MS Windows
briani 27239
Maximere winduer
Fra : Golf

Dato : 16-06-10 07:15

Det er irriterende, når vinduerne i IE 8 åbnes i "halve" vinduer, så man
hver gang skal starte med at maksimere dem. Findes der et fif, f.eks. i
Regedit, hvor man kan ændre en indstilling så vinduerne altid åbner
maksimeret? Jeg bruger XP Pro.

mvh
Golf

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 16-06-10 11:02

On Wed, 16 Jun 2010 08:15:01 +0200, "Golf" <golf@sol.dk> wrote:

> [...]
>hver gang skal starte med at maksimere dem. Findes der et fif, f.eks. i
>Regedit, hvor man kan ændre en indstilling så vinduerne altid åbner

Muligvis findes det fif, du efterlyser - men du kan i stedet prøve det
lille freeware-program " IE New Window Maximizer".

Jeg har selv brugt det (og dets tidligere versioner) under Win 2000,
Win XP, Win Vista og nu under Win 7, og det virker fortrinligt.

Programmet kan hentes her:

http://www.jiisoft.com/iemaximizer/Default.aspx

Venlig hilsen
Gert

Fra : Golf

Dato : 16-06-10 12:56

> [...]
>
> Jeg har selv brugt det (og dets tidligere versioner) under Win 2000,
> Win XP, Win Vista og nu under Win 7, og det virker fortrinligt.

Hej Gert

tak for hjælpen

mvh
Golf

Fra : Ole C

Dato : 16-06-10 11:12

Golf skrev blandt andet:

> [...]
> f.eks. i Regedit, hvor man kan ændre en indstilling så vinduerne
> altid åbner maksimeret? Jeg bruger XP Pro.

Enten henter du det program, som bliver foreslået i et andet indlæg, eller
du "trækker" IE-vinduet til ønsket størrelse - og altså IKKE bruger
Maksimér-knappen.
Luk vinduet - og når du åbner igen, bør det huske den ønskede størrelse
Du kan også lave en "rigtig" genvej til IE - og under "Kør" angive
Maksimeret.

--
vh
Ole C

Fra : Golf

Dato : 16-06-10 12:42

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Luk vinduet - og når du åbner igen, bør det huske den ønskede størrelse
> Du kan også lave en "rigtig" genvej til IE - og under "Kør" angive

Fidusen med at trække vinduet til den rigtige størrelse kender jeg godt, men
Windows husker desværre ikke størrelsen til næste gang.
Også den med at lave en genvej er OK, men jeg starter IE med en tast på
tastaturet og til den kan jeg nok ikke lave en genvej.
Men tak for ideerne.

vh
Golf

Fra : Ole C

Dato : 16-06-10 13:34

Golf skrev blandt andet:

> Fidusen med at trække vinduet til den rigtige størrelse kender jeg
> godt, men Windows husker desværre ikke størrelsen til næste gang.

Det lyder som om du ikke nøjes med at have et enkelt vindue åbent, når du
anvender det trick?
Hvis problemet er, at når du åbner et link får du et vindue i "forkert"
størrelse, skal du lukke det oprindelige vindue - trække det tilbageværende
til korrekt størrelse - og så også lukke det. Så burde det virke.

> Også den med at lave en genvej er OK, men jeg starter IE med en tast
> på tastaturet og til den kan jeg nok ikke lave en genvej.

Det kommer an på, om der er knyttet et stykke software til specialtasterne.
I nogle tilfælde kan det godt lade sig gøre.

Men i øvrigt er løsningen med iemaximizer ganske glimrende

--
vh
Ole C