iPhone problemer (igen)
Fra : Mich Ottosen

Dato : 14-06-10 21:13

Har gendannet min iPhone og synkroniseret med en tidligere
sikkerhedskopi. Men nu mangler jeg app's, som jeg har hentet/købt i
iTunes app.store. Og mine hjemmelavede ringetoner er osse fraværende.
Det er et ærgerligt problem, men hvordan løser jeg det?

App.s ligger ikke iTunes "Programmer", lige som ringetoner heller ikke
er i den dertil indrettede "mappe"

--
v.h.,
Mich.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-06-10 21:17

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> [...]
> Det er et ærgerligt problem, men hvordan løser jeg det?
>
> App.s ligger ikke iTunes "Programmer", lige som ringetoner heller ikke

bacups gemmer kun brugerdata på telefonen, altså indstillinger og data
som bliver hentet/kreeret på telefonen .. ikke ting som du syncer fra
computeren, dvs. ingen musik, ringetoner, app's osv.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-06-10 22:41

> bacups gemmer kun brugerdata på telefonen, altså indstillinger og data
> som bliver hentet/kreeret på telefonen .. ikke ting som du syncer fra
> computeren, dvs. ingen musik, ringetoner, app's osv.

Men man kan hente sine apps igen, bare man gør det under samme konto,
som de er købt. Det er i modsætning til købt musik, som man ikke kan
hente igen. Her gælder det om at have en god backup.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 14-06-10 22:51

> [...]
> som bliver hentet/kreeret på telefonen .. ikke ting som du syncer fra
> computeren, dvs. ingen musik, ringetoner, app's osv.

Tak, OK, men hvor kan de så gemme sig på computeren - eller rettere i
min TimeMachinebackup på den eksterne, som lige nu er min stratdisk?

Jeg vil virkelig gerne finde dem igen: ringetoner og programmer fra
app.store

--
v.h. Mich

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-06-10 22:36

> bacups gemmer kun brugerdata på telefonen, altså indstillinger og data
> som bliver hentet/kreeret på telefonen .. ikke ting som du syncer fra
> computeren, dvs. ingen musik, ringetoner, app's osv.

Men det efterlader så et spørgsmål: de ting, som jeg har lagret på
computeren ('s nu døde HD) og de ting, jeg har lavet på computeren,
bliver de ikke backetup via Time Machine?

Og hvor kan jeg dog finde dem? Jeg mener: en fil er vel en fil. Når jeg
har lavet den på computeren, må den vel ligge i TimeMachines backup? Det
kunne jo f.eks. være en ringetone, som jeg har lavet i GarageBand? Nej,
jeg har ikke gemt ringetoner, som GarageBandprojekter (eller hvad de nu
hedder?), det er megastore filer.

--
v.h. Mich

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-06-10 22:56

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> [...]
> kunne jo f.eks. være en ringetone, som jeg har lavet i GarageBand? Nej,
> jeg har ikke gemt ringetoner, som GarageBandprojekter (eller hvad de nu

Hvis du køber en ny harddisk og gendanner din backup fra Time Machine på
den, så får du samme indhold på harddisken, som der var på den gamle
harddisk. Det inkluderer alle dine iPhone-ting.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 18-06-10 19:13

> Hvis du køber en ny harddisk og gendanner din backup fra Time Machine på
> den, så får du samme indhold på harddisken, som der var på den gamle
> harddisk. Det inkluderer alle dine iPhone-ting.

Jeg kan jo godt lide at være på sikker grund, så jeg købte skam to
harddiske

Den mindste er monteret i MB'en og formatteret og via
ioverførselsassistenten, kom det hele (?) igen. Dog ikke lige min Main
Mailbox i Suppen .)

Så tak for dit beroligende råd.

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-06-10 23:01

> Men det efterlader så et spørgsmål: de ting, som jeg har lagret på
> computeren ('s nu døde HD) og de ting, jeg har lavet på computeren,
> bliver de ikke backetup via Time Machine?

jo

> Og hvor kan jeg dog finde dem?

alt+click på TimeMachine ikonet i menubaren og vælg "browse other
timemachine disks"

/thomas

Fra : Mich Ottosen

Dato : 16-06-10 20:42

> jo

Det lyder jo godt og lovende.

> alt+click på TimeMachine ikonet i menubaren og vælg "browse other
> timemachine disks"

Det kan så ikke lige lade sig gøre. Den nedbrudte MB kører nu fra min
backupHD, og dér aktiverer den en Tiger (10.4.11) og den har som bekendt
ikke Time Machine. Har kigget inde i HD'en, men kan ikke se noget om et
evt. system, men der må jo ligge noget, siden MB'en kan boote derfra i
Tiger. Måske skyldes det, at jeg har haft HD'en siden der var Tiger på
MB'en, men sidenhen skiftede jeg til Leopard på MB.

Er det "god latin" at installere et MacOS på den eksterne HD direkte fra
dvd'erne? Ja, det er måske en helt klar nødvendighed, som er forbigået
min opmærksomhed? Jeg erindrer ikke at have intalleret Tiger fra skiver
på HD'en, da jeg fik den. Så jeg er noget i tvivl.

Jeg spørger ikke mindst, fordi jeg med mit omtalte fejlkøb - snart,
håber jeg, men Postdanmark er da vist lidt sløve i de her dage? - får en
3,5", som jeg vil bruge som (ny) backup i et af mine eksisterende
kabinetter. Og så selvfølgelig den bette 2,5 " i MB'en. Jeg glæder mig.

tak /thomas

--
v.h.,
Mich.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-06-10 21:02

> [...]
> Tiger. Måske skyldes det, at jeg har haft HD'en siden der var Tiger på
> MB'en, men sidenhen skiftede jeg til Leopard på MB.

Ja Tiger kan ikke forstå TimeMachine .. så må du vente ... (jeg vil ikke
anbefale at du manuelt roder rundt i TimeMachine's indvolde)

> [...]
> min opmærksomhed? Jeg erindrer ikke at have intalleret Tiger fra skiver
> på HD'en, da jeg fik den. Så jeg er noget i tvivl.

Den er nok bare kommet preloaded med 10.4.x

> [...]
> 3,5", som jeg vil bruge som (ny) backup i et af mine eksisterende
> kabinetter. Og så selvfølgelig den bette 2,5 " i MB'en. Jeg glæder mig.

Du monterer disken i din MB . installerer 10.5 og restore fra
TimeMachine disken når den kommer så langt at den spørgetr efter det...

/thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 18-06-10 19:13

> Du monterer disken i din MB . installerer 10.5 og restore fra
> TimeMachine disken når den kommer så langt at den spørgetr efter det...
>
> /thomas

Done, tak for hjælpen.

--
v.h. Mich