Problemer med time machine!
Fra : Henrik Palshøj

Dato : 20-06-10 19:28

Hej jeg har aldrig før haft problemer med TM, (det er en ekstern disk
på AE) men nu er den begyndt at fejle, der er ingen fejl på selve
disken, men den bruger sindsyg lang tid på at Beregne ændringer!! og så
ender den op med at fejle, den sidste vellykket sikkerhedskopi er fra
16/6 så det drejer sig kun om 3,2 GB der skal kopieres!

Er der nogen steder hvor der måske ligger et eller andet corruptet man
kan slette, så man kan komme videre, vil helst ikke slette min
nuværende sikkerhedskopi?

Nogen ideer???

Hilsen Henrik

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-06-10 20:16

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> writes:

> Er der nogen steder hvor der måske ligger et eller andet corruptet man
> kan slette, så man kan komme videre, vil helst ikke slette min
> nuværende sikkerhedskopi?

Start med at lade Diskværktøj se om diskens filsystem har det godt.

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 21-06-10 07:47

On 2010-06-20 21:16:06 +0200, nospam0002@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) said:

> Start med at lade Diskværktøj se om diskens filsystem har det godt.

Har jeg gjort, der var ingen problmer!!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-06-10 20:26

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> [...]
>
> Er der nogen steder hvor der måske ligger et eller andet corruptet man
> kan slette, så man kan komme videre, vil helst ikke slette min

hvliken fejl ?

Hvor meget plads er der tilabge på din time machine disk ?

/thomas

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 21-06-10 07:50

On 2010-06-20 21:26:01 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> hvliken fejl ?
>
> Hvor meget plads er der tilabge på din time machine disk ?
>
> /thomas

22 GB så det burde ikke være det der er fejlen, i denne omgang har den
stået og kørt i 24 timer den har i denne omgang ikke fejlet endnu, men
jeg syntes sq at det er lidt underligt!!!

Ja jeg fik ikke skrevet den eksakte fejlmelding ned :( men vender
tilbage når den melder fejl!!!

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 21-06-10 11:17

> [...]

> jeg syntes sq at det er lidt underligt!!!
>
> Ja jeg fik ikke skrevet den eksakte fejlmelding ned :( men vender

Har du testet din startdisk?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-06-10 11:38

> Har du testet din startdisk?

Det siger han jo han har gjort. Mit gæt er at TimeMachine ikke har plads
til en komplet kopi af hans data uden at slette den sidste komplette
backyp

/thomas

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 21-06-10 12:35

On 2010-06-21 12:38:29 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Det siger han jo han har gjort. Mit gæt er at TimeMachine ikke har plads
> til en komplet kopi af hans data uden at slette den sidste komplette
> backyp
>
> /thomas

Ja og det har jeg også sagt at den gerne må... Nu har den kørt i 18
timer, med disken direkte på maskinen via USB og en Beregner stadig
ændringer???