Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Elements og geotagging
Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 16-06-10 15:35

Inspireret af et andet indlæg i gruppen, vil jeg gerne vide om der er andre
der har oplevet følgende i Photoshop Elements 8.0:
Har taget en del landskabsbilleder med GPS unit monteret.
Efterfølgende er billederne gennemset, og om nødvendigt redigeret i
Elements.
Billederne er derefter lagt på panoramia, og lang de fleste placerer sig
100% rigtigt på kortet. Dog er et par stykker faldet helt ved siden af, og
placerer sig helt hen i skoven (1000 vis af km ved siden af). Disse billeder
er alle blevet beskåret i Elements.
Så er mit spørgsmål: Bliver GPS dataene beskadiget af en beskæring af
billedet eller hvad sker der ??

Mvh
Poul E. Kritensen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 16-06-10 17:37

On 16-06-2010 16:35, Poul E. Kristensen wrote:
> [...]
> er alle blevet beskåret i Elements.
> Så er mit spørgsmål: Bliver GPS dataene beskadiget af en beskæring af

GPS data ligger i de yderste 32 pixels af billedet, så hvis du skærer
dem bort, virker det ikke. Nå det er jo SPØG og SKÆMT,

Der skal være et sted i elements, under gemme-menu'en, hvor man kan
vælge om der skal fuld exif med, og der skal du sætte det op. Jeg bruger
ikke selv elements, men LightRoom og PhotoShop, og der findes muligheden.

Bo //

Fra : ke

Dato : 17-06-10 17:34

"Poul E. Kristensen" <poulemil@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billeder er alle blevet beskåret i Elements.
> Så er mit spørgsmål: Bliver GPS dataene beskadiget af en beskæring af

Hej
Har selv prøvet med GPS i Nikon Coolpix 6000 og opgivet at bruge det. Den
tager evigheder om at finde sattelitterne og bevæger du dig ½ time, skal den
finde dem igen. Desuden bruger den en del batteri, når den hele tiden er på.
Hvids man ikke opdaterer GPS inden man tager billedet, sker der det at den
gemmer koordinaterne, men billederne ender på Sct Helena i Atlanten.
Mvh
KE