Slut med iPads fra Tyskland - man må spørg~
Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 16-06-10 18:43

Som jeg ser er Apple, endnu en gang, ved at skyde sig selv i foden!

Først var det kunder i US der ville betale kontant, så var det
forudbestillingen i danske butikker det gik ud over og nu er varenes fri
bevægelighed i EU åbenbart blevet for meget.

Hvad godt kommer der ud af at man hindre entusiatiske kunder i og købe
et produkt?

Mvh
Bruno

PS. Kilkde til info om det nyeste tiltag: epn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-06-10 19:02

"Bruno, Copenhagen - Denmark" <dont_use_this@adress_ever.invalid>
writes:

> [...]
> fri bevægelighed i EU åbenbart blevet for meget.
>
> Hvad godt kommer der ud af at man hindre entusiatiske kunder i og købe

At man kan levere til dem, man faktisk har sagt man kan levere til?

Åbenbart sælger iPad endnu bedre end de havde turde håbe på :) Det er
jo dejligt.

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 16-06-10 20:43

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> At man kan levere til dem, man faktisk har sagt man kan levere til?

Muligt, men jeg tvivler på at de få der vil importere fra tyskland
rykker noget i det spil. Der bor ca. 80 millioner mennesker i
forbundsrepublikken, så lidt salg over grænsen flytter intet.

> Åbenbart sælger iPad endnu bedre end de havde turde håbe på :) Det er
> jo dejligt.

Bare synd det får Apple til at opfører sig som Microsoft.

Mvh
Bruno

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-06-10 21:03

Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> [...]
> forbundsrepublikken, så lidt salg over grænsen flytter intet.

> Bare synd det får Apple til at opfører sig som Microsoft.

Det kan også være den tyske forhandler som har fået kolde fødder ...og
skubber skylder på apple ... vi kan jo kun gætte ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-06-10 21:28

writes:

> Muligt, men jeg tvivler på at de få der vil importere fra tyskland
> rykker noget i det spil. Der bor ca. 80 millioner mennesker i
> forbundsrepublikken, så lidt salg over grænsen flytter intet.

Det skal jeg ikke gøre mig klog på.

> Bare synd det får Apple til at opfører sig som Microsoft.

Øh, den sammenligning tror jeg ikke holder i byretten.

Men det er da ikke nyt at hvis man køber Apple så skal man tage hele
pakken og det er ikke altid lige sjovt. Det der er så fantastisk er at
Apple kan gøre dét, og STADIG sælge det som varmt brød.

Nå, om ikke andet, får det resten af branchen til at følge trop. Folket
har talt - vi vil have dimser der er nemme at bruge, ikke dimser der kan
alt :)

Fra : Per Rønne

Dato : 16-06-10 20:27

Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> PS. Kilkde til info om det nyeste tiltag: epn.dk

Hvad med en mere nøjagtig adresse?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 16-06-10 20:36

Per Rønne wrote:

> Hvad med en mere nøjagtig adresse?

Ikke nødvendig - det står på forsiden.

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-10 16:23

On 2010-06-16 21:36:18 +0200, "Bruno, Copenhagen - Denmark"
<dont_use_this@adress_ever.invalid> said:

> Ikke nødvendig - det står på forsiden.

kunne man forestille sig at dem der gerne vil have sig en pad, tog en
tur ned til det nærmeste mac hus i tyskland, fandt nogle penge frem og
sagde ich will gerne ein iPad haben..

Tror egentlig at det er pænt let, hvis man lige løfter røven ud af
sædet, i stedet for blot at klikke fire gange og så ellers vente på
næste nummer/update af epn..
der forresten er "meget kede af" at en ny undersøgelse viser at 99
procent af alle DK artikler er positive over for apple..
kun nogle få er negative..
det har de så gjort noget ved..

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 17-06-10 18:00

ecozyz wrote:

> kunne man forestille sig at dem der gerne vil have sig en pad, tog en
> tur ned til det nærmeste mac hus i tyskland, fandt nogle penge frem og
> sagde ich will gerne ein iPad haben..

Det er muligt du bor lige ved grænsen, men for flertallet ville sådan en
tur gøre købet temmelig dyrt.

> Tror egentlig at det er pænt let, hvis man lige løfter røven ud af
> sædet, i stedet for blot at klikke fire gange og så ellers vente på
> næste nummer/update af epn..

Let? For mig ville dit alternativ koste 500 i benzin, færgebiletter og
en firdag. Det ville være billigere at købe to på nettet - hvis altså
man kunne købe nogen på nettet.

Og? Alle nyhedsmedier er subjektive.

Mvh
Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-10 19:44

On 2010-06-17 18:59:43 +0200, "Bruno, Copenhagen - Denmark"
> [...]

> Let? For mig ville dit alternativ koste 500 i benzin, færgebiletter og
> en firdag. Det ville være billigere at købe to på nettet - hvis altså

bor skam i KBH..
men hvis jeg ville have en pad "nu" tog jeg tiltyskland..
Det er vel mest et spørgsmål om at prioritere..
Kom den ikke her til landet omkring 1. juli..
det er om 12 dage..

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-06-10 18:48

<ecozyz> wrote:

> bor skam i KBH..
> men hvis jeg ville have en pad "nu" tog jeg tiltyskland..
> Det er vel mest et spørgsmål om at prioritere..
> Kom den ikke her til landet omkring 1. juli..

Det tror jeg ikke. Det seneste fra Apple er: "Apple planlægger at sende
iPad på markedet i Belgien, Holland, Hong Kong, Irland, Luxembourg,
Mexico, New Zealand, Singapore og Østrig i juli." Danmark har slet ikke
været nævnt, så det bliver nok først senere engang. Men selvfølgelig er
Apples udmelding ikke helt sikker, men taler blot om planer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-06-10 19:45

Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> Som jeg ser er Apple, endnu en gang, ved at skyde sig selv i foden!
>
> Først var det kunder i US der ville betale kontant,

Der er ingen lov der siger at de _skal_ tage kontanter ...

> så var det
> forudbestillingen i danske butikker det gik ud over

forudbestilling ? ... når der hverken er pris eller releasedato så er
det da svindel at lave preorder ...

> og nu er varenes fri
> bevægelighed i EU åbenbart blevet for meget.

"Hun understreger dog, at hun ikke kender alle detaljer i den konkrete
sag."

så måske skal vi klappe hesten indtil vi _kender_ detaljerne ?

> Hvad godt kommer der ud af at man hindre entusiatiske kunder i og købe
> et produkt?

Apple kan lide selv at kunne bestemme hvor og hvornår tingene kommer på
markedet ... især for at optimere deres produktion og distribution alt
efter hvor der er størt efterspørgsel og alt efter hvor hurtigt de kan
"ramp up" produktionen.

Mht. sagen at den tyske forhandler ikke må sende dem til danmark, hvis
det passer at Apple har dikteret det, så er det klart at det er et big
"no no" .. men som sædvanligt med historier omkring Apple så er det en
god overskrift der giver en masse hits ...

/thomas

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 17-06-10 00:21

Thomas von Hassel wrote:

> "Hun understreger dog, at hun ikke kender alle detaljer i den konkrete
> sag."
>
> så måske skal vi klappe hesten indtil vi _kender_ detaljerne ?

Her referer du til en embedsmand der udtaler sig om lovligheden, der vil
altid blive taget forbehold. Det ændrer ikke på hvad artiklen bygger på.

> [...]
> markedet ... især for at optimere deres produktion og distribution alt
> efter hvor der er størt efterspørgsel og alt efter hvor hurtigt de kan

Det er muligt, men den går bare ikke i EU. Og hvad er det lige de vinder
ved og genere deres mest entusiastiske kunder. Jeg synes det ligner
noget Microsoft plejer at gøre og det klæder i hvert fald ikke Apple.

> [...]
> "no no" .. men som sædvanligt med historier omkring Apple så er det en
> god overskrift der giver en masse hits ...

Jeg synes nu der er en tendens til, at når der er røg så er der også
flammer. Peg på en historie om Appel der ikke holdt vand inden for det
seneste år, så kan jeg måske gå med til din "..."

Mvh
Bruno

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-06-10 07:22

Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> Her referer du til en embedsmand der udtaler sig om lovligheden, der vil
> altid blive taget forbehold. Det ændrer ikke på hvad artiklen bygger på.

Det ved jeg nu ikke... det er ikke det man vil kalde "dybdeborende
journalistik" ... iflg. artiklen er kilden én kunde som har fået en mail
.... har de snakket med Gravis ? er der flere der har fået den besked ?
Og hvis de ikke kan få fat i Apple's nordiske pressechef, hvorfor er de
stoppet der ? .. Apple i USA har en pressehotline som vel kan hjælpe
videre ...

Det der irriterer mig er ikke spørgsmålet om Apple har gjort noget
forkert eller ej .. men at enhver historie om Apple får lov at løbe
inden der er boret dybere ...

Og svaret på hvorfor er lige her:

<http://dl.dropbox.com/u/693028/epn.png>

> Det er muligt, men den går bare ikke i EU. Og hvad er det lige de vinder
> ved og genere deres mest entusiastiske kunder. Jeg synes det ligner
> noget Microsoft plejer at gøre og det klæder i hvert fald ikke Apple.

Den eneste forskel på Microsoft og Apple er at Apple åbenbart har fået
overbevist folk at de er andet og mere end et multinationalt selskab
hvis eneste formål er at tjene penge ...

> Jeg synes nu der er en tendens til, at når der er røg så er der også
> flammer. Peg på en historie om Appel der ikke holdt vand inden for det
> seneste år, så kan jeg måske gå med til din "..."

Der er masser af historier som ikke holdt vand .. den mest groteske var
alt det hysteri der var over at Apple bruger MicroSIM i iPad (og den nye
iPhone) og at det var udelukkende for at binde kunderne .....

Eller at det er Apple der driver folk til selvmord hos Foxconn ...

/thomas