Tyveri-Check.dk
Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 13-06-10 20:53

Hej alle.

Jeg har lavet en hjemmeside hvor du gratis kan oprette annoncer om
stjålne ting.
Håber på den måde at være med til at stoppe de sat... tyveknægte.

Tilgiv min posting, men jeg mener at det er i almen interesse.

http://www.tyveri-check.dk

Karl Erik.

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 13-06-10 23:01

Karl Erik Christensen wrote:
> [...]
> Håber på den måde at være med til at stoppe de sat... tyveknægte.
>
> Tilgiv min posting, men jeg mener at det er i almen interesse.

Hej Kar Erik
Det kan godt være, at det er irriterende med de dersen tyveknægte. Har du
overvejet at undersøge, hvor *mange* forskellige sites, der har samme emne?
Prøv at Google på "Efterlyste både" eller "Stjålne både", så vil du se en
mangfoldighed at lignende tiltag.
Jeg er bange for, at de eneste, der vinder ved, at efterlysningerne spredes
på mange sider, det er de sat... tyveknægte.

Nu er jeg godt nok ved at komme lidt op i årene og kan ikke huske, hvad
siden hedder, men jeg kan huske, at Rigspolitiet samarbejder med en bestemt
hjemmeside, der omhandler tyverier af alt muligt fra havnene incl. både af
enhver art.
Måske skulle du ringe til politiet og høre, hvordan det hænger sammen. Kan
du ikke komme igennem til rette vedkommende, så giv mig lige et praj (du har
min private mail), for jeg kender personligt mindst en af ildsjælene hos
politiet, hvor man arbejder med tyverier af både og deslige på landsplan.

Ellers tager jeg jo hatten af for dit tiltag, som sikkert er godt ment.

--
\\\\////
(@@)

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 14-06-10 00:42

Den Mon, 14 Jun 2010 00:01:19 +0200 skrev Torben Skovgaard Bach:

> [...]
> spredes på mange sider, det er de sat... tyveknægte.

> Ellers tager jeg jo hatten af for dit tiltag, som sikkert er godt ment.

Jow det er det - hva' ellers?

Lad mig lige spørge: Hvad gør du hvis du får din cykel eller din traktor
stjålet? - Efterlyser dem på både-sider?

--
Karl Erik.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 14-06-10 00:42

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 15-06-10 00:04

Den Mon, 14 Jun 2010 21:32:30 +0200 skrev Torben Skovgaard Bach:

> Din nordjyske humor fornægter sig ikke, men du har tilsyneladende helt
> glemt at tænke over, hvad jeg skrev.
>
> Hvor efterlyser jeg nævnte stjålne ting: Hos politiet - hvor ellers? Det
> er også politiet, der har styr på, hvad der er stjålet, hvis man i
> øvrigt har gjort sig den ulejlighed, at notere serienumre etc. +
> foretaget operation mærkning, som omtalt længere nede i dette indlæg.
> Dog har politiet *ikke* styr på de ting, som folk ikke kan beskrive i
> forhold til entydige serienumre, typenumre, særlige kendetegn osv.

Mange "kameler" glider nemmere ned, hvis de spises med et gran humor

Nu er dette jo ikke det rette forum at diskutere dette i, men ....
Politiet i Danmark er jo et glimrende sted at efterlyse fx. en stjålet
GPS - giv dem SN. numre mv. MEN hvad sker så?
Tager betjent Per så ud og undersøger *hver* gang en GPS annonce
indrykkes i Gul og Gratis eller "Den Blå Avis"? - nej vel?

Lad os nu sige at jeg vil købe en GPS, og ser annoncen i Gul og Gratis.
Jeg kontakter sælgeren, aftaler at mødes med ham for at se GPS'en. Inden
vi mødes har jeg checket Tyveri-Check.dk for at se om GPS'er af aktuelle
mærke er meldt savnet der. - Hvis ja noterer jeg SN. numre ned, og
checker sælgers GPS.

Ville jeg spørge hos Politiet om det samme? - Næppe.

Jeg synes vi skal fortsætte pr. mail, Torben - hvis du har lyst. Jeg
fornemmer at du kan bidrage med en hel del - qua din "fortid"

--
Karl Erik.
http://www.tyveri-check.dk