Apple lancerer ny Mac-mini
Fra : Steen

Dato : 15-06-10 10:33

Designet på den nye Mac Mini er nyere og mere tidssvarende end den gamle.

Til gengæld er prisen blevet skruet op. Således koster den billigste Mac
Mini nu 6199 kroner med moms. I USA kan man købe computeren til 699
dollars. Så der er basis for at købe computeren derovre, hvis man skal
derover på ferie.

Men nu er det ikke kun designet og prisen, der har fået et løft. Der er
også kommet HDMI stik i Mac Mini. Dermed kan du let koble den sammen med
en fladskærm eller nogle af de skærme, der allerede nu understøtter HDMI.

Hvis den så kunne optage digitale kanaler direkte fra fladskærmen, så
var det jo et oplagt køb til farmand

http://mediamac.comon.dk/index.php/news/show/id=22429?utm_source=direct&utm_medium=rss

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-06-10 10:38

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Hvis den så kunne optage digitale kanaler direkte fra fladskærmen, så
> var det jo et oplagt køb til farmand

EyeTV ? ...

/thomas

Fra : René

Dato : 15-06-10 11:16

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvis den så kunne optage digitale kanaler direkte fra fladskærmen, så var
> det jo et oplagt køb til farmand
>
> http://mediamac.comon.dk/index.php/news/show/id=22429?utm_source=direct&utm_medium=rss

Og ja eyetv og hvis du har brug for kortlæser så en Terratec H7, så optager
du fint enten dvb T eller dvb C afhængig af dit signal.

Iøvrigt nogle der har en ide om den kan afvikle bdmv foldere (blu ray fra
netværksdrev) og ikke mindst understøttes hd lydformaterne... nu da lyden jo
kan tages ud via hdmi som jo er et must for hd lydformaterne.. mon det kan
bitstreames eller skal den selv dekode hd lyden.. indstillingsmuligheder..
vi må nok vente og se.

Hilsen
René

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-10 12:38

> [...]

> en fladskærm eller nogle af de skærme, der allerede nu understøtter HDMI.
>
> Hvis den så kunne optage digitale kanaler direkte fra fladskærmen, så

Så mangler den jo blot en antenneindgang - og en hybrid digital
tv-forsats. Men dertil kan man jo bruge en EyeTV ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-06-10 12:39

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Så mangler den jo blot en antenneindgang - og en hybrid digital
> tv-forsats. Men dertil kan man jo bruge en EyeTV ...

Nej, den mangler _ikke_ en antenneindgang .... af samme grund som du
selv nævner ...

/thomas

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 15-06-10 17:31

Steen wrote:
> Designet på den nye Mac Mini er nyere og mere tidssvarende end den gamle.

Jeg tillader mig at være lidt kritisk!

Core2Duo er ikke tidssvarende, man kan ikke vælge SSD og Blu Ray er
stadig ikke en mulighed. Hvis vi med designet kun mener det ydre, så er
den ny maskine dejlig, men hardwaren er ikke væsentligt forbedret andet
end mht. strømforbrug og porte til omverdenen.

> [...]
> Mini nu 6199 kroner med moms. I USA kan man købe computeren til 699
> dollars. Så der er basis for at købe computeren derovre, hvis man skal

Hmm, 4200.- + US sales tax og så told og moms oveni. Besparelsen er vist
desværre begrænset.

> Men nu er det ikke kun designet og prisen, der har fået et løft. Der er
> også kommet HDMI stik i Mac Mini. Dermed kan du let koble den sammen med
> en fladskærm eller nogle af de skærme, der allerede nu understøtter HDMI.

Strengt taget kan man det samme med DVI, men det er blevet lettere og nu
er der lyd med HDMI fremfor DVI på den gamle maksine hvor det skulle
håndteres særskilt. Hvis den understøttede Blu Ray ville det være
interessant om HDCP var overholdt, men uden er det lidt akademisk.

Jeg tillader mig at være skuffet. Det nye mini er nydelig, men ikke
flottere end den gamle og den falder igennem på afgørende punkter. Hvis
prisen var bibeholdt så ok, men det er den ikke så afstanden til hvad
tilsvarende PC hardware koster er vokset.

Mvh
Bruno