Mere om utæt vandpumpe
Fra : Ole Jeppesen

Dato : 17-06-10 01:49

Hej Gruppe
Jeg har nu skiftet pakningen og impelleren i min vandpumpe.Men den er
stadig utæt. Kan den være utæt ved akslen? Kan der skiftes nogen
pakninger, o-ringe, simmerringe eller lejer, så den bliver tæt igen?
Pumpen hedder Johnson F353-8c2. Jeg vil nødig investere i en ny pumpe
til ca 2000,00, da jeg påregner at skifte hele maskinen om et par år.
Jeg overvejer også, at sejle videre med pumpen, som den er. Det er
stadig ret minimalt, hvor meget vand den sender ud i bunden af båden.
Ca en kopfuld i timen.
Er der et sted, hvor man kan være heldig at finde en god brugt
vandpumpe, som kan købes til fornuftige penge?

Hilsen
Ole Jeppesen
Larsen 28 "Søfie"
Hejlsminde

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-10 09:13

"Ole Jeppesen" <ofj@profibermail.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Du kan købe et helt paknings sæt med o'ringe og det hele, det tager ca.
½time at skifte det hele ud. Tag pumpen med til dit bådservice sted, så
finder de hurtigt det rigtige sæt til dig!

Mvh Jens_a

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-10 09:16

"jens_a. 3060" <jens_a.jens(snabel a)forum(dot)dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ½time at skifte det hele ud. Tag pumpen med til dit bådservice sted, så
> finder de hurtigt det rigtige sæt til dig!

Og 2 * simmering til akslen.

Fra : Roderiet

Dato : 17-06-10 09:31

Hej der Jeg har selv en johnson pumpe siddende på en vetus . I sin tid
da pumpen var utæt og det bliver den nok igen, kunne jeg købe et rep-sæt hos
madsnedsø med alt inkl. også simmerringe til akseltætning. for ca. 360,- .
det er ca 4 år siden, men mon ikke det skulle være til at få . mvh Niels F.

Fra : Ole Jeppesen

Dato : 17-06-10 04:41

On 17 Jun., 10:30, "Roderiet" <niels-ast...@webspeed.dk> wrote:
> [...]

> Nu har jeg kontaktet Masnedø Service. Jeg kan tilsyneladende få et reparationssæt til min pumpe. Så er sommerferien reddet uden våde sokker.
De giver tilsyneladende en god og kompetent service. Nu håber jeg bare
de har de rigtige stumper og at det er til at betale.
Hvordan skiller man sådan en pumpe ad? Kan det gøres uden
specialværktøj?
Min mekaniske erfaring er mest fra den gang jeg kørte på knallert og
skilte den ad jævnligt for at se hvorfor den virkede.

Fra : Lars Clement

Dato : 17-06-10 23:01

--
Jamen jeg har da også erfaring fra min knallerttid. Endvidere har jeg engang
skilt en mejetærsker ad. Den erfa. vil jeg gerne dele over en øl. Ligesom

Lars Clement

indsætmitefternavn@hejlsnet.dk

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 17-06-10 23:15

"Lars Clement" <mitefternavn@hejlsnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> engang skilt en mejetærsker ad. Den erfa. vil jeg gerne dele over en øl.
> Ligesom jeg engang har skiftet impeller i min johnson 9.9 fra 1972

Hvor smed du stumperne fra mejetærskeren hen bagefter?

Mvh
JR

Fra : Ole Jeppesen

Dato : 18-06-10 01:39

On 18 Jun., 00:00, "Lars Clement" <miteftern...@hejlsnet.dk> wrote:

> --
> Jamen jeg har da ogs erfaring fra min knallerttid. Endvidere har jeg engang
> skilt en mejet rsker ad. Den erfa. vil jeg gerne dele over en l. Ligesom
> jeg engang har skiftet impeller i min johnson 9.9 fra 1972
> venligst
>
> Lars Clement

Så er jeg da rigtig tryg ved at søge hjælp ved dig .
Jeg har nu bestilt de rigtige stumper og vil skille min pumpe ad en
gang i næste uge når når posten har været med dem.

Hilsen
Ole Jeppesen
Larsen 28 "Søfie"
Hejlsminde