte sammen med PC'en -
de findes både som betalings og gratis programmer.

Hvis din PC skal slukkes bagefter kan du installere et program som Shutter
(bruger selv version 2.9, da jeg synes den er nemmere).

Så kan den stilles til at slukke PC'en efter f.eks. 5 min.

--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...

Fra : Mcwm

Dato : 22-06-10 21:55

Den 22-06-2010 21:13, Torben Greve Otzen skrev:
> Hvis din PC skal slukkes bagefter kan du installere et program som Shutter
> (bruger selv version 2.9, da jeg synes den er nemmere).
>
> Så kan den stilles til at slukke PC'en efter f.eks. 5 min.

Den klarer windows da selv med "%windir%\system32\shutdown.exe -s -t 440
-c "Lukker ned!!!!""

Venligst
Mcwm

Fra : Göran Wennerström

Dato : 12-09-10 09:53

"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev

> Den klarer windows da selv med "%windir%\system32\shutdown.exe -s -t
> 440 -c "Lukker ned!!!!""

Tak for svar.

Venlig hilsen Göran.

Fra : Göran Wennerström

Dato : 12-09-10 10:00

"Torben Greve Otzen" <torbengreveotzenSLET@hotmail.com> skrev

> [...]
> computeren starter når man stikket kommer i kontakten. Så kan du starte

Se, det var smart.

> Programmet laver du en genvej til i menuen Start. Så det starter op sammen
> med PC'en.

Ja, det virker, sammen med auto hentning.

> Hvis programmet kan auto tjekke for post/nyheder lader du den bare gøre
> det. Ellers kan du søge efter et macro-program der kan starte sammen med
> PC'en - de findes både som betalings og gratis programmer.

Det kan mit program.

> Hvis din PC skal slukkes bagefter kan du installere et program som Shutter
> (bruger selv version 2.9, da jeg synes den er nemmere).

Har fundet Shutter, og det fungerer godt nok til mig.

Jeg har en Pavilion dv6, og den har ikke særligt mange muligheder i bios.
Jeg synes at bioser har mindre og mindre muligheder at rode med selv.

Venlig hilsen Göran.