forklaringsfelt over bestemte ord!
Fra : Flare

Dato : 05-08-01 18:59

Jeg ved ikke om det er muligt at lave i PHP (Behøver det ikke at være).
Ideen er at hvergang et bestemt ord f.eks. ISDN bliver nævnt på en normal
side i HTML....bliver dette ord fremhævet og når man så holder musen over
ordet popper der en lille box op med en forklaring på ordet. Jeg har fundet
en løsning, men den kræver at jeg indsætter noget kode foran ordet HVER
gang, og det ser jeg ikke som en holdbar løsning.

Er der nogen der har et forlsag til et script eller hordan jeg overhovdet
skal gribe det problem an?

Anders

pfh TAK!

Fra : Henrik Hansen

Dato : 05-08-01 20:24

"Flare" <anderskj@jyde.dk> wrote:

> [...]
> gang, og det ser jeg ikke som en holdbar løsning.
>
> Er der nogen der har et forlsag til et script eller hordan jeg overhovdet

Hvis det er selve popup funktionen du vil lave er det ikke muligt i
php da det er serverside, så du skal nok have fat i javascript og en
onmouseover=""

som:

så du slipper nok ikke for at indsætte noget for hvert link, AFAIK

--
Henrik Hansen

Fra : Flare

Dato : 06-08-01 00:15

Ved bare jeg har set et website hvor alle ord som hed noget bestemt. f.eks.
ADSL, ISDN eller et andet ord som kunne foklares, var "markeret (f.eks gul)"
og man så kunne sætte musen over hvorved der kom et lille felt op med en
forklaring til ordet. Altså ikke et link da man ikke skulle trykke. Det skal
hertil siges at der var et meget omfattende site, og jeg nægter simpelt hen
at tro at de hver gang sådan et ord dukkede op, indsatte kode.

Så onmouseover kan vel ikke bruges i mit tilfælde?

Kan man ikke lave et script som tjecker for bestemte ord og som så på en
eller anden måde indsætter den nødvendige kode?

Ved ikke om det er klart hvad jeg ønsker, men håber der er nogle flere
forslag.

Ellers tak for forsøget henrik

Anders

Fra : Lars Petersen

Dato : 05-08-01 20:41

Det har ikke noget med PHP at gøre, her er et eksempel på hvordan det kan
gøres:

<head>
<title>test</title>
</head>
Her er et svært ord og et "tool-tip" med betydningen: <a href=""
style="cursor: help" onclick="return false" title="Adj., se
rekursiv">rekursiv</a>

--
-
Lars

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 05-08-01 21:28

On Sun, 5 Aug 2001 19:58:56 +0200, "Flare" <anderskj@jyde.dk> wrote:

>Er der nogen der har et forlsag til et script eller hordan jeg overhovdet
>skal gribe det problem an?

Hvis du har al din tekst i $var kan du gøre således:

<?
$var = str_replace('ISDN','<nogetkode>ISDN</nogetkode>',$var);
?>

Mvh. / Regards Stefan Bruhn
--
<?$email = unserialize("a:15:{i:0;i:115;i:1;i:116;i:2;i:101;i:3;i:102
;i:4;i:97;i:5;i:110;i:6;i:64;i:7;i:98;i:8;i:114;i:9;i:117;i:10;i:104

Fra : Henrik Hansen

Dato : 06-08-01 22:09

> [...]

> hertil siges at der var et meget omfattende site, og jeg nægter simpelt hen
> at tro at de hver gang sådan et ord dukkede op, indsatte kode.

ahh du mener sikkert en alt tekst så?

--
Henrik Hansen

Fra : Bo Arlind Andresen /~

Dato : 07-08-01 00:21

anderskj@jyde.dk,Ny-Internet writes:
>deen er at hvergang et bestemt ord f.eks. ISDN bliver nævnt på en normal
>side i HTML....bliver dette ord fremhævet og når man så holder musen over
>ordet popper der en lille box op med en forklaring på ordet.

Prøv
http://www.bosrup.com/web/overlib/

med venlig hilsen
Bo @rlind