LG KP501 Cookie
Fra : Hans4030

Dato : 12-06-10 12:22

Er der nogen som kender noget til denne mobil, som ALDI har på tilbud til
799 kr. Godt eller skidt?

Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

www.pbase.com/hcstune

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-06-10 13:06

Hans4030 skrev:

> Er der nogen som kender noget til denne mobil, som ALDI har på tilbud til
> 799 kr. Godt eller skidt?

Jeg kender den ikke, men generelt kan jeg anbefale Medion. Jeg
har købt 6 af deres apparater, og kun ét fik en fejl efter knap
to år. Den blev ordnet gratis og uden besvær.

Aldi har 30 dages ubetinget returret. Du kan købe mobilen og
prøve den og levere den tilbage alligevel hvis du ikke vil
beholde den. Det har jeg benyttet mig af en gang.

--
Bertel

Fra : Poul Christensen

Dato : 12-06-10 13:39

Bertel Lund Hansen <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote in

Det drejer sig vist ikke om Medion denne gang, men om en LG, som Hans også
skriver

mvh poul christensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-06-10 14:15

Poul Christensen skrev:

> Det drejer sig vist ikke om Medion denne gang, men om en LG, som Hans også
> skriver

Der står Medion ved begge billeder af mobilen.

--
Bertel

Fra : Poul Christensen

Dato : 12-06-10 22:22

> Der står Medion ved begge billeder af mobilen.

Det er alligevel en LG -telefon. Medion logoet i billed-reklamen garanterer
ikke ret meget i relation til service-neveau ved problemer

mvh poul christensen

Fra : Hans4030

Dato : 12-06-10 15:14

"Hans4030" <hcstuneSPAM@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen som kender noget til denne mobil, som ALDI har på tilbud til
> 799 kr. Godt eller skidt?
>
> Hilsen Hans
> homepage: www.fotofritid.dk
> *Coppermine Photo Gallery*
>
> www.pbase.com/hcstune

Tak for svar fra alle.
--
Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk

www.pbase.com/hcstune

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 12-06-10 16:41

Hans 4030 skrev:

> Er der nogen som kender noget til denne mobil, som ALDI har på
> tilbud til 799 kr. Godt eller skidt?

Man bør nok være klar over at den har en “resistive” trykfølsom
skærm, og ikke en “capacitive”. Dét alene kunne afholde mig fra
at købe den.

Derudover er skærmopløsningen på 240 × 400 px ikke imponerende.

Se evt. mere på:

· http://www.gsmarena.com/lg_kp501_cookie-2660.php

Nogen der ved hvilket OS den kører?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-06-10 17:11

Klaus Alexander Seistrup skrev:

> Man bør nok være klar over at den har en “resistive” trykfølsom
> skærm, og ikke en “capacitive”. Dét alene kunne afholde mig fra
> at købe den.

Hvad betyder de to ting?

--
Bertel

Fra : Peter Hansson \(7870~

Dato : 12-06-10 18:18

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i meddelelsen
> Hans 4030 skrev:

,> Man bør nok være klar over at den har en “resistive” trykfølsom
> skærm, og ikke en “capacitive”. Dét alene kunne afholde mig fra
> at købe den.

Der er både for/imod argumenter for dette. Hvis den kører det der
windows-shit-os er det nok ligeså godt med resistive, da en stylus her er
næsten nødvendig.

Capasitive skærme er pr. def. lidt mere udsatte for slag/stød og lignende.

> Derudover er skærmopløsningen på 240 × 400 px ikke imponerende.

Sammen med nul wlan og nul 3g skal man vist lige tænke sig om.

PÃ¥ den anden side er prisen ikke alarmerende.

> Se evt. mere på:
>
> · http://www.gsmarena.com/lg_kp501_cookie-2660.php
>
> Nogen der ved hvilket OS den kører?

Kunne jeg også godt tænke mig at vide.

PH

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 12-06-10 17:50

Bertel Lund Hansen skrev:

> Hvad betyder de to ting?

En “resistive” skærm består bl.a. af to adskilte ledende flader.
Når disse trykkes sammen vha. fx en “stylus” (undskyld, men jeg
ved ikke hvad sådan en dims hedder på dansk), dannes der kontakt
mellem de to flader. Man kan ikke bruge en fingerspids (men en
negl er måske ok) til at navigere på sådan en skærm.

En “capacitive” skærm består bl.a. af en isolator (glasset) med
en konduktiv coatning. Når man berører glasset med en finger,
sker der en ændring i kapacitancen. Man kan ikke bruge en stylus
til at navigere på sådan en skærm.

Se evt.:

· http://en.wikipedia.org/wiki/Touchscreen#Resistive
· http://en.wikipedia.org/wiki/Touchscreen#Capacitive

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-06-10 09:30

Klaus Alexander Seistrup skrev:

> Når disse trykkes sammen vha. fx en “stylus” (undskyld, men jeg
> ved ikke hvad sådan en dims hedder på dansk),

Det hedder "en griffel". En griffel skriver ikke selv, men
påvirker den flade den presses imod. Min mor brugte griffel på
skifertavle da hun gik i skole.

--
Bertel

Fra : jos

Dato : 16-06-10 17:41

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det hedder "en griffel". En griffel skriver ikke selv, men
> påvirker den flade den presses imod. Min mor brugte griffel på
> skifertavle da hun gik i skole.
Men den skrev selv, uden at påvirke skiferen på anden måde en en skærende
lyd, som løftede nakkehårene

Farven var svagt blå.

Finn
- som lærte at skrive med griffel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-06-10 17:46

jos skrev:

> Men den skrev selv, uden at påvirke skiferen på anden måde en en skærende
> lyd, som løftede nakkehårene

Den 'skrev' fordi den ridsede i skiferen.

En blyant eller en pen afsætter materiale. En griffel gør ikke.
En griffel på skifer fjerner faktisk en lille smule, men det gør
en computergriffel jo ikke.

--
Bertel

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 13-06-10 12:13

Bertel Lund Hansen skrev:

> Det hedder "en griffel".

Tak!

> En griffel skriver ikke selv, men påvirker den flade den
> presses imod. Min mor brugte griffel på skifertavle da hun
> gik i skole.

Det er rigtigt, det kan jeg godt huske at bl.a. mine forældre
har fortalt om.

Mvh,