Problem med Word og Excel.
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 12-06-10 16:53

MS Word og Excel 2008 (12.2.5.).
OS 10.6.3.

Indtil for ca. 2 uger siden:
Word har altid været lidt langsom til at starte, men når det så var
overstået, har jeg ikke haft problemer med Word.
Excel har kørt fejlfrit.

Men nu:
Word er meeegeeet langsom til at starte - hvis det starter.
Ofte går det ned 2-3 gange før det kører.
Hvis det så starter, går det ofte igen ned når jeg vil åbne et dokument.
Dette både når dokumentet åbnes fra Word eller ved start af
Word med dobbeltklik på dokumentfil.
Når det så lykkes at køre et dokument virker skroll/pile mange gange i
voldsomme hak.

Excel ændrer af og til dokumentmargener på skærmbilledet. Ikke i
virkeligheden - udskrift - og efter et par genstarter af Excel, er
skærmbilledet igen normalt.
Hvis jeg udføre rettelser i dokumentet når der er forkert skærmbilled og
gemmer, er siden stadig korrekt efter en genstart af programmet.

For et par dage siden var der en opdatering til Office-parken. Den har
ikke rettet fejlen.

Jeg kan ikke huske om der har været nogle OS opdateringer for nylig der
kunne være årsagen.

Nogen forklaring - løsning.

På forhånd tak.

Michael C.

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-06-10 16:59

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@stofanet.invalid> wrote:

> [...]
> ikke rettet fejlen.
>
> Jeg kan ikke huske om der har været nogle OS opdateringer for nylig der

har du tilføjet nye skrifter fornyligt ?

/thomas

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 12-06-10 20:50

> har du tilføjet nye skrifter fornyligt ?

Nej, men jeg har lige opdaget, at Arial (ren) var forsvundet. Den
har jeg sat på igen - ingen ændringer.

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-06-10 17:04

> [...]

> ikke rettet fejlen.
>
> Jeg kan ikke huske om der har været nogle OS opdateringer for nylig der

du kan prøve at slette eller gemme væk de filer som de nævner her:

<http://word.mvps.org/mac/damagedprefs.html>

/thomas

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 12-06-10 20:50

> <http://word.mvps.org/mac/damagedprefs.html>

Ja nu - ikke nogen ubetinget succes

Michael C.

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 13-06-10 08:25

Hej Thomas.

Det blev ved med at drille. Så tænkte jeg - en geninstallering af
Office.
I gang med dette. Så ville Office kun tage den første opgradering
(2008). Cyklede lidt rundt.

Så - Time Machine. Nu må den da kunne bruges.
Gik godt en måned tilbage, bad om gendannelse af Office 2008,
manglede herefter kun een opdatering. Fik den ind, og nu kører
det bare igen (stadig med en langsom startende Word, men
det går da).
Hvad der har været galt har jeg så ikke fundet ud af, men hvis
bare programmerne kører, så pyt.

Min tanke om ny- eller TM-geninstallering kom, da jeg
prøvede Office på min MBP som jeg stort set aldrig bruger
til Office. Officearbejde foregår på min iMac hvor problemet også lå.
På MBPen var der ingen problemer.
Styremæssigt følger MBPen og iMacen hinanden, så det kunne ikke
være i der problemet lå. Altså alene i Office.

Jeg har muligvis - jeg kan ikke huske nøjagtigt - roddet lidt
med fonte, så om det ligger der kan være en mulighed.
Der var en tråd i MM (FCP-forum) for nogle uger siden om fonte.
Den var jeg på og har muligvis der været inde over Office og rode
med fonte.

Tak for råd.

Michael C.