MS Windows
briani 27239
64 bit og spil
Fra : Jack

Dato : 12-06-10 20:30

Hej..

Skal anbefale en pc til en nevø, den skal være så god til spil som mulligt.
ca. 6000 -

De fleste af dem jeg lige finder er alle med win 7 og 64 bit, hvordan er det
lige med spil og 64 bit ??

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-06-10 23:01

Det er fint, specielt med nyere spil hvor flere direkte støtter 64bit.
Nogle få ældre spil kan have problemer.
Hvis man har Windows 7 Ultimate kan man klare det ved at installere
virtual XP og køre de gamle spil der.
Til Spil skal du først og fremmest kikke på grafikkortet. Det bør
støtte DirectX 11 og det vil sige 5xxx serien fra ATI/AMD og for
Nvidia deres 4xx serie og muligvis nogen i 2xx serien.
Her er der et eksempel på en Computer der er fornuftigt specificeret
inden for dit pris område.
http://www.fcomputer.dk/Systemer/Foeniks_Computer_Intel_i3_Gamer
Det skulle give dig noget at sammenligne med når du kikker på PC.
Bemærk at Windows ikke er inkluderet.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jack

Dato : 12-06-10 23:25

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen
> [...]
> http://www.fcomputer.dk/Systemer/Foeniks_Computer_Intel_i3_Gamer
> Det skulle give dig noget at sammenligne med når du kikker på PC.

Takker, det vil jeg kigge lidt på, lige nu virker linket dog ikke ;o(

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-06-10 10:05

Prøv dette link i stedet:
http://www.fcomputer.dk/?show=system_show&systemlinkid=92821

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jack

Dato : 13-06-10 11:21

> Prøv dette link i stedet:
> http://www.fcomputer.dk/?show=system_show&systemlinkid=92821

Jeg kom på senere, rigtigt godt link, der er lidt at lege videre med
Takker

Fra : Kjeld Holm

Dato : 13-06-10 18:37

> Nogle få ældre spil kan have problemer.
> Hvis man har Windows 7 Ultimate kan man klare det ved at installere
> virtual XP og køre de gamle spil der.

Virtual XP på Win 7 ultimate kører med et virtuelt skærmkort, hvorfor de
fleste 3D-spil IKKE kan afvikles. En mulig løsning er at køre en almindelig
32 bit XP i dualboot, hvis man har ældre spil, man absolut ikke kan undvære.
Nogle spil, der driller i alm. win 7, kan dog køres i
XP-kombatibilitetstilstand.

/Kjeld

Fra : Jack

Dato : 13-06-10 22:12

"Kjeld Holm" <kjeld@hocom.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>hvis man har ældre spil, man absolut ikke kan undvære. Nogle spil, der
>driller i alm. win 7, kan dog køres i XP-kombatibilitetstilstand.

Dual boot var absolut en god ide Men det jeg gerne ville vide var om 64
bit er et problem (jeg har nada forstand på spil)

Fra : Kjeld Holm

Dato : 15-06-10 23:05

"Jack" <gopot***@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Dual boot var absolut en god ide Men det jeg gerne ville vide var om
> 64 bit er et problem (jeg har nada forstand på spil)

Nej, 64 bit windows kan også afvikle 32bit applikationer (herunder spil) så
det vil sjældent være det, der er problemet. Problemer der især tidligere
har været været med 64bit OS'er var, at der ofte ikke var 64 bit drivere til
ens hardware. Dette problem er dog ikke så stort med windows 7 64bit, idet
det er langt mere udbredt end end tidligere 64 bits windows, og derfor også
meget bedre understøttet med drivere. Der er dog en del lidt ældre spil, der
kun kan køre under windows XP. Jeg spiller selv en del, og bruger windows 7
64 bit til langt de fleste spil uden problemer.

Fra : Jack

Dato : 16-06-10 22:19

> "Jack" <gopot***@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Takker ... jeg hopper på dualboot og win 7 64