Mail, IMAP og GMail opsætning
Fra : Kurt Brixen

Dato : 21-06-10 10:07

Efter i lang tid at have brugt POP3 mod GMail vil jeg prøve at bruge
IMAP sammen med Mail 4.3.

Der er et enkelt problem jeg ikke kan løse.
Mail henter alle de mail der er flyttet til Spam mappen i GMail. Dem
vil jeg undgå at hente, eller få markeret som Reklame i Mail, så links
til billeder ikke virker, hvis jeg får åbnet én af dem.

Jeg har lavet denne indstilling i Postkassehandlinger, som anbefalet af Google:

Kladder:
Store draft messages on the server (Gem kladder på serveren) > markeret

Sent (Sendte e-mails):
Store sent messages on the server (Gem sendte meddelelser på serveren)
> IKKE markeret

Junk (Uønskede e-mails):
Store junk messages on the server (Gem uønskede e-mails på serveren) > markeret
Delete junk messages when (Slet uønskede e-mails når) > Never (Aldrig)

Papirkurv:
Move deleted messages to the Trash mailbox (Flyt slettede meddelelser
til mappen Papirkurv)> IKKE markeret
Store deleted messages on the server (Gem slettede meddelelser på
serveren) > IKKE markeret

Der er en indstilling i mail under Postkasse / Brug denne postkasse til ...
Udkast Sendt Papirkurv Reklame. Jeg synes bare det er tilfældigt hvad
der sker, hvis jeg bruger den kommando, og jeg kan ikke finde noget om
den.

Er det meningen at alt Spam bliver hentet, når man bruger IMAP, eller
kan det undgås?

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-06-10 10:20

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> Er det meningen at alt Spam bliver hentet, når man bruger IMAP, eller
> kan det undgås?

Det er sådan IMAP fungerer i Mail.app. I andre programmer kan du vælge
hvilke IMAP mapper du vil "abbonere" på ...

/thomas

Fra : Kurt Brixen

Dato : 21-06-10 15:12

On 2010-06-21 11:19:42 +0200, Thomas von Hassel said:

> Det er sådan IMAP fungerer i Mail.app. I andre programmer kan du vælge
> hvilke IMAP mapper du vil "abbonere" på ...
>
> /thomas

Jeg fandt en work-around på macosxhints.com:

10.5: Use Mail's IMAP Subscription Lists to limit Mail folders
Authored by: Waterhouse on May 18, '10 02:43:36PM
You can work around this issue by using the Labels Settings in the
Gmail web interface. First you will need to go to settings. Go to the
Labs tab to enable "Advanced IMAP Controls"

Now go to the Labels tab and unmark the box for "Show in IMAP" for any
Label (including All Mail) that you want to see only via the web.

Andy
--
Venlig hilsen
Kurt Brixen