Safari 5 og problemer med passwords
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-06-10 13:33

Efter opgradering til Safari 5, så kan den ikke længere huske mine
passwords. Jeg skal selv indtaste dem, og får så besked om, at det
password der er gemt, er et andet end det jeg har tastet.

Selvom jeg vælger, at den skal gemme det "nye" password (som jo er det
samme som før), så har den glemt passwordet næste gang.

Jeg kender et par andre brugere med samme problem, men har ikke
umiddelbart kunne finde noget på nettet om det.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-06-10 21:11

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg kender et par andre brugere med samme problem, men har ikke
> umiddelbart kunne finde noget på nettet om det.

det er ikke så meget Safari som det er hovednøgleringen som er problemet

Check i hovednøglering under hjælpeprogammer om den overhovedet gemmer
dine logins, evt. slet dem der ligger eller start med en frisk keychain.

/thomas

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-06-10 16:14

On 14 Jun., 22:11, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:
> det er ikke s meget Safari som det er hovedn gleringen som er problemet

Problemet opstår kun i Safari (efter opdateringen), ikke i andre
programmer der bruger Hovednøglering.

> Check i hovedn glering under hj lpeprogammer om den overhovedet gemmer
> dine logins, evt. slet dem der ligger eller start med en frisk keychain.

De ligger der alle. Jeg ville godt nok være ked af, at skulle starte
forfra...

/Lasse

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-06-10 23:21

> [...]

> programmer der bruger Hovednøglering.

> De ligger der alle. Jeg ville godt nok være ked af, at skulle starte

Ok. Er det sat kryds de rigtige steder i Safari preferences ?

/thomas

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-06-10 10:36

> Ok. Er det sat kryds de rigtige steder i Safari preferences ?

Jep. Jeg fandt dog løsningen: På ægte Windows-manér geninstallerede
jeg Safari...

/Lasse