Et par hurtige spørgsmål til jer importfre~
Fra : Per V. Misser

Dato : 20-06-10 01:01

Hej
Jeg er lige parat til at smutte 800 km ned i Tyskland efter den MC jeg
drømmer om. Jeg vil køre hjem på den, og betaler med Bargeld dernede. Et par
spørgsmål i den anledning...
1) Hvad hedder de nødvendige registreringspapirer som jeg skal have med
hjem?
2) Kan jeg undersøge om der er bankgæld i en tysk indregistreret MC?
3) Kan jeg købe en dansk prøvenummerplade i Padborg, så jeg kan køre lovligt
det sidste stykke hjem til Auning?
Der er tale om en nyere BMW

Jeg takker på forhånd

--

Per Misser
ny e-mail: per_misser@mail.dk

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 20-06-10 09:12

Den 20-06-2010 02:01, Per V. Misser skrev:
> [...]
> spørgsmål i den anledning...
> 1) Hvad hedder de nødvendige registreringspapirer som jeg skal have med

Den hedder fahrzeugbrief. Du kan søge på det og se hvordan det ser ud.
Det udstedes i stor og lille udgaver så man også kan have et med i
bilen/på mc.

> 2) Kan jeg undersøge om der er bankgæld i en tysk indregistreret MC?

Har sælger ikke det er det fordi det er i pant. Så ingen papir er lig
med gæld.

> 3) Kan jeg købe en dansk prøvenummerplade i Padborg, så jeg kan køre lovligt
> det sidste stykke hjem til Auning?

Du beder bare sælger om at stelnummer. Og henter en klisterplade på det
lokale motorkontor. Mener det var i efteråret at man lavede reglerne om
så man må bruge dem i Tyskland. Men verificer lige dette når du henter
pladen. Det kunne være lavet om igen.

> Der er tale om en nyere BMW

Jamen så bliver det største problem at få hjelmen på. På grund af det
meget brede smil du har på læben.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Grunnet

Dato : 20-06-10 13:37

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> mc.

> Har sælger ikke det er det fordi det er i pant. Så ingen papir er lig med

Fahrzeugbrief svarer til de 2-delte registreringsattester vi bruger i
danmark nu om dage, altså som Ib skriver består det af en del 1 og en del 2.
I Tyskland er det sådan, at såfremt man skal have pant i cyklen skal
panthaver være i besiddelse af den ene af de 2 dele, dvs. at såfremt sælger
kan give dig både del 1 og del 2 er der ikke pant i cyklen.
Man kan ikke omregistrere cyklen uden at have både del 1 og del 2, og du kan
heller ikke få den indregistreret i danmark uden at være i besiddelse af
begge dele.

> [...]
> lokale motorkontor. Mener det var i efteråret at man lavede reglerne om så
> man må bruge dem i Tyskland. Men verificer lige dette når du henter

Ikke helt korrekt, du må ikke køre cyklen op igennem tyskland på de danske
prøvenumre, men hvis du kører cyklen fra sælger i Tyskland på en TYSK
korttidsnummerplade må du køre den til bestemmelsesstedet i Danmark på den
tyske plade.
Kører du den fra sælger på de almindelige tyske nummerplader, skal du stoppe
i Padborg og få et par klistermærker (danske prøveplader) til turen i
danmark, du skal så aflevere de tyske plader på dansk motorkontor (Skat) så
cyklen bliver afmeldt i tyskland.
Det sidste er nok den letteste og billigste løsning hvis sælger vil gå med
til det.

Emnet omkring tyske korttidsnummerrpader har været oppe i gruppen i foråret-
læs evt. denne tråd.
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel/tree/browse_frm/thread/1e56af5b9155cf6b/56fbacf39d035d7d?hl=da&rnum=1&q=tyske+pr%C3%B8veplader&_done=%2Fgroup%2Fdk.fritid.motorcykel%2Fbrowse_frm%2Fthread%2F1e56af5b9155cf6b%2F56fbacf39d035d7d%3Fhl%3Dda%26tvc%3D1%26q%3Dtyske%2Bpr%25C3%25B8veplader%26#doc_56fbacf39d035d7d

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 20-06-10 16:01

Den 20-06-2010 14:37, Grunnet skrev:

> [...]
> prøvenumre, men hvis du kører cyklen fra sælger i Tyskland på en TYSK
> korttidsnummerplade må du køre den til bestemmelsesstedet i Danmark på den

Derfor skrev jeg også at han selv skulle undersøge det hos
motorkontoret. i december var jeg med nede i Tyskland for at hente en
BMW. Der sagde de at reglerne næsten lige var lavet om. Så man kunne
køre FRA køber i Tyskland. Skat var fuldt klar over at det var lidt
bøvlet at få stelnummer fra sælger. Men havde de det, så var det ikke
noget problem. Jeg har lige undersøgt, og man må gerne køre IND i
Tyskland og til destination på danske prøveplader. Og så kunne de lige
så god give det fri i begge retninger.

Godt vi lige fik det præciseret.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Per V. Misser

Dato : 20-06-10 20:07

Hej alle

> [...]
> undersøgt, og man må gerne køre IND i Tyskland og til destination på
> danske prøveplader. Og så kunne de lige så god give det fri i begge

Jeg takker for de gode svar. -- Den del af projektet ser så også ret
gennemskuelig ud nu...
Jeg har lige læst Skat´s side om import, og det er en fortrinlig trin for
trin vejledning, så det bliver heller ikke et problem at få plade på. Dog -
har jeg forstået det rigtigt, at den aktuelle købspris ikke har indflydelse
afgiftsfastsættelsen? Som jeg læser det er det handelsprisen for en
tilsvarende dansk MC der lægges til grund for beregningen?
Der er kun een F800ST i Skats oversigt, og hvis den kan lægges til grund ser
regnestykket fornuftigt ud.
Der er noget at hente i besparelse, men den egentlige grund til import er at
der er yderst få brugte til salg i DK.

Venlig hilsen
--
Per V. Misser

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-10 20:32

"Per V. Misser" <per_misser@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Der er noget at hente i besparelse, men den egentlige grund til import er
> at der er yderst få brugte til salg i DK.
>
> Venlig hilsen
> Per V. Misser

Der er en her (klippet fra Den Blå Avis):
<http://www.dba.dk/bmw-800-ccm-08-33000-km/id-66499860>
Ved ikke om du allerede har set annoncen?

/Bent

Fra : Per V. Misser

Dato : 20-06-10 21:22

Hej

> Der er en her (klippet fra Den Blå Avis):
> <http://www.dba.dk/bmw-800-ccm-08-33000-km/id-66499860>
> Ved ikke om du allerede har set annoncen?

Det har jeg, men annoncen udløb/blev taget af for et par dage siden. Nu er
den på igen, jfr. dit link samt sælgers svar til mig på dk. marked.
privat.motorcykel. Jeg takker for venligheden.
vh
--
Per V. Misser

Fra : LasseNC

Dato : 20-06-10 03:20

Auning, det var sjovt, jeg befinder mig hele sommeren 5km. derfra på
Eldrupgård.

Kunne du evt. være behjælpelig med nogle fede ture i nærområdet?

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 20-06-10 11:01

Den 20-06-2010 11:19, LasseNC skrev:
> Auning, det var sjovt, jeg befinder mig hele sommeren 5km. derfra på
> Eldrupgård.
>
> Kunne du evt. være behjælpelig med nogle fede ture i nærområdet?
Det er nu ikke så svært - kør ud på Djursland, og hold dig til de små
veje, der er masser af rigtig fine småveje

Selv foretrækker jeg området - Rønde ned over helgenæs til Ebeltoft og
via Dråby op mod Grenaa (det sydlige Djursland) - Men der er nu også
fine veje i det nordlige

Fidusen er at komme væk fra hovedvejene

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Per V. Misser

Dato : 20-06-10 21:30

Hej Lasse

> [...]
> Dråby op mod Grenaa (det sydlige Djursland) - Men der er nu også fine veje

Det finder vi sagtens ud af. Der er mange muligheder, som Kløve også
skriver. Hver tirsdag aften er der klassisk bil træf ved Kalø Slotsruin. Det
har efterhånden også udviklet sig til et motorcykeltræf med flere hundrede
deltagere på de gode køredage. Det er lige på tærskelen til de sjove veje på
Mols og Helgenæs.
Det lokale sted for kæmpe- is ligger ved Fjellerup Strand. Der går en
strandvej helt ude ved vandet, og ishuset ligger midt for i retning mod
Bønnerup.
I Bønnerup er der også mulighed for is, samt lidt kringlede veje mød øst til
Gjerrild og mod Grenaa.
Der er mange muligheder. Du bor i et smørhul på Skovskolen, hvor stort set
alt på Djursland kan nås på mindre end 1/2 time.
By the way - hvilken periode er du deroppe, og hvad laver du?

Jeg vil gerne køre nogle aftenture - fx om tirsdagene. Du kan skrive på min
mailadresse, som virker eller ringe på 4042 0257.
venlig hilsen
--
Per V. Misser
CX500E82