iPhone og at sende mails
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 12-06-10 17:24

Har lnge haft et mærkeligt problem med at jeg godt kan hente mails i
Mail app på iPhone - men jeg kan ikke få lov at sende. Irriterende
problem.

Tørre facts:
Telefonen er i abonn. hos Telia, men mine (fem) mailadresser er hos tdc
(og dem vil jeg gerne beholde, da det er de mailadresser, som mine
kontakter kender).
Jeg har nogle gange prøvet at sende testmail til mig selv, men Mail på
fonen vil ikke sende, så nu "hænger" der fire mails, som den prøver at
sende. Hvordan sletter jeg dem, det er ufedt at skullle se på vinduet
med: "afsenderadresse ugyldig"

Opsætningen på min POP-konto er indgående: mail.tele.dk og det er vel OK
i betragtning af, at jeg kan _modtage_ mails.

Samme konto er udgående: smtp.gprs-connect.dk (som Telia har anbefalet),
men der "virker" ikke. Er det her (opsætning af udgående postserver), at
jeg fejler?

Gode råd modtages gerne. PFT.

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-06-10 17:40

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> [...]
> fonen vil ikke sende, så nu "hænger" der fire mails, som den prøver at
> sende. Hvordan sletter jeg dem, det er ufedt at skullle se på vinduet

Tap tilbage til mappelisten .. der skulle gerne være en "udbakke"

> Opsætningen på min POP-konto er indgående: mail.tele.dk og det er vel OK
> i betragtning af, at jeg kan _modtage_ mails.

jep

> Samme konto er udgående: smtp.gprs-connect.dk (som Telia har anbefalet),
> men der "virker" ikke. Er det her (opsætning af udgående postserver), at
> jeg fejler?

Det burde være den rigtige SMTP server ... mon du har stavet email
adressen korrekt når den siger "afsenderadresse ugyldig" og ikke en
anden fejl som f.eks. "ingen forbindelse til server" eller "du har ikke
rettigheder til at sende"

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 12-06-10 18:15

> [...]

> Samme konto er udgående: smtp.gprs-connect.dk (som Telia har anbefalet),
> men der "virker" ikke. Er det her (opsætning af udgående postserver), at

Min hedder mail1.telia.com...?

> Gode råd modtages gerne. PFT.

M.

Fra : Jesper

Dato : 12-06-10 18:36

> [...]

> Samme konto er udgående: smtp.gprs-connect.dk (som Telia har anbefalet),
> men der "virker" ikke. Er det her (opsætning af udgående postserver), at

Hvis du har en GMAIL konto kan du bruge den udgående konto dér. Den har
også den fordel at den kan bruges overalt. Telia SMTP'en kan kun bruges
på Telias net.
Tjek efter om du bruger korrekt validering på smtp.gprs-connect.dk og om
der kan/skal bruges SSL.
--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.

Fra : J.K.Arning

Dato : 12-06-10 22:31

On 2010-06-12 18:24:25 +0200, Mich. Ottosen said:

> Har lnge haft et mærkeligt problem med at jeg godt kan hente mails i
> Mail app på iPhone - men jeg kan ikke få lov at sende. Irriterende
> problem.

Er det alle adresser du vil sende til som giver samme resultat/problem?

Hvis det kun er nogle adresser så prøv at læse følgende igennem:

http://en.wikipedia.org/wiki/Sender_Policy_Framework

SPF er med stor sikkerhed synderen.

Du kan ikke gøre en hat ved det medmindre du kan komme til at benytte
en TDC ASMTP server.

--
"We don't spend a lot of energy on old technology"

Steve Jobs om Flash

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-06-10 23:12

J.K.Arning <jesper.arning@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> SPF er med stor sikkerhed synderen.
>
> Du kan ikke gøre en hat ved det medmindre du kan komme til at benytte

jeg har endnu ikke oplevet et SPF fail som blokerer helt ... de fleste
bruger det "kun" som et paramameter i en række antispam checks.

F.eks. så er min SpamAssissin sat til at øge score med 1 eller 1.5 hvis
SPF fejler ...

/thomas

Fra : J.K.Arning

Dato : 13-06-10 09:03

On 2010-06-13 00:12:17 +0200, Thomas von Hassel said:

> [...]
> bruger det "kun" som et paramameter i en række antispam checks.
>
> F.eks. så er min SpamAssissin sat til at øge score med 1 eller 1.5 hvis

Nu er det måske også for meget forlangt at du skal have oplevet alt ..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-06-10 09:49

J.K.Arning <jesper.arning@gmail.com> wrote:

> Nu er det måske også for meget forlangt at du skal have oplevet alt ..

har jeg sagt det ?

/thomas

Fra : J.K.Arning

Dato : 13-06-10 12:21

On 2010-06-13 10:48:42 +0200, Thomas von Hassel said:

> har jeg sagt det ?
>
> /thomas

Har jeg?

og det kan vi så fortsætte med ..