Store problemer med Office 2008.
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 15-06-10 21:28

Jeg har et spøjst problem.

Word crasher og få hele Mac til at opføre sig så underligt at den ikke
vil lukke ned. Eneste måde er at holde power knappen nede indtil den
dør.

Har i dag afinstalleret ALT Microsoft på den og installeret Office
pakken igen uden at køre opdateringerne.

Den kørte så fint i et par timer og nu er den gal igen. Nøjagtig samme
problem.

Ideer?

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-06-10 21:46

jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) writes:

> [...]
> pakken igen uden at køre opdateringerne.
>
> Den kørte så fint i et par timer og nu er den gal igen. Nøjagtig samme

Hvis "underligt" er badebold og manglende respons, er Word sikkert
blevet enig med sig selv om at den har brug for AL din ram og AL din
diskplads til virtuel hukommelse til et eller andet meget stort du har
læst ind.

Hvad har du monstro lavet i de par timer inden den går i koma?

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-06-10 16:40

> [...]
> læst ind.
>
> Hvad har du monstro lavet i de par timer inden den går i koma?

Det er ikke min Office pakke, så jeg ved ikke hvad der er blevet lavet
på Mac'en i Word.

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 15-06-10 23:36

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Den kørte så fint i et par timer og nu er den gal igen. Nøjagtig samme
> problem.
>
> Ideer?

Hvis det var en PC ville jeg foreslå din ram var blevet syg og ordinere
kørsel af en ram test.

Hvor meget ram har du? Kan du evt. pille noget af den ud og så forsøge
om fejlen stadig kommer.

Mvh
Bruno

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-06-10 16:40

Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> Hvis det var en PC ville jeg foreslå din ram var blevet syg og ordinere
> kørsel af en ram test.
>
> Hvor meget ram har du? Kan du evt. pille noget af den ud og så forsøge
> om fejlen stadig kommer.

4 GB RAM fra Humac

Jeg kan sagtens sætte et par andre klodser i, men det er jo kun i Word
der er noget galt. resten af mac'en kører udemærket.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-06-10 00:46

> [...]
> pakken igen uden at køre opdateringerne.
>
> Den kørte så fint i et par timer og nu er den gal igen. Nøjagtig samme

Hvilken grundver. er det - 12.0.x, 12.1.x eller 12.2.x? - Hvis det er en
12.2.3 eller 12.2.4, kan Word godt finde på at blive uhyggelig langsom,
hvis den i det hele taget vil starte op. Den kan også finde på at smide
registreringsnummeret væk og kræve, at du køber en ny licens, selvom du
allerede har både købt og betalt for den.

Har du slettet mappen 'Microsoft' fra username/library/preferences og
mappen 'Microsoft User Data' fra volume/username/documents samt disse
enkeltfiler fra prefs mappen:
- com.microsoft.autoupdate2.plist
- com.microsoft.desktop.notify.plist
- com.microsoft.desktop.updater.plist
- com.microsoft.DocumentConnection.plist
- com.microsoft.entourage.office_reminders.plist
- com.microsoft.office.plist
- com.microsoft.OfficeNotifications.plist
- com.microsoft.Word.plist

NB. Der kan være flere til både Excel, Entourage og Powerpoint, som du
også skal slette manuelt.

MS Uninstaller tager ikke alle filer med - hverken fra prefs mappen
eller 'Microsoft User Data' mappen.

Jeg fik problemet med ver. 12.2.3 efter opd. fra 12.2.2, så jeg måtte
slette det hele manuelt og geninstallere og opdatere til 12.2.2 igen, og
så har jeg ikke kørt de sidste tre - inkl. den 12.2.5, der kom i forgårs.

Men stort set bruger jeg aldrig MSO2008 længere. Har den kun til at åbne
formatterede docx filer med, selvom det nu heller ikke er så nødvendig
længere efter fremkomsten af OpenOffice 3.2.1, der er ret god til at
håndtere de filtyper....

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-06-10 06:59

> Har du slettet mappen 'Microsoft' fra username/library/preferences og
> mappen 'Microsoft User Data' fra volume/username/documents

du ved godt at sidstnævnte bl.a. indeholder brugeres mail data og hvis
nogen skulle følge dit råd, og de ikke kører imap eller exchange
riksikerer at miste _alt_ deres mail ?! (og ihvertfald al mail som er
gemt lokalt)

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-06-10 13:04

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> nogen skulle følge dit råd, og de ikke kører imap eller exchange
> riksikerer at miste _alt_ deres mail ?! (og ihvertfald al mail som er

Det er jeg ganske udmærket klar over, men jeg er også klar over, at det
tit og ofte er dér, det egentlige problem ligger.

Jeg /har/ tidligere haft kontakt til MSSupport omkring det problem, men
fik ganske kort at vide, at man måtte slette alt og geninstallere helt
fra grunden. - At det så er for dårligt, at MS ikke kan finde ud af at
løse et så gennemgående problem i officepakkerne til Mac, er ganske
enkelt under al kritik. Det er bare blevet værre og værre fra Office X,
2004 og nu 2008. I Office X og 2004 var det som regel nok at slette div.
indstillinger, men det er det ikke i 2008. - I øvrigt har jeg en
'opgave' om at 'genoprette' en 2004 med næsten de samme problemer som
Jespers her i den nærmeste fremtid, når de kommer hjem fra ferie...

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 16-06-10 14:12

> [...]
> 'opgave' om at 'genoprette' en 2004 med næsten de samme problemer som
> Jespers her i den nærmeste fremtid, når de kommer hjem fra ferie...

Jeg er ikke den eneste der forlængst har droppet Entourage, og er gået
over til Mail [og BusyCal, i stedet for håbløse iCal].

Men inden for det næste halve år kommer MS Office 2011, med Outlook i
stedet for Entourage.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-06-10 15:44

Per Rønne wrote:

> Jeg er ikke den eneste der forlængst har droppet Entourage, og er gået
> over til Mail [og BusyCal, i stedet for håbløse iCal].

Jeg har brugt Entourage _én_ eneste gang i hele mit MSO liv, og det var
både første og sidste. - Mage til gang makværk skal man godt nok lede
længe efter - så hellere go'e gamle Outlook Express 5.5, selvom den ikke
just var noget at skrive hjem om.!

> Men inden for det næste halve år kommer MS Office 2011, med Outlook i
> stedet for Entourage.

Lad os nu se... Der er nok Outlook brugere, der klager over den
nuværende version... Jeg kender temmelig mange - især gymnasielærere,
der er godt utilfredse, hvis de skal logge ind uden for skolerne...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-06-10 17:23

> [...]
> både første og sidste. - Mage til gang makværk skal man godt nok lede
> længe efter - så hellere go'e gamle Outlook Express 5.5, selvom den ikke

Nu er der løbet meget vand under broen ... den nyeste udgave af
Entourage gør hvad den er bereget til ..

> Lad os nu se... Der er nok Outlook brugere, der klager over den
> nuværende version... Jeg kender temmelig mange - især gymnasielærere,
> der er godt utilfredse, hvis de skal logge ind uden for skolerne...

jeg tror vi skal klappe hesten mht. Entourage vs. Outlook ...
Outlook/Entourage på Mac og Outlook på windows vil stadig 2 meget
forskellige programmer ... mest af alt er det et forsøg på at re-brande
deres groupware klient ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-06-10 16:22

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Det er jeg ganske udmærket klar over, men jeg er også klar over, at

Så er det nok en god ide lige at nævne at din hestekur har den slags
bivirkninger og at man bør tage backup med Time Machine inden man går
igang.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-06-10 19:28

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Så er det nok en god ide lige at nævne at din hestekur har den slags
> bivirkninger og at man bør tage backup med Time Machine inden man går
> igang.

Nej, det er en særdeles dårlig idé. For, hvis du så bruger TM til at
tilbagekopiere med, vil det samtidig tilbagekopiere de defekte dele, så
problemet ganske enkelt kommer igen. Den eneste måde, der /måske/ kan
hjælpe, er at kopiere 'Microsoft User Data' mappen ud på en USB stick
e.l. medie. Den gamle skal ganske enkelt *HELT* væk fra computeren,
inden man laver en ny installation.af MSO.

Bagefter kan man så forsøge at kopiere den gemte data tilbage til de
respektive mapper igen. Men jeg garanterer ikke for, at det så vil blive
bedre med den nye installation.

Det er en kendt fejl, der har været i Mac versionen af MSO lige siden
ver 4.2.0, og det er ikke blevet bedre siden da! - Tværtimod er det
blevet værre og værre siden opdateringen til ver. 12.2.3 kom ud for en
del måneder siden. - Noget der ikke just er med til at fremme MSO's
popularitet hos Mac brugere, der er afhængige at at skulle bruge noget,
der er 100% kompatibelt med MSO2003/2007 til Windows.

Så jeg vil - som tidl. skrevet - tilråde at skifte til OpenOffice 3.2.1.
Den er både bedre, mere stabil og nu stort set fri for de fejl i især i
regnearket, der gjorde den kanp så brugbart, hvis man bruger tunge regneark.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-06-10 21:02

> [...]
> e.l. medie. Den gamle skal ganske enkelt *HELT* væk fra computeren,
> inden man laver en ny installation.af MSO.

Du kan jo i det mindste restore Entourage Databasen som er den kritiske
del hvis du bruger lokal mail ...

> [...]
> regnearket, der gjorde den kanp så brugbart, hvis man bruger tunge regneark.

det er jo meget godt, men det kan jo være du bruger Entourage fordi din
virksomhed kører Exchange ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-06-10 02:07

Thomas von Hassel wrote:

> Du kan jo i det mindste restore Entourage Databasen som er den kritiske
> del hvis du bruger lokal mail ...

Hvad så hvis fejlen ligger i koblingen mellem Entourage og Word? - Så er
du jo lige vidt i og med, koblingen bliver arkiveret i div. .plist filer...

> det er jo meget godt, men det kan jo være du bruger Entourage fordi din
> virksomhed kører Exchange ?

Der findes andre omveje til at koble til MSOutlook - bl.a. denne

XC Connect 3.3
Enables users to share between Outlook, iCal, Entourage and more.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/10973729

Og såvidt jeg kan finde ud af det, findes der også kommercielle plugins
fra SUN til at koble OpenOffice/StarOffice til Exchange servere. - Det
blev bl.a. nævnt i et af de seneste nyhedsbreve fra SUN.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-06-10 07:39

> [...]
>
> Hvad så hvis fejlen ligger i koblingen mellem Entourage og Word? - Så er
> du jo lige vidt i og med, koblingen bliver arkiveret i div. .plist

jeg snakker kun om databasen ..

> Der findes andre omveje til at koble til MSOutlook - bl.a. denne
>
> XC Connect 3.3 Enables users to share between Outlook, iCal, Entourage and
> more. http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/10973729

I'm not impressed ..

> Og såvidt jeg kan finde ud af det, findes der også kommercielle plugins
> fra SUN til at koble OpenOffice/StarOffice til Exchange servere. - Det
> blev bl.a. nævnt i et af de seneste nyhedsbreve fra SUN.

link ?

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-06-10 16:40

> [...]
> nogen skulle følge dit råd, og de ikke kører imap eller exchange
> riksikerer at miste _alt_ deres mail ?! (og ihvertfald al mail som er

Det var faktisk den eneste mappe jeg ikke slettede, da jeg ikke helt var
klar over om hun havde noget liggende i den.

Jeg prøver lige at slette den incl. de 117 andre steder Microsoft har
placeret deres lorte mapper på den.

PS. Afinstaller Office funktionen i Office virker ikke til en skid. Den
fjerner måske 30% af Office - resten ligger der bagefter.

Magen til fucking lorte program.

Fra : Per Rønne

Dato : 16-06-10 08:43

> [...]
> pakken igen uden at køre opdateringerne.
>
> Den kørte så fint i et par timer og nu er den gal igen. Nøjagtig samme

Jeg tror at problemet ligger i din Mac OS X-installation. Reinstaller
hele systemet ...

I øvrigt er den nye Office 2011 snart ude ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-06-10 16:41

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg tror at problemet ligger i din Mac OS X-installation. Reinstaller
> hele systemet ...
>
> I øvrigt er den nye Office 2011 snart ude ...

Det tvivler jeg på da resten af Mac'en fungerer fint.

Fra : Per Rønne

Dato : 16-06-10 20:27

> Det tvivler jeg på da resten af Mac'en fungerer fint.

Jeg har tidligere været ude for problemer med kun ét program - som
forsvandt ved reinstallation af systemet. Noget der i øvrigt er blevet
meget lettere med Sneleoparden.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk