Koblingsslave vedligehold
Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 09-06-10 19:04

Jeg har et problem med at stempelpakningen i koblingsslaven går til
hvert 1-1½ år.

Her i weekenden skal jeg have skilt skidtet ad og have skiftet
pakningen. Her vil jeg gerne "forkæle" pakningen ved at smørre den
præventivt med "bremse fedt" - men hvad er det????

Hvad skal jeg ud at investere i for at "forkæle" pakningen?

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 09-06-10 19:37

Den 09-06-2010 20:03, "J.C.Kløve" skrev:

> [...]
> præventivt med "bremse fedt" - men hvad er det????
>
> Hvad skal jeg ud at investere i for at "forkæle" pakningen?

jeg bruger denne, der er nok i tuben til resten af din
motorcykelkarriere
http://www.motorradteileversand.com/assets/s2dmain.html?http://www.motorradteileversand.com/chemie/500961960b10d4258/50096198e7121fa71.html

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Steen Gruby

Dato : 09-06-10 19:53

On Wed, 09 Jun 2010 20:03:48 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

Hej Kløve.

>Hvad skal jeg ud at investere i for at "forkæle" pakningen?

Vaseline

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 09-06-10 22:45

Steen Gruby skrev:
> On Wed, 09 Jun 2010 20:03:48 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:
>
> Hej Kløve.
>
> Vaseline

Dårlig ide!
Bremse-gummi er overfølsomt overfor alm. olie og derunder hører vaseline.
Smørelsen skal foregå med et middel der modsvarer bremsevædske og det
gør det blå bremsefedt!

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 10-06-10 13:55

On Wed, 09 Jun 2010 23:44:50 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Dårlig ide!
>Bremse-gummi er overfølsomt overfor alm. olie og derunder hører vaseline.
>Smørelsen skal foregå med et middel der modsvarer bremsevædske og det
>gør det blå bremsefedt!

Du har selvfølgelig en pointe der
Og så er smeltepunktet ret lavt, typisk 40 grader.
Jeg har nu benyttet det til alle former for simmerringe og
gummiforinger og har aldrig haft problemer af den årsag.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 10-06-10 15:05

Steen Gruby skrev:
> [...]
> Jeg har nu benyttet det til alle former for simmerringe og
> gummiforinger og har aldrig haft problemer af den årsag.

Nej, det er nærmest ideelt til dét brug - Blot ikke ved bremse-systemers
gummi og ditto for hydrauliske koblinger.

Har du ikke en gammel bremse-pakning liggende?
Prøv at lægge den i motorolie natten over og se løjer!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-10 19:58

On Wed, 09 Jun 2010 20:03:48 +0200, "J.C.Kløve" wrote:

> Hvad skal jeg ud at investere i for at "forkæle" pakningen?

Biltema bremsecylinderfedt

Orla Pedersen
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 6-5-2010

Fra : Thomas Andersen

Dato : 09-06-10 20:27

On Wed, 09 Jun 2010 20:03:48 +0200, "J.C.Kløve" wrote:

> Hvad skal jeg ud at investere i for at "forkæle" pakningen?

En honing af cylinderen
Din cylinder må være lavet af støbejern og derfor sidder der nogle
rustkrater i den som ødelægger gummipakningen når den passerer henover
krateret. Hvis krateret er lille, så kan du bruge fint smergellærred.

Og skift breme/koblingsvæsken, da den optager vand og får cylinderen til at
blive utæt præcis som du er ude for.

--
Hilsen Thomas Andersen

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 09-06-10 20:44

Den 09-06-2010 21:26, Thomas Andersen skrev:

> [...]
> rustkrater i den som ødelægger gummipakningen når den passerer henover
> krateret. Hvis krateret er lille, så kan du bruge fint smergellærred.

Blev honet sidste år :-\

> Og skift breme/koblingsvæsken, da den optager vand og får cylinderen til at
> blive utæt præcis som du er ude for.

Bliver skiftet hvert år :-\ (det bliver sort)

Næ jeg tror problemet er at det er en "mark I" udgave uden "dust seal"
(er bestildt i UK, da Suzuki dk tilsyneladende ikke har dem på lager???)
Derfor trænger snavs og skidt fra forreste kædehjul ind (der er en
samling i huset mellem kædehjul og koblingshuset) - uden "dust seal har
det fri adgang til stamplet - nu laver jeg det selv, så spiller det
fanme bagefter

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Thomas Andersen

Dato : 09-06-10 21:40

On Wed, 09 Jun 2010 21:44:26 +0200, "J.C.Kløve" wrote:

> Bliver skiftet hvert år :-\ (det bliver sort)

Så er det utvivlsomt som du selv skriver, at skidt kommer ind på
cylindervæggen.
Kan du ikke sætte et kondom på med 2 strips

--
Hilsen Thomas Andersen

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 09-06-10 20:50

> [...]
> præventivt med "bremse fedt" - men hvad er det????
>
> Hvad skal jeg ud at investere i for at "forkæle" pakningen?

Takker for de fine svar

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld