MAIL irretationsmoment......
Fra : jagge

Dato : 20-06-10 18:28

Nu er jeg snart blevet så pi... irreteret over at mail selv ofte
aktiverer konti jeg har bedt om skal være passive at jeg er gået på jagt
efter en løsning, er det bare endnu en BUG ??

Jeg har en arbejdsmail konto og en privatkonto. Når en arbejdsdag er
ovre slår jeg arbejdsmailen til passiv, da det er et stress moment hvis
den slår ud med ulæste mails / nye mails om aftenen.....

MEN det sker TIT når jeg starter mail, ja så bliver de bare aktiveret
alligevel og det irreterer mig sindsygt. Hvad kan der gøres ??

MVH

Jakob

Fra : Thomas

Dato : 20-06-10 19:37

Den 20/06/10 19.27, jagge skrev:
> [...]
>
> MEN det sker TIT når jeg starter mail, ja så bliver de bare aktiveret
> alligevel og det irreterer mig sindsygt. Hvad kan der gøres ??

Tage en hovedpinepille og gå tidligt i seng.....?

/Ths

Fra : jagge

Dato : 20-06-10 20:26

> Tage en hovedpinepille og gå tidligt i seng.....?

Ehh det skal jeg så gøre rimeligt tit, da den BUG åbenbart er ret
vedholdende.

Jakob

Fra : Kent

Dato : 20-06-10 21:31

Den 20-06-2010 20:36, Thomas skrev:

> Tage en hovedpinepille og gå tidligt i seng.....?

Eller bruge for eksempel Thunderbird til den ene mail-konto.

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-06-10 20:24

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
>
> MEN det sker TIT når jeg starter mail, ja så bliver de bare aktiveret
> alligevel og det irreterer mig sindsygt. Hvad kan der gøres ??

det hjælper dig nok ikke .. men jeg har en 2.3 konti som jeg kun bruger
en gang imellem og de forbliver inaktive indtil jeg jeg gøre dem aktive
igen.

/thomas

Fra : Jon

Dato : 21-06-10 09:15

> [...]

> MEN det sker TIT når jeg starter mail, ja så bliver de bare aktiveret
> alligevel og det irreterer mig sindsygt. Hvad kan der gøres ??

Som en annen sa, så hjelper det deg neppe, men mine deaktiverte konti
har aldri blitt re-aktivert av andre enn meg selv.

Jeg fascineres ellers over at du ser ut til stadig å finne "bugs" i et
program jeg rett nok mener har noen mangler, men svært få egentlige bugs
(altså programmeringsfeil eller annen uventet oppførsel). IMHO skyldes
>99% av alle "bugs" helst fingerproblemer - mao. sitter årsaken et sted
mellom tastatur og skjerm. I det store og hele opplever jeg Mail.app
efterhånden som et stabilt og forutsigbart program som sjelden krasher
og som gjør det det skal. (Dvs. i den grad det er designet for det jeg
vil at det skal. Å ikke gjøre noe fordi det ikke er programmert inn er
ikke en "bug", men en feature - muligens dårlig, men dog.)
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : jagge

Dato : 21-06-10 09:37

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> Som en annen sa, så hjelper det deg neppe, men mine deaktiverte konti
> har aldri blitt re-aktivert av andre enn meg selv.

Underligt, men som du siger så hjælper det ikke.

> Jeg fascineres ellers over at du ser ut til stadig å finne "bugs" i et
> program jeg rett nok mener har noen mangler

Tjahh der bliver da også længere imellem dem. Jeg oplevede ofte at man
ikke kunne lukke mail ned, uden at force quitte.

Derudover der der den her ret underlige opførsel med at deaktiverede
konti bliver aktive når jeg åbner programmet. Det sker ikke altid så jeg
har ikke kunne finde et mønster i den event.

MVH

Jakob

Fra : Ole V Jensen

Dato : 21-06-10 22:03

> [...]

> konti bliver aktive når jeg åbner programmet. Det sker ikke altid så jeg
> har ikke kunne finde et mønster i den event.

Jeg har været ude for det samme på mit arbejde, og jeg kunne heller ikke
finde et mønster i problemet.
Det skete dog ikke så tit

mvh
Ole-J

Fra : jagge

Dato : 25-06-10 21:06

> Jeg har været ude for det samme på mit arbejde, og jeg kunne heller ikke
> finde et mønster i problemet.
> Det skete dog ikke så tit

Hos mig sker det rigtigt tit. Men det er da rart at andre kan bekræfte
den BUG mærkeligt at den ikke er blevet rettet.

MVH

Jakob