køre med utæt forgafel. Rigtig du
Fra : sebastian O. Jensen

Dato : 19-06-10 20:17

Jeg har en gamle Honda MVX 250 f som jeg er næsten færdig med at
renovere, efter den har stået stille i 10 år. Jeg havde tænkt mig at
skifte olien i forgaflen, men har ikke fået det gjort endnu. I sidste
uge var jeg ude at køre på den hvor jeg opdage at der begyndte at komme
olie op fra begge forgafelben der hvor forgafelbenet går ind i det
nederste af forgaflen. jeg bestilte straks et sæt nyesimeringe og
støvhæter.
Men de kommer først på mandag, og jeg har et stort behov for, i morgen
aften at køre til nordsjæland og tilbage igen (2*50 km).

Vil det være en rigtig dum ide at tage syklen der op, eller går det an?
Hvad sker der i tilfælde at det meste af oien kommer ud af forgaflen?
Jeg tænker den vil jo ikke kunne nå at blive helt tør, så der vil vel
være smøring under hele turen.

Hvad sig i, skal jeg gå og ladcyklen stå?

Mvh Sebastian

Fra : LasseNC

Dato : 19-06-10 14:13

On 19 Jun., 21:16, "sebastian O. Jensen" <sojen...@greenpeace.org>
wrote:
> [...]
> være smøring under hele turen.
>
> Hvad sig i, skal jeg gå og ladcyklen stå?

Jeg ville ikke have nogle betænkligheder ved det.

Fra : CL

Dato : 19-06-10 22:32

LasseNC wrote:

> Jeg ville ikke have nogle betænkligheder ved det.

og hvad tror du der sker når du skal bremse og bremsen
er sovset ind i olie?

--
Carsten Larsen
HONDA CBR 1000 DUAL

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-10 21:44

On Sat, 19 Jun 2010 21:16:52 +0200, "sebastian O. Jensen"
<sojensen@greenpeace.org> wrote:

>Hvad sig i, skal jeg gå og ladcyklen stå?
>
>Mvh Sebastian

Det vil jeg synes du skal, alså lad den stå.!
Olie vil ende i dine bremser :o vis du bare ignorer det.

træls men sikkert valg. heller en gå tur, end en køre tur i en
kørestol.

Mvh.
Poul-M Olsen
Honda CBX750F 88'

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-10 22:29

On Sat, 19 Jun 2010 22:44:08 +0200, Poul-M Olsen wrote:

> Olie vil ende i dine bremser :o vis du bare ignorer det.

Næppe i de besynderlige lukkede skivebremser MVX'en har, men ellers
generelt et problem ja.

Orla Pedersen
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 6-5-2010

Fra : sebastian O. Jensen

Dato : 19-06-10 22:36

Poul-M Olsen skrev:

> [...]
> Olie vil ende i dine bremser :o vis du bare ignorer det.
>
> træls men sikkert valg. heller en gå tur, end en køre tur i en

¨Så det er pga af olien der kan komme ned til skive bremsen du tænker
der er problemet. Men altså ikke et problem for forgaflen selv?

Min skive bremse er lukket inde med et luftintag hvor olien ikke lige
kommer ind.

Fra : CL

Dato : 19-06-10 22:28

sebastian O. Jensen wrote:
> [...]
> være smøring under hele turen.
>
> Hvad sig i, skal jeg gå og ladcyklen stå?

Lad den stå, det er med garanti at dine bremser bliver
smurt ind i olie, og så er du virkelig på skideren,

--
Carsten Larsen
HONDA CBR 1000 DUAL

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-10 11:34

On Sat, 19 Jun 2010 23:27:44 +0200, CL wrote:

> Lad den stå, det er med garanti at dine bremser bliver
> smurt ind i olie, og så er du virkelig på skideren,

Som sagt meget usansynligt på de indkapslede skivebremser MVX'en har :-|

Fra : Armand

Dato : 20-06-10 12:59

sebastian O. Jensen skrev:
> [...]
> være smøring under hele turen.
>
> Hvad sig i, skal jeg gå og ladcyklen stå?

DEt vælter formodentlig ikke op med olie sådan at teleskopet er tømt
inden du kommer hjem og motorcyklen totalt indsmurt i olie, så tag den blot!
I erkendelse af problemet kunne du jo rive et par smalle strimler af en
klud og binde omkring øverst på yderbenet, således at udtrængende olie
opsuges istedet for at løbe ned af teleskopet og stænke af på
motor/støvler/bukser!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-10 20:33

> Hvad sig i, skal jeg gå og ladcyklen stå?
>
> Mvh Sebastian

Jeg har kørt mange kilometer med utætte pakdåser på forskelige mcer. Uden
der nogen sinde er sket noget ved det.
Du kan evt lige vippe støvhætterne op og stoppe en strimmel godt sugende
papir eller stof der ned.(har jeg selv kørt med fra uge 29 sidste år til for
nylig dvs ca 5000km)
Men det er ikke andet end sløseri, du kan skifte dem begge på ca 2 timer.
Jeg har dog altid været god til at finde på undskyldninger for at blive fri
;)

Mvh Ove

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 5212 (20100620) __________

http://www.eset.com

Fra : Flemming Disc

Dato : 23-06-10 11:50

"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der nogen sinde er sket noget ved det.
> Du kan evt lige vippe støvhætterne op og stoppe en strimmel godt sugende

Det gjorde jeg også på min egen for mange år siden, for kunne køre sæsonen
ud, men det resultat at der var kommet grus eller ligende ned på kluden, som
så virkede som sandpapir på benet. Benene var i forvejen dømt til
udskiftning, men alligevel....skift kluden tit hvis i bruger den løsning.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : sebastian O. Jensen

Dato : 24-06-10 16:39

Ja jeg endte med at tage cyklen, or der var ingen problemer. Jeg var dog
opmærksom på om bremsen blev ved med at virke, og det gjorde den. jeg
har nu skiftet pakningerne og alt fungere. Grunden til at de var blevet
utæte i første omgang må have været fælgende. Cyklen har stået stille i
ca 10 år. der har så danet sig nogle rust pletter på forgafel benene.
Når rust pleterne så har paseret pakdåserne i kombination med at de er
gamle, har det ødelagt dem. Jeg endte med at slibe en lille smule med
korn 400 sandpapir, så de blev glate igen. Nu køre jeg uden problemer
med forgaflen, men så snart man har lavet det ende på en cykel der har
stået stile så lang tid, opstor der hurtigt et andet problem, så er der
problemer med lys og blinglys indaikator lamperne lyser konstant, selv
om blinklyset virker fint. Men heldighvis er jeg elektronikmekaniker, så
det bliver ikke et problem for mig at lave.

endnu en gang tak for alle de gode råd man kan få her inde.

Hilsen Sebastian

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 24-06-10 17:07

sebastian O. Jensen wrote:
> [...]
> indaikator lamperne lyser konstant, selv om blinklyset virker fint.
> Men heldighvis er jeg elektronikmekaniker, så det bliver ikke et
Kig efter dårlig stel

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed...