iPhone 3G og internetdeling
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 10-06-10 21:23

Jeg kan ikke få den til at koble op til nettet som modem. Det har virket
før, men nu viser den blå bjælke sig ikke i toppen af telefonen. Har
kigget i MBens indstillinger for internet, men kan ikke se telefonen.
Mulighederne for at oprette den igen synes mangelfulde, der er ethernet,
m.m., men ingen USB-interface.

Hvad har jeg gjort galt? Det er sandsynligvis noget med instillingerne
på iPhonen (som jeg har rodet meget med).

--
v.h. Mich

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-06-10 21:45

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvad har jeg gjort galt? Det er sandsynligvis noget med instillingerne
> på iPhonen (som jeg har rodet meget med).

Prøv at gå ind i din iPhones indstillinger, og se om ikke internetdeling
er slået fra. Vi er jævnligt ude for, at det slår sig selv fra på vores
iPhones. Vi plejer bare at skulle slå det til igen, og så virker det.
Computeren ændrer vi ikke noget på, når den først en gang er sat op til
at virke med iPhone. Måske kan det være nødvendigt at slå AirPort fra,
hvis der er mange forstyrrende WiFi-netværk.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 10-06-10 22:20

> [...]
> at virke med iPhone. Måske kan det være nødvendigt at slå AirPort fra,
> hvis der er mange forstyrrende WiFi-netværk.

Jeg sidder langt væk fra mit eget wifi, og der er ikke nogen ublokerede
wifis i nærheden, så AirPort _er_ slået fra. Jeg er på 3G. Prøvede for
nyligt hos svigermor, der bor så langt fra byerne, at der kun er Edge.
Dér virkede det heller ikke, kunne det have noget med Edge at gøre?

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-06-10 06:33

> [...]
> nyligt hos svigermor, der bor så langt fra byerne, at der kun er Edge.
> Dér virkede det heller ikke, kunne det have noget med Edge at gøre?

nej

Prøv at gå til netværks indstllinger på mac'en og fjern alle netværks
forbindelser, tilføj dem igen.

Sæt så telefonen til igen ..

/thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 12-06-10 17:24

> Prøv at gå til netværks indstllinger på mac'en og fjern alle netværks
> forbindelser, tilføj dem igen.
>
> Sæt så telefonen til igen ..

Jeg kan ikke fjerne alle indstillingerne i netværk: automatisk ->
eksternt modem, og iPhone -> bluetooth er tilbage og lader sig ikke
fjerne.

Når jeg prøver at oprette en ny er der flg. muligheder: Bluetooth PAN,
AirPort, FireWire, Ethernet-tilslutningsenhed (en6), Ethernet, Bluetooth
og under en streg: VPN, PPPoE og 6 til 4. Men ikke nogen muighed for USB
interface, og telefonen sidder jo netop i en USB port.

Hvordan kommer videre?

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-06-10 17:40

> [...]
> og under en streg: VPN, PPPoE og 6 til 4. Men ikke nogen muighed for USB
> interface, og telefonen sidder jo netop i en USB port.

Nulstil telefon ...

/thomas

Fra : Mich Ottosen

Dato : 14-06-10 21:27

> Nulstil telefon ...

Har nulstillet, har gendannet (se tråden "iPhone problemer (igen)". Det
har ikke hjulpet, men skabt flere problemer.

--
v.h.,
Mich.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-06-10 21:47

cykelstativ@invalid.dk (Mich. Ottosen) writes:

> Hvad har jeg gjort galt? Det er sandsynligvis noget med instillingerne
> på iPhonen (som jeg har rodet meget med).

Du har stadig internetdeling aktiveret på fonen?

Du kan evt prøvet at genstarte telefonen. Det ER set før at den kan
blive forvirret.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 10-06-10 22:20

> Du har stadig internetdeling aktiveret på fonen?
>
> Du kan evt prøvet at genstarte telefonen. Det ER set før at den kan
> blive forvirret.

Tak til dig og Henrik
Jo, internetdeling _er_ slået til på fonen. Og den har netop været
genstartet for nogle få timer siden. Problemet har været der et par
dage.

--
v.h. Mich

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-06-10 22:41

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Jo, internetdeling _er_ slået til på fonen. Og den har netop været
> genstartet for nogle få timer siden. Problemet har været der et par
> dage.

Og du har sat kablet i iPhone? Det burde få menuen til at blive blå som
tegn på, at internetdeling er aktivt. Du kan evt. prøve at slå det fra
og til igen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-06-10 22:42

> Tak til dig og Henrik
> Jo, internetdeling _er_ slået til på fonen. Og den har netop været
> genstartet for nogle få timer siden. Problemet har været der et par
> dage.

Jeg har haft bøvl tidligere med via Bluetooth. Jeg har ikke haft
problemer via USB.