suzuki gsx750f 1989 - hakkende motor og in~
Fra : djspeedy

Dato : 18-06-10 17:44

er der nogen der ved hvad mit problem kan være.

har lige købt en gsx750f fra 89. den har kørt 50.000 km, men er
yderst velholdt.

ved prøvekørslen kørte den rigtig godt, men allerede på vej hjem
begyndte mit problem at blive mere og mere tydeligt.

nu er den svær at starte, når den bliver startet kan den ikke gå i
tomgamg, og den kan ikke trække jævnt overhovedet uanset
omdrejninger.

på hjemturen ville den ikke over 120 km/t, og det kunne den sagtens
da jeg prøvede den.

tænker selv noget omkring brændstof tilførsel eller luftindtag, men
hvis der er nogen der kender noget til denne model og evt. kendte
problemer med denne, eller lignende problemer på andre mc´er, ville
jeg meget gerne høre jeres mening

håber der er nogen der kan hjælpe mig.

mvh den desperate!!!

--
--------------------------------- --- -- -
Posted with NewsLeecher v3.9 Final

Fra : Thomas

Dato : 18-06-10 22:05

Den 18/06/10 18.44, djspeedy skrev:
> [...]
> hvis der er nogen der kender noget til denne model og evt. kendte
> problemer med denne, eller lignende problemer på andre mc´er, ville

Det kan være, at du har et stoppet lufthul i dit tankdæksel. Prøv efter
en tur at åbne tankdækslet med øret til dette. Hvis der en en sugelyd,
så er lufthullerne stoppet.

/Ths.

Fra : Armand

Dato : 18-06-10 22:34

djspeedy skrev:
> er der nogen der ved hvad mit problem kan være.

Kan det passe at du forinden har benyttet reservetanken!?

--
Armand.

Fra : djspeedy

Dato : 19-06-10 07:56

jeg kørte ikke med reserve tank på, på prøveturen, og derefter, men
prøvede at slå den over på res. tank da den var begyndt at brokke
sig helt vildt.

snakkede senere igår med sælger, og han sagde han havde haft den
vasket dagen forinden med en damprenser, og mit problem måske kunne
være vand ved tændrørshætten, men burde den så ikke ha kørt dårligt
fra starten?

mvh den desperate!!!

--
--------------------------------- --- -- -

Fra : Flemming Disc

Dato : 19-06-10 09:37

"djspeedy" <ad@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vasket dagen forinden med en damprenser, og mit problem måske kunne
> være vand ved tændrørshætten, men burde den så ikke ha kørt dårligt

Vand i kabs måske, prøv at tøm dem engang...

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : djspeedy

Dato : 19-06-10 10:39

det vil jeg prøve, tak for det allesammen, og kommer der flere gode
ideer må i meget gerne komme med dem

for det er surt den bare står stille nu hvor den er kommet hjem.

mvh den desperate!!!

--
--------------------------------- --- -- -

Fra : Flemming Disc

Dato : 19-06-10 10:57

> det vil jeg prøve, tak for det allesammen, og kommer der flere gode
> ideer må i meget gerne komme med dem
>
> for det er surt den bare står stille nu hvor den er kommet hjem.
>
> mvh den desperate!!!

Prøv også at kikke på de tændrørshætter, hvis der er kommet vand ned i
"tændrørshuller" som så fordamper når du køre den rigtig varm, som så sætter
sig i hætterne.
Når strømmen der skal til tændrør først har fundet en "hurtigre" vej, vil
den gerne forsætte der.
Så prøv at tage tændrør ud og rens porcelænet og også hætterne og giv det
hele LIDT silicon spray.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Armand

Dato : 19-06-10 18:09

Flemming Disc skrev:

> [...]
> den gerne forsætte der.
> Så prøv at tage tændrør ud og rens porcelænet og også hætterne og giv det

Men vær sikker på at der ike står klart vand omkring tændrørene før du
skruer dem ud =

Rul en 'pind' af avispapir og brug den til 'prøvepind' for at forvisse
dig om der er tørt eller hvor der er vådt, eller blæs alle fire huller
grundigt med trykluft på mistanken!

--
Armand.

Fra : djspeedy

Dato : 20-06-10 17:54

hej allesammen.

tusind tak for jeres inputs, det ser ud til det har virket.

jeg har renset tank og benzinhane, hældt nyt benzin på med lidt
karburator væske i, og rengjort og sprøjtet med lidt wd40 ved
tændrørshætterne, og nu køre den fint igen. jubiiiiii!!!

det var rigtig fedt i gad at bruge tid på at hjælpe mig, håber jeg
kan returnere tjenesten igen en anden dag.

så nu skal der bare rulles nogle km. på den nyindkøbte kværn.

mvh. den ikke så meget desperate mere

--
--------------------------------- --- -- -

Fra : Armand

Dato : 20-06-10 18:15

djspeedy skrev:
> [...]
> karburator væske i, og rengjort og sprøjtet med lidt wd40 ved
> tændrørshætterne, og nu køre den fint igen. jubiiiiii!!!

The full Monty - Imponerende!

> det var rigtig fedt i gad at bruge tid på at hjælpe mig, håber jeg
> kan returnere tjenesten igen en anden dag.

Det er en fornøjelse når spørgere reagerer, og ovenikøbet så prompte, på
rådgivende svar - Ikke mindst fordi det modsatte billede (folk spørger
og spørger uden at prøve noget som helst - som man skulle tro at de
forventede at tingene kan laves on-line!) ses alt for ofte!

> så nu skal der bare rulles nogle km. på den nyindkøbte kværn.

God tur!
Og skulle problemet vise sig ikke at være (helt) væk, så er der jo rig
mulighed for videre diagnosticering ud fra det allerede udførte arbejde!

--
Armand.

Fra : djspeedy

Dato : 21-06-10 06:40

det er da det mindste man kan gøre, at prøve de ting når nu man selv
spørger

igen igen. mange tak.

--
--------------------------------- --- -- -

Fra : djspeedy

Dato : 23-06-10 07:19

så er den desværre gal igen.

den kørte lige et par km efter endt prøvetur, da jeg troede den var
klar, og nu gør den det igen. øv øv.

er der nogen der har flere gode ideer, til hvad der kan være galt.

super surt nu da vi har super vejr.

mvh den igen desperate!!!

--
--------------------------------- --- -- -

Fra : VMX

Dato : 23-06-10 10:22

> [...]
> klar, og nu gør den det igen. øv øv.
>
> er der nogen der har flere gode ideer, til hvad der kan være galt.

Nye tændrør...

Hilsner
VMX / Robert

Fra : Grunnet

Dato : 23-06-10 16:28

"djspeedy" <ad@pc.dk> skrev i meddelelsen
> så er den desværre gal igen.
>
> den kørte lige et par km efter endt prøvetur, da jeg troede den var
> klar, og nu gør den det igen. øv øv.
>
> er der nogen der har flere gode ideer, til hvad der kan være galt.

Du skrev du rensede tanken, men huskede du også at tømme svømmerhusene for
gammelt vandfyldt benzin.
Prøv lige at tømme svømmerhusene, der sidder nok en aftapningsskrue nede i
bunden.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

Fra : Martin Sørensen

Dato : 23-06-10 19:21

> så er den desværre gal igen.
> den kørte lige et par km efter endt prøvetur, da jeg troede den var
> klar, og nu gør den det igen. øv øv.
> er der nogen der har flere gode ideer, til hvad der kan være galt.

Jeg har selv haft et lignende problem som tog mig et par måneder (+ et
ødelagt stempel) før jeg fandt årsagen. Svømmerhøjden var alt for lav på
den ene karburator, og det betød at den nogle gange kørte fint og andre
gange satte ud på den pågældende karburator. Da den så satte ud mens jeg
kørte motorvej, kostede det så desværre et stempel. Og dette på trods af
at jeg i afmagt forinden havde sendt den på værksted for at justere
karburatorer, men de havde åbenbart overset svømmerhøjden.

Hvis der er nogle små studser i bunden af karburatorerne er det
forholdsvist nemt at kontrollere. Sæt en klar plastslange på hver studs
og før dem op på siden af hver karburator evt. med tape. Åbn for studsen
vha. bundskruen, og når motoren har kørt et kort stykke tid skal
benzinstanden stabilisere sig et lille stykke under bundpakningen i hver
karburator. Den nøjagtige højde står i servicemanualen, men til at
starte med kan man jo blot undersøge om den er ens på alle.

Er der en der er forkert, så skal pågældende karburator skilles ad og
flyderen justeres.

Mvh. Martin

Fra : djspeedy

Dato : 25-06-10 06:52

tak for de gode råd.

nu tror jeg den køre igen.

jeg har prøvet med nye rør til at starte med, og krydser nu fingre.

mvh den håbefulde.

--