Hjelmkamera - uheld - Eller hvorfor de fle~
Fra : Anders Majland

Dato : 11-06-10 11:46

http://vholdr.com/node/83183?utm_source=VholdR&utm_campaign=ad44f733c5-My+Night+at+Told+By+VholdR+Vidz

Nu hvor hjelmkameraer næsten er hvermand eje kommer flere uheld også på
video ....

Fra : Thomas Andersen

Dato : 11-06-10 15:21

Jeg græder af det, og føler som det var mig selv. Der er så mange
urutinerede og sløve bilister derude.

En enkelt dag afværgede jeg 3 drabsforsøg på turen:

1.en bilist skifter vognbane ind i mig på motorvejen. Jeg nåede at bremse.

2.bilist kører ud på landevej i farligt kryds hvor han havde fuldt stop.
Jeg forudså fjolset og huggede bremsen i god tid.

3. Forankørende overhaler, uden at se, at jeg overhaler ham og har blinket
i mindst 5 sek forinden.

Det bemærkelsesværdige er, at selvom jeg ofte kører meget stærkt, så har
farten endnu ikke været årsag til faretruende situationer. Nå jo, på nær
lige et enkelt tilfælde hvor tøsen sad bagpå, og jeg så undervurderede den
forøgede bremselængde og havnede på marken, fordi en bilist ikke overholdt
vigepligten.

Trafikdrab burde give samme straf som andre drab.

--
Hilsen Thomas Andersen

Fra : JBH

Dato : 11-06-10 16:49

"Thomas Andersen" <thomas@andersen.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> forøgede bremselængde og havnede på marken, fordi en bilist ikke overholdt

Jøsses... Det er alle de andres skyld at DU kører for stærkt......

> Trafikdrab burde give samme straf som andre drab.

Og den gælder naturligvis også hvis du kører en person ihjel fordi DU kører
for stærkt...

/JBH

Fra : Thomas Andersen

Dato : 11-06-10 17:10

On Fri, 11 Jun 2010 17:48:47 +0200, JBH wrote:

> Jøsses... Det er alle de andres skyld at DU kører for stærkt......

I ingen af de tre beskrevne solo tilfælde, har jeg kørt for stærk.

I tilfældet med passager, så ja, der var farten for høj til forholdene. Men
jeg har lært af det, og det sker ikke mere

> Og den gælder naturligvis også hvis du kører en person ihjel fordi DU kører
> for stærkt...

Ja selvfølgelig.

--
Hilsen Thomas Andersen

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 11-06-10 17:19

Så kan du lære det. Med de useriøse indlæg du har præsteret her i gruppen,
kan du ikke forvente andet end at vi andre regner med at du kører råddent
ALTID..
JOhn

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 14-06-10 03:29

> Det bemærkelsesværdige er, at selvom jeg ofte kører meget stærkt, så har
> farten endnu ikke været årsag til faretruende situationer.

Jo hurtigere du kører, desto sværere er det for billisten at vurdere
din hastighed. Farten er altid en medvirkende årsag til uheld, ikke
nødvendigvis den afgørende, men medvirkende.

Fra : Thomas Andersen

Dato : 11-06-10 15:30

Det gør sgu ondt se sådanne videoer :

http://vholdr.com/video/crash-2

Men jeg MÅ have sådan et kamera

--
Hilsen Thomas Andersen

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 11-06-10 21:52

Thomas Andersen <thomas@andersen.invalid> writes:

> Det gør sgu ondt se sådanne videoer :
>
> http://vholdr.com/video/crash-2
>
> Men jeg MÅ have sådan et kamera

2500Kr for et Full-HD kamera hos http://hjelmkamera.dk/

Dybt link til kameraet: http://hjelmkamera.dk/hjelmkamera-27/vholdr-44/vholdr-contourhd-1080p-108.html

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Thomas Andersen

Dato : 11-06-10 22:32

Hvordan sætter man det fast? jeg savner nogle billeder af det i funktion.
Og skal der ledninger op til hjelmen?

Kan man bruge det samme kamera i bilen?

--
Hilsen Thomas Andersen

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 12-06-10 08:49

Thomas Andersen <thomas@andersen.invalid> writes:

> Hvordan sætter man det fast? jeg savner nogle billeder af det i funktion.
> Og skal der ledninger op til hjelmen?

Kameraet er 100% selvstående, så der er ikke behov for ledninger.

Der er masser af muligheder. Kig på 'Føringsmidler' på siden eller på
vholdr's egen hjemmeside. Jeg bruger en stor sugekop som sættes på
tanken/kåben. Den kan også bruges på forruden i en bil.

> Kan man bruge det samme kamera i bilen?

Ja. Og alle de andre steder du kunne opfinde at bruge det

Kai

Fra : Thomas Andersen

Dato : 12-06-10 09:28

On Sat, 12 Jun 2010 09:48:31 +0200, Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> Jeg bruger en stor sugekop

Har du selv det pågældende kamera?
Kan man se nogle optagelser?

--
Hilsen Thomas Andersen

Fra : Anders Majland

Dato : 14-06-10 10:33

> Har du selv det pågældende kamera?
> Kan man se nogle optagelser?

Der er masser af optagelser fra brugere på vholdr's hjemmeside.

Min første test video lagde jeg også op på youtube, men kvaliteten er bedre
på råmaterialet. Mange af videoerne på vholdr ligger i væsnelgit bedre
kvalitet

http://www.youtube.com/watch?v=BRwdDCB5LRM

http://vholdr.com/node/46905 << ikke helt så meget med, men bedre kvalitet.
Dog helt uden lyd

Kameraet sidder med det medfølgende beslag på siden af hjelmen. Og det er
tydeligt at vindstøjen er et problem. I nyeste software kan man skrue noget
ned for mikrofonen man mange har også modificeret den til en ekstern
mikronfon som så kan støjbeskyttes inden i hjelmen

Jeg har også smidt et par klip fra køreteknisk anlæg i smarten - den sidder
den på ruden

/A

Fra : Claus Frørup

Dato : 14-06-10 16:58

Isang tao pinangalanan, Anders Majland nagsulat:

> [...]
>på råmaterialet. Mange af videoerne på vholdr ligger i væsnelgit bedre

Fed tur.
Jeg skal selv ud på denne tur i min næste ferie:
http://www.youtube.com/watch?v=xi7rN9lc7Gw&feature=related

--
Previa.
Der er dælme plads til store armbevægelser

Nu med Honda Shadow VT750 årg.1983

Fra : Armand

Dato : 11-06-10 23:33

Kai Harrekilde-Petersen skrev:

> 2500Kr for et Full-HD kamera hos http://hjelmkamera.dk/
>
> Dybt link til kameraet: http://hjelmkamera.dk/hjelmkamera-27/vholdr-44/vholdr-contourhd-1080p-108.html

Aha! Så er det derfor at knægten ikke havde råd til en ordentlig mc-jakke!

--
Armand.

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 12-06-10 07:06

Den 12-06-2010 00:33, Armand skrev:

> Aha! Så er det derfor at knægten ikke havde råd til en ordentlig mc-jakke!

Uden at være helt sikker, så tror jeg faktisk han kører på cykel og ikke
motorcykel.
Jeg hører ingen motorlyd.
Hilsen Matthias

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 12-06-10 08:50

"Matthias H. Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> writes:

> Uden at være helt sikker, så tror jeg faktisk han kører på cykel og
> ikke motorcykel.
> Jeg hører ingen motorlyd.

Helt korrekt: det er et trædecykel uheld i UK et sted.

Kai

Fra : S.B.

Dato : 12-06-10 22:22

> http://vholdr.com/node/83183?utm_source=VholdR&utm_campaign=ad44f733c5-My+Night+at+Told+By+VholdR+Vidz
>
> Nu hvor hjelmkameraer næsten er hvermand eje kommer flere uheld også på
> video ....

Heldigere havde han nok været med den rette påklæding...