Kabinet til S-ATA disk
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 18-06-10 22:51

Som det måske er bekendt fik jeg fejlkøbt en S-ATA disk på 1 TB. Men jeg
har beholdt den, fordi jeg har et par eksterne HD'er, der er noget
mindre. Et La Cie kabinet var udset til at rumme den nye S-ATA disk. Da
jeg fik det åbnet var min overraskelse/skuffelse stor. Der sidder en
PATA disk i og kabinettet og dets stik kan derfor ikke bruges til S-ATA.

Har kigget lidt rundt, men kan kun finde USB-2 interface kabinetter hos
de lokale pushere. Som mangeårig Macbruger vil jeg gerne have et kabinet
med USB-2 og Firewire (400 eller 800 er sådan set underordnet). FW er
det bedste, synes altså jeg. Men det er måske bare vanetænkning? Nå, det
var bare en strøtanke, det var ikke et forsøg på at åbne endnu en
laaaang diskussion pro-et-con USB vs. FW.

Jeg bliver jo nok nødt til at bestille det kabinet på nettet? Nogle gode
forslag til kabinet og hvor jeg kan bestille sådan et? Det skal gerne
være stabilt og stærkt, det skal være min nye backup disk.

--
v.h. Mich

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 18-06-10 23:52

Mich. Ottosen wrote:

> [...]
> var bare en strøtanke, det var ikke et forsøg på at åbne endnu en
> laaaang diskussion pro-et-con USB vs. FW.

Kig efter en ICYBOX, jeg mener de laver det du søger.

> Jeg bliver jo nok nødt til at bestille det kabinet på nettet? Nogle gode
> forslag til kabinet og hvor jeg kan bestille sådan et? Det skal gerne
> være stabilt og stærkt, det skal være min nye backup disk.

Jeg har købt det mærke hos Dataengros på Falkoner Alle og de har vist
osse en hjemmesie. Men check edbpriser.dk

Mvh
Bruno

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 21-06-10 21:48

Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> Jeg har købt det mærke hos Dataengros på Falkoner Alle og de har vist
> osse en hjemmesie. Men check edbpriser.dk

Tak for svar, prøvede edbpriser, men kan ikke se, at de har registreret
en icy box med FW.

--
v.h. Mich

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-06-10 00:18

Mich. Ottosen wrote:
> [...]
> forslag til kabinet og hvor jeg kan bestille sådan et? Det skal gerne
> være stabilt og stærkt, det skal være min nye backup disk.

Som Bruno skriver, så er IcyBox en mulighed. - En anden er Weiland
FW+USB+eSATA. Prøv at kigge hos www.midtdata.dk og www.shg.dk

mvh. Erik Richard

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 21-06-10 21:48

> Som Bruno skriver, så er IcyBox en mulighed. - En anden er Weiland
> FW+USB+eSATA. Prøv at kigge hos www.midtdata.dk og www.shg.dk
>
> mvh. Erik Richard

Tak, Erik
Kan ikke finde den WELLAND disk hos midtdata. Der er ti sider, men kan
ikke lige hitte noget, der ser rigtigt ud. Kan du komme med en mere
præcis modelbetegnelse el. lign.?

shg.dk har noget, der ligner, men det er ikke på lager, så jeg risikerer
jo, at den kommer midt i ferien. Det dutter ikke, for så bliver den bare
returneret.

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-06-10 22:02

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Tak, Erik
> Kan ikke finde den WELLAND disk hos midtdata. Der er ti sider, men kan
> ikke lige hitte noget, der ser rigtigt ud. Kan du komme med en mere
> præcis modelbetegnelse el. lign.?

<http://midtdata.dk/hardware_1000114214_Welland-3-5---SATA-HDD---USB-2-0
-FW-eSATA-kabinet.html>

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 21-06-10 23:38

> <http://midtdata.dk/hardware_1000114214_Welland-3-5---SATA-HDD---USB-2-0
> -FW-eSATA-kabinet.html>

Tak, du er speedy, jeg tjekker den :)

--
v.h. Mich

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-06-10 01:42

Mich. Ottosen wrote:

> Tak, du er speedy, jeg tjekker den :)

Ja, endda hurtigere end mig. - Men du kan roligt bare købe det
kabinet. Jeg har skaffet flere af dem, og de er særdeles gode og
stabile, og selvom de har indb. blæser, så er de så støjsvage, at man
faktisk tror, det kun er selve disken, man hører.

mvh. Erik Richard

Fra : Franz Berliner

Dato : 22-06-10 09:26

> [...]
> stabile, og selvom de har indb. blæser, så er de så støjsvage, at man
> faktisk tror, det kun er selve disken, man hører.

Ellers er der Wiebetech
Fine kabinetter.

http://www.wiebetech.com/home.php

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-06-10 09:34

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Ellers er der Wiebetech
> Fine kabinetter.
>
> http://www.wiebetech.com/home.php

jep .. faktisk har jeg en stående som jeg ikke bruger hvis det var noget

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-06-10 00:58

Thomas von Hassel wrote:

> jep .. faktisk har jeg en stående som jeg ikke bruger hvis det var noget

FW400? - FW800? - Til SATA diske? - Hvad skal den koste? - Jeg er
faktisk ved at løbe tør for plads, så kunne da godt være interesseret,
hvis den ellers er fejlfri...

mvh. Erik richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-06-10 07:34

> FW400? - FW800? - Til SATA diske? - Hvad skal den koste? - Jeg er
> faktisk ved at løbe tør for plads, så kunne da godt være interesseret,
> hvis den ellers er fejlfri...

jeg har både en FW400 og en FW800 .. begge til SATA diske .. de fejler
ikke noget ... 400,- for FW400 og 500,- for FW800 boksen ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-06-10 11:25

Thomas von Hassel wrote:

> jeg har både en FW400 og en FW800 .. begge til SATA diske ..
> de fejler ikke noget ... 400,- for FW400 og 500,- for
> FW800 boksen ?

Hm, det er for dyrt, når man kan købe en ny Weiland med både FW400,
FW800, USB2.0 og eSATA til under 550kr....

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-06-10 13:25

Franz Berliner wrote:

> Ellers er der Wiebetech
> Fine kabinetter.
>
> http://www.wiebetech.com/home.php

Enig - men dyre...

mvh. Erik Richard

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-07-10 16:29

> <http://midtdata.dk/hardware_1000114214_Welland-3-5---SATA-HDD---USB-2-0
> -FW-eSATA-kabinet.html>

Tak for hjælpen til dig og Erik. Jeg har lige fået kabinettet ind ad
døren (der om jo en lille udenlandsrejse i vejen, derfor først nu), har
monteret SATA disken, og den kører nu en Time Machine med 925.706 emner
- det er utroligt, hvad man får samlet sammen.

Det er et superlækkert kabinet, det er virkelig paskram og en fornøjelse
at arbejde med. Næsten lydløst - i hvert fald mere lydløst end andre
eksterne, jeg har haft/prøvet. Men det skyldes måske osse Barracudaen?

Denne sammensætning/løsning, kan jeg i hvert fald osse anbefale.

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-07-10 16:37

> [...]
> eksterne, jeg har haft/prøvet. Men det skyldes måske osse Barracudaen?
>
> Denne sammensætning/løsning, kan jeg i hvert fald osse anbefale.

disken du sætter i kan sagtens larme ligeså meget eller mere end den
evt. blæser der sidder i kabinettet. Jeg har selv et par Wiebetech
kabinetter der er helt uden blæser .. tilgændæld virker kabinettet som
én stor "heatsink" (lavet i massiv alu)

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-07-10 20:31

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> evt. blæser der sidder i kabinettet. Jeg har selv et par Wiebetech
> kabinetter der er helt uden blæser .. tilgændæld virker kabinettet som

Åbenbart samme princip som OWCs Mercury - bortset fra, at Mercury
kabinetterne samtidig er 'riflede', så overfladen bliver ca. 25% større
med deraf endnu bedre varmeafledning.

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-07-10 20:27

Mich. Ottosen wrote:

> [...]
> at arbejde med. Næsten lydløst - i hvert fald mere lydløst end andre
> eksterne, jeg har haft/prøvet. Men det skyldes måske osse Barracudaen?

Faktisk 'larmer' Barracuda diskene mere end Weiland kabinetterne, selvom
de nye Barracueda SATA diske er særdeles støjsvage, - og det selvom der
er en blæser i selve kabinettet.

> Denne sammensætning/løsning, kan jeg i hvert fald osse anbefale.

Det har jeg allerede gjort flere gange, og _alle_ har været tilfredse!

Det er så bare lidt sjovt at tænke på, at for bare 5-6 år siden, var
Weiland noget, man kun kunne drømme om med fx. priser på et std. ATA
kabinet på 1295,00kr. og regnedes at være kun til professionelt brug. -
Så sænkede de priserne, og salget nærmest eksploderede - bl.a. takket
være MidtDatas gode og seriøse markedsføring.

Weiland er ikke de billigste produkter, men regnes sammen med WiebeTech
og OWCs Mercury for blandt de absolut bedste på markedet! - Og det
bliver med garanti Weiland, jeg køber næste gang, hvis ikke jeg kan få
Mercury inkl. fors. omk. til lavere priser.!

mvh. Erik Richard

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-07-10 22:00

> [...]

> bliver med garanti Weiland, jeg køber næste gang, hvis ikke jeg kan få
> Mercury inkl. fors. omk. til lavere priser.!

Kære Erik, du er velkommen til at købe Weiland kabinetter, men jeg vil
stærkt anbefale andre at købe Welland. ;-p

altså WeLland.

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-07-10 22:29

> Kære Erik, du er velkommen til at købe Weiland kabinetter, men jeg vil
> stærkt anbefale andre at købe Welland. ;-p

Weiland er jo Stone Temple Pilots , ex-Velvet Revolvers, forsanger :)

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-07-10 22:57

Thomas von Hassel wrote:

> Weiland er jo Stone Temple Pilots , ex-Velvet Revolvers, forsanger :)

Aaah hwabehwafornøj.? - Er det en eller anden syret heavy gruppe? -
Den eneste af den slags, jeg kender en smule til, er Nine Inch Nails.

mvh. Erik Richard

Rgds. Erik Richard Sørensen mac-manNOSP@Mstofanet.dk
NisusWriter Pro - www.nisus.com OpenOffice - www.openoffice.org
The Future In Multi Lingual & Modern Textprocessing

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-07-10 23:04

Erik Richard Sørensen wrote:

> Aaah hwabehwafornøj.? - Er det en eller anden syret heavy gruppe? -
> Den eneste af den slags, jeg kender en smule til, er Nine Inch Nails.

PS. Når vi altså lige undtager en /rigtig/ heavy-syret gruppe som Ten
Years After, som er en af mine absolutte favoritter. - Du skulle prøve
at lytte til et par plader som 'Ssssh!' og 'Alvin Lee &% Co.' - eller
deres Woodstock session fra 1967.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-07-10 23:06

> Aaah hwabehwafornøj.? - Er det en eller anden syret heavy gruppe? -

<http://en.wikipedia.org/wiki/Stone_Temple_Pilots>

Heavy ? .. nej, det er vist bare hård rock ..

men du skal bare sig til hvis du vil have nogen tips til noget rigtig
metal :)

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-07-10 23:11

Thomas von Hassel wrote:

> <http://en.wikipedia.org/wiki/Stone_Temple_Pilots>
>
> Heavy ? .. nej, det er vist bare hård rock ..
>
> men du skal bare sig til hvis du vil have nogen tips til noget rigtig
> metal :)

OK, - ellers tak, men jeg har vist det 'metal', jeg har brug for i form
af gruppen 'Petra', der er blevet mere og mere 'metaliserede' gennem
årene - også så meget, at jeg er stået af nu.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-07-10 23:18

> OK, - ellers tak, men jeg har vist det 'metal', jeg har brug for i form
> af gruppen 'Petra', der er blevet mere og mere 'metaliserede' gennem
> årene - også så meget, at jeg er stået af nu.

.... Petra hvis jeg husker ret var meget .... kristne .... ikke lige min
stil :)

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-07-10 00:16

Thomas von Hassel wrote:

> ... Petra hvis jeg husker ret var meget .... kristne .... ikke lige min
> stil :)

Det er rigtig..., og mig bekendt eksisterer de skam i bedste velgående.
- Den sidste CD, jeg har, er fra 2005, men de er ikke særligt aktive pt.
med CD produktion...

Jeg vedgår da gerne, at jeg er kristen og har masser af kristen musik -
lige fra salmebogen til såkaldt 'heavy-gospel', - og så må du jo lige
tænke på, at jeg jo har været producer og studievært på en kristen radio
gennem næsten 18 år, så man kommer jo til at høre en del forskelligt -
både godt og ...hm, pænt sagt - mindre godt af den slags. - Petra,
Norway og DC Talk hører klart til i den bedre ende sammen med den gamle
west-coast rocker Russ Taff - (han er lidt i retning af Ten Years After).

Du kan skam også få Techno / techno-trance i form af Raze m.fl., - så
nutidens gospelmusik spænder vidt. - Der findes faktisk også et par
'death-metal' grupper (har glemt navne lige nu), men de kalder de ikke
'death-metal', men 'life-metal'. - noget værre bras efter både min
og andre produceres mening.... - Jeg har bare opgivet at følge med i,
hvad der kommer nu, hvor jeg ikke længere arbejder på radiostationen...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-07-10 00:29

> [...]
> og andre produceres mening.... - Jeg har bare opgivet at følge med i,
> hvad der kommer nu, hvor jeg ikke længere arbejder på radiostationen...

Normalt er jeg ret ligeglad med hvad folk de går og tror på ... også når
de lader det skinne igennem i deres tekster .. men når det går over i
direkte "lovsang" så står jeg af ... :)

Så heller en go' gang vikinge metal:

<http://www.youtube.com/watch?v=eABVwEgzIss>

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-07-10 22:34

Mich. Ottosen wrote:

> Kære Erik, du er velkommen til at købe Weiland kabinetter, men jeg vil
> stærkt anbefale andre at købe Welland. ;-p
>
> altså WeLland.

Rolig nu Mich... - ingen grund til at kaste med 'flade'. - Hovedsagen
er, at det er samme kabinet, vi snakker om. - Jeg tror, jeg skal til
at køre med større forstørrelsesgrad på den her skærm, indtil jeg får
min store skærm tilbage fra fabrikken igen. - Irriterende, men de
mangler stadig reservedele til min 28"...suk.

mvh. Erik Richard

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-07-10 23:45

> [...]
> min store skærm tilbage fra fabrikken igen. - Irriterende, men de
> mangler stadig reservedele til min 28"...suk.

Kære Erik. Jeg kaster skam ikke med flade, jeg kaster normalt ikke med
mad - undtaget måske når jeg skal lave en cirkulær pizzabund? Jeg
"stikker et par flade". Jeg stak engang Willy fra Hammel et par som tak
for en G3 (?), som fik et godt og trygt hjem hos en, som trængte til en
G3.

Willy kiggede lidt undrende på mig, og jeg har ikke hørt fra ham siden

Måske skulle jeg droppe den der praksis med at stikke folk et par flade
som tak for en venlig gestus? Jeg har da ellers fået fornemmelsen af, at
det er almindelig praksis i f.eks. trafikken eller på Nørrebro? Nå, nej,
det er da vist ikke den slags "flade"?

--
v.h. Mich