Hvordan sletter man e-mails fra serveren?
Fra : Lyrik

Dato : 12-06-10 01:16

Min gode ven bruger "Mail" til at hente e-mails på. Han har sin egen e-
mailkonto på et "Avalonia" webhotel.
Imidlertid er hans plads til e-mails helt fyldt op med de 2 Gigabytes
som er tilladt.

Han kan ikke finde ud af at få "Mail" til at slette gamle e-mails på
serveren.

Jeg kan heller ikke finde ud af det. Jeg kan ikke engang "Google" mig
frem til en løsning på dette problem.
Det synes som om alle er optaget af at "gemme gamle mails. Absolut
ikke i at slette dem!"

Hvis nogen kan hjælpe så ville det glæde min gamle ven og mig.

Hilsen
Jens

Fra : Steen

Dato : 12-06-10 08:24

Den 12/06/10 09.16, Lyrik skrev:
> [...]
> ikke i at slette dem!"
>
> Hvis nogen kan hjælpe så ville det glæde min gamle ven og mig.

Han bruger ikke IMAP kan jeg forstå?
Jeg kan kun anbefale, at hvis det er muligt, så er det en fordel fremfor
POP. Hvis man bruger IMAP synkroniseres serveren og mailprogrammet
automatisk, og man ser de samme mails uanset hvorfra man tilgår sine mails

Fra : Lyrik

Dato : 12-06-10 03:22

On 12 Jun., 09:23, Steen <ist...@gmail.com> wrote:

> [...]
> POP. Hvis man bruger IMAP synkroniseres serveren og mailprogrammet
> automatisk, og man ser de samme mails uanset hvorfra man tilgår sine mails

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Tak for det rigtige svar på et andet spørgsmål.

Spørgsmålet lød:"Hvordan får man "Mail" til at SLETTE!!! E-Mails FRA
sin SERVER!!!

Hilsen og tak for svaret fra

Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-06-10 10:35

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> Tak for det rigtige svar på et andet spørgsmål.
>
> Spørgsmålet lød:"Hvordan får man "Mail" til at SLETTE!!! E-Mails FRA

<http://dl.dropbox.com/u/693028/Screen%20shot%202010-06-12%20at%2011.34.
12.png>

/thomas

Fra : N/A

Dato : 12-06-10 13:56

Fra : Niels

Dato : 12-06-10 03:39

On Jun 12, 9:16 am, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
> [...]
> som er tilladt.
>
> Han kan ikke finde ud af at få "Mail" til at slette gamle e-mails på

Preferences -> Accounts -> Advanced -> "Remove now"

--
Niels

Fra : Lyrik

Dato : 12-06-10 04:33

On 12 Jun., 11:35, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> <http://dl.dropbox.com/u/693028/Screen%20shot%202010-06-12%20at%2011.34.
> 12.png>
>
> /thomas

+++++++++++++++++++++++++++++
Som en støtte til dig og dit projekt er her en video du kan hente
inspiration i:
http://ibog.verdenefter1914.systime.dk/index.php?id=836

Jens

Fra : Morten Lind

Dato : 12-06-10 12:16

> +++++++++++++++++++++++++++++
> Som en støtte til dig og dit projekt er her en video du kan hente
> [...]

Undskyld, jeg blander mig, men min medfødte, naturlige nysgerrighed
byder mig at spørge, hvad du har gang i?

M., der synes, det er enerverende at skulle ombryde andres tekster.

Fra : N/A

Dato : 12-06-10 13:56

Fra : Per Boll Jørgensen

Dato : 12-06-10 11:22

> [...]

> som er tilladt.
>
> Han kan ikke finde ud af at få "Mail" til at slette gamle e-mails på

Marker postkassen tryk cmd+i og tryk fjern fra server..

Fra : Lyrik

Dato : 12-06-10 05:15

On 12 Jun., 12:21, bollb...@image.dk (Per Boll Jørgensen) wrote:

> Marker postkassen tryk cmd+i og tryk fjern fra server..

Tak for det. Nu henstår problemet med at finde knappen med :"Fjern fra
server!" Den er ikke på min maskine?

Hilsen
Jens

Fra : Franz Berliner

Dato : 12-06-10 14:18

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Tak for det. Nu henstår problemet med at finde knappen med :"Fjern fra
> server!" Den er ikke på min maskine?

Det er vist på det billede Thomas Hassel har lagt op som en hjælp til
dig.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Lyrik

Dato : 12-06-10 06:06

On 12 Jun., 13:16, mortenl...@gmail.com (Morten Lind) wrote:

> [...]
> --
> [dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Det burde være indlysende når du ser første indlæg i tråden!?
Det som jeg troede de kunne skrue sig op til, var at fortælle hvordan
man sletter læste e-mails i programmet "Mail" således at de fjernes
fra den server de ligger på. jeg har en 85 år gammel ven der er ved at
gå i panik over at han ikke mere kan modtage mails, da han har fyldt
sin kvote op på serveren.
Men så skulle jeg lige spammes af von Hassel i skyndingen. Han så sit
snit, hvorpå jeg gav ham igen! Måske skulle du hellere spørge hvad han
er ude i??? Eller er flokmentaliteten for stærk her i Mac-hundekoblet?

Jens

Fra : Morten Lind

Dato : 12-06-10 13:26

> [...]

> snit, hvorpå jeg gav ham igen! Måske skulle du hellere spørge hvad han
> er ude i??? Eller er flokmentaliteten for stærk her i Mac-hundekoblet?

Du må tilgive mig min manglende opfattelse, men det forkommer mig, at
von Hassel smed et skærmbillede på nettet, der viser, hvordan man løser
din vens problem?

Men jeg har måske misforstået det hele, og derfor forstod jeg ikke din
henvisning til den mærkelige film

M., der bare i Mail trykker "Postkasse">Fjern slettede beskeder>I alle
konti......

Fra : N/A

Dato : 12-06-10 13:56

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-06-10 14:37

> [...]

> snit, hvorpå jeg gav ham igen! Måske skulle du hellere spørge hvad han
> er ude i??? Eller er flokmentaliteten for stærk her i Mac-hundekoblet?

Jeg kom såmend bare med svaret på dit spørgsmål ....

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 12-06-10 06:45

On 12 Jun., 14:26, mortenl...@gmail.com (Morten Lind) wrote:

> Du m tilgive mig min manglende opfattelse, men det forkommer mig, at
> von Hassel smed et sk rmbillede p nettet, der viser, hvordan man l ser
> din vens problem?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det var da sjovt at du så min henvisning, men ikke von Hassels
oplæg!???

Næh! Von Hassels indlæg er et hånebillede som han lægger ud hver gang
jeg tilgår gruppen, med en opfordring til at blive fra den gruppe som
han "ejer!"

Han er lidt fordækt og prøver at håne på en sublim måde. Det lykkes
åbenbart fint idet den spam han overdækker "sin fjende med" slet ikke
opdages af en oprigtig mand som dig. Så når han målet, idet skytset
hele tiden rettes imod mig og han kan gå uskyldigt fløjtende videre.
Så "You missed the point-again!

Hav en god dag og hils dine forældre
P.S. Skulle du vide hvordan man sletter e-mails fra en server så er
det stadig noget der kan gøre en 85 år gammel jødisk hædersmand glad.
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-10 13:56

Hej,

> Næh! Von Hassels indlæg er et hånebillede som han lægger ud hver gang

Rabler det for dig eller hvad sker der her?

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Franz Berliner

Dato : 12-06-10 14:17

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Næh! Von Hassels indlæg er et hånebillede som han lægger ud hver gang
> jeg tilgår gruppen, med en opfordring til at blive fra den gruppe som
> han "ejer!"

Det link han har postet viser et screendump fra Mail, som viser hvordan
du får mail til at slette mails fra serveren.

Hvordan det er en hån har jeg meget svært ved at se.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-06-10 14:37

> [...]

> Næh! Von Hassels indlæg er et hånebillede som han lægger ud hver gang jeg
> tilgår gruppen, med en opfordring til at blive fra den gruppe som han

?!?

> [...]
>
> Hav en god dag og hils dine forældre P.S. Skulle du vide hvordan man
> sletter e-mails fra en server så er det stadig noget der kan gøre en 85 år

du må hellere tage din sølvpapirshat på igen ...

/thomas

Fra : N/A

Dato : 12-06-10 17:25

Fra : N/A

Dato : 12-06-10 13:56

Fra : Lyrik

Dato : 12-06-10 10:13

On 12 Jun., 15:36, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> ?!?

> du må hellere tage din sølvpapirshat på igen ...
>
> /thomas

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Her er det billede du sender mig på alle dine svar:
http://luen.dk/thomasvon.JPG

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-10 17:25

Hej,

> Her er det billede du sender mig på alle dine svar:
> http://luen.dk/thomasvon.JPG

Det kunne jo være det var en idé at stoppe med at mistro alle mennesker
og sende dem links om nazismen - og så istedet lære at cut-n-paste hele
linjer på trods af tekstombrud.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-06-10 17:40

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Her er det billede du sender mig på alle dine svar:
> http://luen.dk/thomasvon.JPG

du kunne jo tage hele URL'en med ... men hvis det er for svært så her:

<http://bit.ly/dw9WSV>

/thomas

Fra : Steen

Dato : 12-06-10 20:56

> du kunne jo tage hele URL'en med ... men hvis det er for svært så her:
>
> <http://bit.ly/dw9WSV>
>

> /thomas

Jeh kender kun Jens som en venlig mand, så jeg er sikker på han ryster
op med en undskyldning
--
Steen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-06-10 21:33

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Jeh kender kun Jens som en venlig mand, så jeg er sikker på han ryster
> op med en undskyldning

måske ... men internettet er jo perfekt til at svine folk til som man
ikke skal stå og kigge i øjnene ....

/thomas

Fra : Jonas Jalling

Dato : 12-06-10 17:20

Lyrik skrev:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Her er det billede du sender mig på alle dine svar:
> http://luen.dk/thomasvon.JPG

Hej Jens,

Fejlen ligger i linjeombrydningen af det link som Thomas sender.
Det link der står i adresselinjen på din browser, mangler et ".12.png"
til sidst (uden ").

Mvh Jonas

Fra : Steffen

Dato : 12-06-10 17:10

> [...]

> ikke i at slette dem!"
>
> Hvis nogen kan hjælpe så ville det glæde min gamle ven og mig.

Indstillinger>konti>avanceret.

Her er der mulighed for at vælge muligheden; Fjern kopi fra server, når
besked er modtaget.

Her kan man også vælge at fjerne mails fra serveren manuelt.

mvh
steffen

Fra : Lyrik

Dato : 12-06-10 23:19

On 12 Jun., 22:32, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> måske ... men internettet er jo perfekt til at svine folk til som man
> ikke skal stå og kigge i øjnene ....
>
> /thomas

Du får naturligvis min uforbeholdne undskyldning. Men desværre er
problemet der stadig, idet din engelske dialogboks er anderledes end
min danske. Der er ingen "advanced" option. Kun "postkassehandlinger"
som ikke har nogen mulighed for at slette andet end "sendte beskeder"
fra serveren.

Men nu orker jeg ikke mere. Min ven må gå over til webmail. Han har en
Gmailkonto han må til at bruge. Jeg kan ikke se andre løsninger.

Foreløbig tak.

Jens

Fra : Morten Lind

Dato : 13-06-10 07:30

> [...]

> Men nu orker jeg ikke mere. Min ven må gå over til webmail. Han har en
> Gmailkonto han må til at bruge. Jeg kan ikke se andre løsninger.

Jens - på dansk ser det sådan ud:

<http://homepage.mac.com/mortenlind/web-mappe/Mail_Dansk.png>

M.
(Jeg var hos de gamle igår og skal hilse tilbage ).

Fra : Steen

Dato : 13-06-10 09:06

> Jens - på dansk ser det sådan ud:
>
> <http://homepage.mac.com/mortenlind/web-mappe/Mail_Dansk.png>
>
> M.
> (Jeg var hos de gamle igår og skal hilse tilbage ).

Øh, bare lige for at blande mig - hvorfor mon min ser sådan ud?
http://dl.dropbox.com/u/2576680/mail.tiff
Jeg kører 10.6.3
--
Steen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-06-10 09:49

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Øh, bare lige for at blande mig - hvorfor mon min ser sådan ud?
> http://dl.dropbox.com/u/2576680/mail.tiff
> Jeg kører 10.6.3

fordi du kører IMAP ... dvs. din mail ligger primært på serveren og
bliver derfør først slettet hvis du smider i papirkurven ...

/thomas

Fra : Steen

Dato : 13-06-10 17:09

> fordi du kører IMAP ... dvs. din mail ligger primært på serveren og
> bliver derfør først slettet hvis du smider i papirkurven ...
>
> /thomas

Man takker for oplysningen
--
Steen

Fra : Steffen

Dato : 13-06-10 10:11

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Øh, bare lige for at blande mig - hvorfor mon min ser sådan ud?
> http://dl.dropbox.com/u/2576680/mail.tiff
> Jeg kører 10.6.3

Det er fordi din konto er en IMAP-konto.

mvh
steffen

Fra : Morten Lind

Dato : 13-06-10 12:50

> Øh, bare lige for at blande mig - hvorfor mon min ser sådan ud?
> http://dl.dropbox.com/u/2576680/mail.tiff
> Jeg kører 10.6.3

Din er nøjagtig mage til min:

<http://homepage.mac.com/mortenlind/web-mappe/Mail_Dansk_IMAP.png>

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-06-10 07:47

> [...]

> Men nu orker jeg ikke mere. Min ven må gå over til webmail. Han har en
> Gmailkonto han må til at bruge. Jeg kan ikke se andre løsninger.

Mit screenshot er fra 10.6.3 ... jeg gætter på at han kører et ældre
system ? ... men jeg mener at den funktion har været i Mail.app
ihvertfald siden 10.3 eller 10.2 ... den hedder nok bare noget andet.

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 13-06-10 10:05

> [...]

> Men nu orker jeg ikke mere. Min ven må gå over til webmail. Han har en
> Gmailkonto han må til at bruge. Jeg kan ikke se andre løsninger.

Altså, hvis din ven bor i Storkbh. vil jeg gerne hjælpe ham.

Jeg kan lave det i søvne.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Niels

Dato : 13-06-10 02:11

> Men nu orker jeg ikke mere. Min ven må gå over til webmail. Han har en
> Gmailkonto han må til at bruge. Jeg kan ikke se andre løsninger.

Her er alligevel tre forslag:
1. Ring til Avalonia og be' dem slette.
2. Log ind med Avalonias egen webmail og slet mails.
3. Sæt kontoen op på en anden Mac med en nyere udgave af Mail, som har
"Avanceret".

--
Niels

Fra : Carl Drud

Dato : 13-06-10 09:19

isteen@gmail.com (Steen) writes:

> Øh, bare lige for at blande mig - hvorfor mon min ser sådan ud?
> http://dl.dropbox.com/u/2576680/mail.tiff
> Jeg kører 10.6.3

Kan det være fordi du kører IMAP og ikke POP?

--
Carl

Fra : Morten Lind

Dato : 13-06-10 10:21

Carl Drud <carl.drud@gmx.com> wrote:

> Kan det være fordi du kører IMAP og ikke POP?

Sikkert ikke - i mit billede er der begge dele.

M.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 13-06-10 09:09

> [...]

> ikke i at slette dem!"
>
> Hvis nogen kan hjælpe så ville det glæde min gamle ven og mig.

Hvis han er kunde hos Avalonia, så skal Apples Mail sættes op til at
køre IMAP og så sletter du bare mails i Mail og så er de også væk fra
serveren.

Fra : Lyrik

Dato : 13-06-10 09:52

On 13 Jun., 10:08, jes...@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Hvis han er kunde hos Avalonia, så skal Apples Mail sættes op til at
> køre IMAP og så sletter du bare mails i Mail og så er de også væk fra
> [...]

Tak til alle! Jeg tror du ramte hovedet på sømmet!
Han kom trippende i dag hos mig med sin bærbare MacBook pro G4, med et
udtryk som "en slagen mand!"
Da jeg slettede alle hans "udkast til mails som ikke var sendt" så
vandt den 1,2 gigabyte serverplads!)

Endnu engang tak til alle og undskyld mit temperament.

Hilsen
Jens

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 13-06-10 17:04

> [...]

> vandt den 1,2 gigabyte serverplads!)
>
> Endnu engang tak til alle og undskyld mit temperament.

Måske din gode ven ville have stor glæde af et kursus i de mest basale
ting på hans Mac, da det jo stort set er umuligt at have 1,2 GB udkast
liggende!

Gad vide hvordan resten af maskinen ser ud?