Pakning til vandpumpe
Fra : Ole Jeppesen

Dato : 13-06-10 15:27

Hej gruppe
Vandet fra min søvandspumpe til motoren pisser ud. Jeg ved at jeg
mangler en pakning eller at pakningen er dårlig. Motoren er en Arona
7,5 hk fra midten af firserne og den kører hvergang. Jeg har masser af
kølevand fra udstødningen og der er ingen tegn på, at motoren mangler
køling. Pumpen er tilsyneladende en Johnson pumpe og impelleren hedder
0808b.
Findes der en original pakning? Hvis ikke kan jeg gøre noget med
flydende pakning? Kan man selv standse en pakning ud af noget
pakningspapir?

Hilsen
Ole Jeppesen
Larsen 28 "Søfie"
Hejlsminde

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 13-06-10 22:50

Ole Jeppesen wrote:
> [...]
> Findes der en original pakning? Hvis ikke kan jeg gøre noget med
> flydende pakning? Kan man selv standse en pakning ud af noget

Jeg ved ikke, hvor man kan købe det, men da jeg købte min båd af en ældre
mand fra Tyskland, lå der i bådens agterkahyt en lille rulle "papir" =
pakning, som er beregnet til, at man selv kan klippe/skære en pakning ud.
Det gjorde jeg faktisk sidste år til min impellerpumpe.
En nødløsning kan være - hvis man er til søs og ikke har andet end en udgået
søkort, at bruge dette incl. flydende pakning, hvis man er så heldig at have
det ved hånden også.
Et andet tip er, at man kan vende "slutblikket", hvis impelleren har lavet
noget slitage, men det tip kræver sikkert en nærmere beskrivelse i form af
tegning eller foto.

Jeg vil prøve at se lidt nærmere på papirrulle/pakningsrullen i morgen
eftermiddag og evt. komme med supplerende oplysninger vedr. fabrikat eller
påtegninger.

\\\\////
(@@)
-------o00o-(_)-o00o---------
Torben

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 14-06-10 00:20

"Ole Jeppesen" <ofj@profibermail.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Prøv at se på side 11 på dette link

http://www.samallen.com.au/CEF.pdf

søg evt. på 0808

Hvis det er en Johnson Pumpe så kontakt Columbus Marine, Telefon 46191166,
Kurt
Han vil nok henvise til din lokale pusher som så kan bestille hos ham.

Mvh
JR

Fra : Ole Jeppesen

Dato : 14-06-10 02:08

On 14 Jun., 01:20, "Jan Rasmussen" <j...@FJERNvejen-net.dk> wrote:
> [...]
> Kurt
> Han vil nok henvise til din lokale pusher som så kan bestille hos ham.

Tak for hjælpen så vidt. Den side viser da en pakning, som passer til
impeller 0808B. Jeg vil skille pumpen ad senere i denne uge. Så må jeg
se, om det er noget jeg kan bruge. Jeg satser på at få fat på en
rigtig pakning, så jeg ikke skal eksperimentere med at klippe klistre
noget selv.

Hilsen
Ole Jeppesen
Larsen 28 "Søfie"
Hejlsminde

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 14-06-10 06:08

Hej Ole,

En gang for alle, skift til et tykkere dæksel med indbygget O-ring og
så er der oven i købet fingerskruer med så det i fremtiden er meget
let at skifte impeller. De kan købes hos Masnedø bl.a. eller har du
adgang til en drejebænk er det hurtigt at trille en sådan plade op.

Mvh/Harding