nokia-ladestik i løs vægt?
Fra : Leif Neland

Dato : 14-06-10 11:17

Nu er nr 2 billader til nokia, den tynde model til f.ex. N95, 5800 osv gået
i stykker i stikket.

Jeg har forsøgt at trækaflaste ved at bunde kablet fast til et
ventillationsgrill, men alligevel er den død...

Kan man få stikket i løs vægt, eller er det en nokia-specialitet?

Hvorfor kan den dog ikke lades via USB...

Leif

Fra : Max

Dato : 14-06-10 12:03

Hej Leif

> Kan man få stikket i løs vægt, eller er det en nokia-specialitet?

En ny lader er da så billig at det ikke kan betale sig at lede
efter det stik.

Max

Fra : Andersen [3650]

Dato : 14-06-10 19:55

Leif Neland frembragte:
> [...]
>
> Jeg har forsøgt at trækaflaste ved at bunde kablet fast til et
> ventillationsgrill, men alligevel er den død...

Umiddelbart giver du udtryk for at det er det lille stik der sættes
til i telefonen der er gået død, men omvendt hænger det jo ikke sammen
med at du trækaflaster ledningen.
Hvor er det præcist du mener du har ødelagt stik/ledning.
Den del der sidder i cigartænderstikket er meget nem at fikse, hvorimod
den anden nok er umulig da det er et støbt stik.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Leif Neland

Dato : 14-06-10 20:50

Andersen [3650] skrev:
> [...]
> Den del der sidder i cigartænderstikket er meget nem at fikse, hvorimod
> den anden nok er umulig da det er et støbt stik.

Det er den lille ende, hvor metaldelen kan bevæges i forhold til plastdelen.

Leif

Fra : Andersen [3650]

Dato : 15-06-10 14:21

Leif Neland formulerede mandag:

> Det er den lille ende, hvor metaldelen kan bevæges i forhold til plastdelen.
>
> Leif

Dødt løb. Byt til nyt.

Fra : Leif Neland

Dato : 15-06-10 22:37

Andersen [3650] skrev:
> Leif Neland formulerede mandag:

> Dødt løb. Byt til nyt.

Så må jeg vist sørge for at gemme kvitteringen denne gang.

Eller forventes en lader kun at holde i ½ år?

Leif

Fra : Max

Dato : 15-06-10 23:30

Hej Leif

> Eller forventes en lader kun at holde i ½ år?

Det kommer an på hvordan man behandler dem,
jeg har i de sidste 10 år ikke mødt nogen
defekt lader.

Max

Fra : Andersen [3650]

Dato : 16-06-10 17:03

Max skrev den 16-06-2010:
> Hej Leif

> Det kommer an på hvordan man behandler dem,
> jeg har i de sidste 10 år ikke mødt nogen
> defekt lader.

Ja jeg undrer mig stadig over at der har skullet trækaflastes i
ledningen. Det plejer man kun hvis man vil undgå at kablet bliver
ødelagt ved cigarstikket, og ikke i stikket til telefonen.

Fra : Leif Neland

Dato : 16-06-10 23:04

Andersen [3650] skrev:

> Ja jeg undrer mig stadig over at der har skullet trækaflastes i
> ledningen. Det plejer man kun hvis man vil undgå at kablet bliver
> ødelagt ved cigarstikket, og ikke i stikket til telefonen.

Det er en spiralledning, der skal strækkes for at nå, så der er et vist
træk i stikket. Cigarstikket er væsenligt mere solidt emd
telefonstikket, og når åbningen vender til venstre (kl 9), og
cigarstikket sidder kl 5, så er der en skæv belastning, der med tiden
ødelægger stikket.

Leif

Fra : Max

Dato : 16-06-10 23:24

Hej Leif

> telefonstikket, og når åbningen vender til venstre (kl 9), og
> cigarstikket sidder kl 5, så er der en skæv belastning, der med tiden

Så bind da ledningen fast til venstre for telefonen så den hænger
afslappet derfra til telefonen.

Max

Fra : Leif Neland

Dato : 17-06-10 00:54

Max skrev:
> Hej Leif

> Så bind da ledningen fast til venstre for telefonen så den hænger
> afslappet derfra til telefonen.

Jeg mangler noget at binde den fast til.

Leif

Fra : Max

Dato : 17-06-10 05:51

Hej Leif

> Jeg mangler noget at binde den fast til.

Bor et hul og put en skrue i.

Max

Fra : Andersen [3650]

Dato : 17-06-10 15:16

Følgende er skrevet af Max:
> Hej Leif

> Bor et hul og put en skrue i.

Eller lim en elefantfod fast til stripsen.
Det laver ingen huller i noget. Højest lidt limrester.