MS Windows
briani 27239
netbook med vista til XP
Fra : E

Dato : 18-06-10 19:28

Jeg har købt en netbook med vista, men vil hellere have XP på den.

Hvordan gør jeg det nemmeste?
Er der noget som kan downloades, eller hvordan får jeg XP på en usb-nøgle.

*~*~*~*~*~*

Fra : E

Dato : 18-06-10 19:47

> Jeg har købt en netbook med vista, men vil hellere have XP på den.
>
> Hvordan gør jeg det nemmeste?
> Er der noget som kan downloades, eller hvordan får jeg XP på en usb-nøgle.
>
> *~*~*~*~*~*

Vi har forresten prøvet windows blind men de temaer vi har fundet gør
ligesom på vista ligger programmerne i venstre side af menuen, hvor XP åbner
dem til højre.

Samtidig har XP jo de 2 knapper "log af" og "luk computeren", det har vi
heller ikke kunne finde.

Fra : jos

Dato : 18-06-10 21:37

E wrote:

> [...]
> XP åbner dem til højre.
>
> Samtidig har XP jo de 2 knapper "log af" og "luk computeren", det har
Jeg havde samme holdning vedr. Vista.
Da jeg så prøvede W7 gik overgangen smertefrit. Alting varligesom det
plejede, bare lidt anderledes dialoger. Den finder stort set alt. Hvis du
ifb. med købet har adgang til gratis/billig opgrade til w7, vil jeg anbefale
at prøve. Sikkerhedsmæssigt er den også lysår foran (bl.a. "rigtig"
firewall -ind og udgående)

finn

Fra : E

Dato : 19-06-10 09:26

> [...]
> ifb. med købet har adgang til gratis/billig opgrade til w7, vil jeg
> anbefale at prøve. Sikkerhedsmæssigt er den også lysår foran (bl.a.

Det ved jeg faktisk ikke om jeg har.
Jeg købte den sådan set bare fordi den var billig efter min mening, fordi
jeg skulle bruge en som lige kunne være i rygsækken. Men jeg kan ikke rigtig
med vista desværre.

Fra : jos

Dato : 20-06-10 09:51

E wrote:

> Jeg købte den sådan set bare fordi den var billig efter min mening,
> fordi jeg skulle bruge en som lige kunne være i rygsækken. Men jeg
> kan ikke rigtig med vista desværre.
derfor foreslog jeg også W7

w7 er imho "nærmere" xp end vista!
finn

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 19-06-10 09:31

E skrev:

>Hvordan gør jeg det nemmeste?

et externt cdrom-drev er efter min mening det nemmeste

>Er der noget som kan downloades, eller hvordan får jeg XP på en usb-nøgle.

principperne i hvordan det kan gøres er beskrevet på
http://www.eeeguides.com/2007/11/installing-windows-xp-from-usb-thumb.html

Fra : Mr.X

Dato : 19-06-10 19:31

Her er der en god guide til at lægge XP på USB:
http://car-pc.dk/forum_indlaeg_vis.php?fid=15&fiid=67