Elgato Magi.... ?
Fra : Henrik 8600

Dato : 09-06-10 23:28

Vi har 6 PC's og en Mac her i huset.

Ville denne tingest kunne give os mulighed for at se tv (Forskellige
kanaler) på alle enheder samtidigt, eller er der en eller anden begrænsning?

http://www.elgato.com/elgato/int/mainmenu/products/tuner/netstreamdtt/product1.en.html

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-06-10 00:06

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Ville denne tingest kunne give os mulighed for at se tv (Forskellige
> kanaler) på alle enheder samtidigt, eller er der en eller anden

det står jo i beskrivelsen:

"One person can watch and record TV on a Mac, and at the same time a
second person can watch and record a different channel on another
computer that is running Windows 7. Capacity can easily be expandedÅö by
connecting additional EyeTV Netstream DTTs to the network."

dvs. én box giver mulighed for at se eller optage 2 kanal af gangen.

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-06-10 00:29

"Henrik 8600" <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> writes:

> Ville denne tingest kunne give os mulighed for at se tv (Forskellige
> kanaler) på alle enheder samtidigt, eller er der en eller anden
> [...]

Det springende punkt er hvor mange tunere der er i. Det ser ud til at
Thomas har luret at der er to.

Nåja, det står der også på

http://www.elgato.com/elgato/int/mainmenu/products/tuner/netstreamdtt/product3.en.html

(Dual Tuner).

Ideen er genial. Håber de får success.

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-10 01:32

Hej,

> Ideen er genial. Håber de får success.

Ideen er jo ikke mere genial end at der findes andre tilsvarende
produkter på markedet i forvejen (fx HDHomeRun).

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-06-10 15:51

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> writes:

> Hej,

> Ideen er jo ikke mere genial end at der findes andre tilsvarende
> produkter på markedet i forvejen (fx HDHomeRun).

Ideen er stadig genial. At der så er flere der får den, gør vel ikke
ideen ringere?

Bortset fra det, er det ikke nødvendigvis den første på markedet der
laver det kunderne vil have. Se fx iPhone sammenlignet med Motorola.

Pyt, om føje år kører alle fjernsyn alligevel via internet - så er det
problem løst.

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-10 08:49

Hej,

> Ideen er stadig genial. At der så er flere der får den, gør vel ikke
> ideen ringere?

Det kan du selvfølgelig sige... men det er ikke Elgatos idé som sådan.

> Bortset fra det, er det ikke nødvendigvis den første på markedet der
> laver det kunderne vil have. Se fx iPhone sammenlignet med Motorola.

Næh, men nu har HDHomeRun jo allerede været en kæmpesuccess i lang tid.

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-10 01:41

Hej,

Glemte lige at kommentere denne del af indlægget:

> Det springende punkt er hvor mange tunere der er i. Det ser ud til at
> Thomas har luret at der er to.

Det springende punkt er faktisk ikke nødvendigvis antallet af tunere.

Jeg ved ikke om Elgatos produkt kan rent softwaremæssigt, men i teorien
kan man sagtens se flere kanaler samtidigt end der er tunere. Dette kan
man fx gøre med EyeTV med tunere tilsluttet med firewire/USB.

På de digitale systemer kan du med een tuner fange een multiplex (MUX).
I sådan en MUX kan være flere kanaler.

På mit eget system herhjemme kan jeg fx med 1 tuner se (og optage) DR1,
DR2, TV2 og en lokal kanal samtidigt.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-06-10 15:52

> [...]

> teorien kan man sagtens se flere kanaler samtidigt end der er
> tunere. Dette kan man fx gøre med EyeTV med tunere tilsluttet med

Kræver det ikke at de kanaler man vil se er multiplekset sammen?

> På de digitale systemer kan du med een tuner fange een multiplex
> (MUX). I sådan en MUX kan være flere kanaler.

Jo, det var det :)

> På mit eget system herhjemme kan jeg fx med 1 tuner se (og optage)
> DR1, DR2, TV2 og en lokal kanal samtidigt.

Det er kun held (men helt ok). Det har også den fordel af EPG
informationen bliver opdateret.

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-10 08:42

Hej,

> Kræver det ikke at de kanaler man vil se er multiplekset sammen?

Du må da godt læse hele indlægget inden du svarer - det er jo ikke en
samtale.

> Det er kun held (men helt ok). Det har også den fordel af EPG

Så er der jo så meget, der er held.

Fra : Anders Larsson

Dato : 11-06-10 18:17

D. 11/06/10 09.41 skrev "Jens Kristian Søgaard" <jens@mermaidconsulting.dk>
flg. i artiklen huspkm$bu5$1@news.klen.dk:

> Hej,

> Du må da godt læse hele indlægget inden du svarer - det er jo ikke en
> samtale.

> Så er der jo så meget, der er held.

Tjaa .. Jeg er ikke imponeret af EyeTV EPG til min Elgato Netstream.
Efter restart skal den oprettes igen og man skal hver gang manuelkt vælge at
der skal være undertekster på - sproget husker den i det mindste.

Så ja .. Det er nok bare held... Ellers også har den ikke været slukket
endnu

Min ryger retur til forhandleren igen ...

---
/Anders
Tænk positivt .. Det kunne være værre

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 31-05-11 15:13

On Fri, 11 Jun 2010 19:16:56 +0200, Anders Larsson:

> D. 11/06/10 09.41 skrev "Jens Kristian Søgaard"
> <jens@mermaidconsulting.dk> flg. i artiklen
>
> huspkm$bu5$1@news.klen.dk:

<snip>

> [...]
> Netstream. Efter restart skal den oprettes igen og man skal hver
> gang manuelkt vælge at der skal være undertekster på - sproget

Se her:

http://ontv.dk/forum/300_tv-guide-eyetv-send-mail-kampagne

Der er flere løsninger, bl.a een med Ontv.dk og Applescript, og et
link til et videoklip, der viser hvordan det kan laves med
Automation.

> Så ja .. Det er nok bare held... Ellers også har den ikke været
> slukket endnu
>
> Min ryger retur til forhandleren igen ...

Kan du - eller kan andre, der har erfaring med EyeTV Netstream DTT -
oplyse, om man kan få signalet med tekst til hørehæmmede fra DR frem
på sin Mac med sådan en dims?

--
Banned from Version2.dk for writing a Firesheep script.

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-06-10 09:31

> [...]

> Ville denne tingest kunne give os mulighed for at se tv (Forskellige
> kanaler) på alle enheder samtidigt, eller er der en eller anden

Det ser bare ud til, at den kun har DVB-T og ikke DVB-C. Den kan altså
tilsluttes en antenne, men ikke kabel-tv. Den duer derfor ikke, hvis du
har kabel-tv.
--
Henrik Münster
Esbjerg