MS Windows
briani 27239
Forsinket opstart etc
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-06-10 20:50

Forslag til tjenester, der kandiderer til forsinket opstart under 64
bit Vista HP?

Intel Core 2 Duo 2,0 Ghz (P7350) 4 GB RAM.

Er det forkert, at Home Premium ikke kan udnytte de 2 kerner? Der
kommer ganske vist 2 vinduer frem i Jobliste - faneblad Ydeevne, og man
får osse mulighed for at indstille et programs tilhørsforhold til den
ene eller begge kerner.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Ole C

Dato : 19-06-10 22:23

Axel Hammerschmidt skrev blandt andet:

> Forslag til tjenester, der kandiderer til forsinket opstart under 64
> bit Vista HP?

Hvad skulle formålet være?

> Intel Core 2 Duo 2,0 Ghz (P7350) 4 GB RAM.
>
> Er det forkert, at Home Premium ikke kan udnytte de 2 kerner?

Min 32-bit version kan da - og det lyder vel ikke sandsynligt, at 64-bit
versionen skulle være dårligere til det...

Er der ikke aktivitet i begge vinduer?

--
vh
Ole C

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 20-06-10 02:28

Ole C:

> Hvad skulle formålet være?

Så skulle den starte hurtigere.

Pr default er der 6 med forsinket start. Jeg kunne derudover
forstille mig følgende:

W32Time
Waearch
TermService
Spooler

Den (Spooler) sidste har jeg prøvet, men får en fejlmelding når jeg
trykker på Anvend.

Samt evt:

AudioEndpointBuilder
AudioSrv

> Min 32-bit version kan da - og det lyder vel ikke sandsynligt, at
> 64-bit versionen skulle være dårligere til det...

Det har vel kun betydning for adressering i RAM. Jeg tror ikke det
har noget at gøre med processorkerne.

> Er der ikke aktivitet i begge vinduer?

Joh. Det er muligvis 2 CPU jeg blander sammen med 2 kerner. Nu har
jeg prøvet at Google lidt og det er tilsyneladende noget man
indstiller når det drejer sig om hvor mange kerner på een CPU der
udnyttes ved opstart.

msconfig -> faneblad Boot -> Avancerde Indstillinger

Der kan man så sætte et hak i boksen Antal processorer og så
aktiveres rullemenuen og jeg kan vælge 1 eller 2. Den står ellers til
1. Jeg går ud fra det så er kerner.

Men der er mer' - en beskrivelse kan læses her

<http://www.vistax64.com/tutorials/153125-boot-advanced-options-
number-processors.html>

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 20-06-10 03:12

Axel Hammerschmidt:

<snip>

> Men der er mer' - en beskrivelse kan læses her
>
> <http://www.vistax64.com/tutorials/153125-boot-advanced-options-
> number-processors.html>

Det bliver opstarten iøvrigt ikke hurtigere af. Så pr default benytter
Vista nok begge kerner og/eller så er CPUen ikke en flaskehals i
installationen på denne Macbook.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Per

Dato : 20-06-10 07:17

Axel Hammerschmidt wrote:
> [...]
>
> Det bliver opstarten iøvrigt ikke hurtigere af. Så pr default benytter
> Vista nok begge kerner og/eller så er CPUen ikke en flaskehals i

Hej Axel !

Måske det her geniale gratis program kan hjælpe dig: http://www.soluto.com/

Det styrer hvilke og hvornår programmerne starter op i bootsekvensen. Og det
viser om man kan disable programmerne.

Mvh. Per