Pas på postman per
Fra : Begbie

Dato : 18-06-10 15:02

Så har jeg også prøvet at "vælte" for første gang...

Jeg kørte på en smal landevej, bagved en postbil. Den sænkede fart ned
til omkring 20 km/t ved indkørslen til en gård, men kørte videre. Jeg
sænker ligeledes farten derefter. Postbilen standsede så ved
indkørslen til den næste gård, og jeg standser 5-6 meter bag ham, og
venter lidt.

Jeg regner med at han standser for at lade mig køre forbi inden han
bakker, men jeg holder helt stille. Pludselig kan jeg at han slå i
bakgear, og ellers bakker med fuld fart!

Jeg når ikke rigtige at tænke på andet, end at det simpelthen ikke kan
passe at han ikke har set mig, inden forhjulet begynder at forsvinde
ind under hans bageste kofanger. Jeg når lige præcis at komme af
cyklen, inden den vælter.

Jeg slipper med et par blåmærker, men forskærm er helt væk, forlygte
og instrumentpanelet mm. er slået i stykker / skæve, og der er ridser
på alle dele af cyklens højre side som har været i kontakt med
asfalten, herudover også en bremse pedal som er bøjede op i stellet.

Postbudet (en ældre mand) virkede noget usammenhængende bagefter, og
kunne tilsyneladende ikke helt gennemskue de skader har forvoldt/kunne
ha' forvoldt, og mente bl.a. at jeg bare "køre videre med lidt lavere
fart". Jeg får til at indrømme at det er 100% hans skyld, og ligeledes
får jeg talt med hans leder på postkontoret, og ellers går det nu sin
gang men forsikring og reparation af min mc. Jeg er nok uden mc i 2-3
uger.

Men jeg kan blive rigtige harm over nogen kan vise sådan en
ligegyldighed overfor andre trafikanter.
Jeg vælger at se sådan på det at jeg får skiftet en masse dele på
Postdanmarks regning, men jeg ville til hver en tid hellere være uden
episoden med den klamhugger.

Jeg kan faktisk ikke engang få et lånekøretøj, med mindre jeg forsøger
at køre en sag mod Postens forsikring, som min konsulent ved Tryg
mener ikke er besværet værd.

Sur sur sur…

Fra : Armand

Dato : 18-06-10 22:45

Begbie skrev:
> [...]
> Jeg når ikke rigtige at tænke på andet, end at det simpelthen ikke kan
> passe at han ikke har set mig, inden forhjulet begynder at forsvinde

*Kachingg*
We got #155!

Kondolerer

--
Armand.

Fra : Simon

Dato : 19-06-10 07:30

On 18-06-2010 23:02, Begbie wrote:
> bakgear, og ellers bakker med fuld fart!

Puhaaaaaa -- godt du ikke kom til skade! ...

En lignende historie:
"så sætter føreren af damptromlen den i bakgear og han bakker stille. jeg
tænker ikke videre over det. han er nok kommet lidt for langt. men da han
er godt 5 m fra mig går det op for mig han ikke har set mig. HAN BAKKER
STADIG!"
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=115329

--
Simon, Ã…rhus
ER-6n '07

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-06-10 17:31

Simon skrev:

> [...]
> godt 5 m fra mig går det op for mig han ikke har set mig. HAN BAKKER STADIG!"

Btw: "så finder han pludseligt en blok frem. så jeg fik hvad jeg ville.
med underskrift" ; holder vist ikke i retten...!?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 21-06-10 13:10

> Btw: "så finder han pludseligt en blok frem. så jeg fik hvad jeg ville.
> med underskrift" ; holder vist ikke i retten...!?

Skylden kan man ikke påtage sig - det er op til politi/forsikring.

Men det var et hændelsesforløb og en skitse af uheldet Simon ønskede (og
fik).

Og en sådan kan være gulv værd når modparten kommer til at
efterrationalisere hvad skaden kommer til at koste ham... Så var det
pludseligt ikke ham der bakkede men men motorcyklisten der påkørte ham ...
(Det var generaliserende - mhs vejarbejderen tror jeg nu nok at de bare vil
betale den forskærm uden for meget papirarbejde
(politi/arbejdstilsyn/forsikring))

/A

Fra : Armand

Dato : 19-06-10 18:32

Simon skrev:

> [...]
> jeg tænker ikke videre over det. han er nok kommet lidt for langt. men
> da han er godt 5 m fra mig går det op for mig han ikke har set mig. HAN

Og #156!

Ting har det med at komme i byger

--
Armand.

Fra : Jim Andersen

Dato : 21-06-10 09:08

Begbie wrote:
> Så har jeg også prøvet at "vælte" for første gang...

> Jeg når ikke rigtige at tænke på andet, end at det simpelthen ikke kan
> passe at han ikke har set mig

Eller hørt at du dytter som en sindssyg!

> Jeg slipper med et par blåmærker, men

Sørg for at få udmålt mc'en. Mine forgafler skulle skiftes da de var blevet
en smule skæve.

Alt i alt lidt over 17KKR.

Anden gang (i sidste uge) nåede bilisten dog at se i bakspejlet efter han
var begyndt at bakke.
Ellers lidt af et deja-vu jeg fik.

/jim