Fleur de Sel salt
Fra : Linde

Dato : 08-06-10 20:16

Det kom mig for øre, at det ikke er til at opdrive Fleur de Sel salt hos
nogen danske importører for tiden, grundet at der er fundet "noget" i det,
der ikke burde være der. Er der mon nogen derude, der har mere info om denne
spærring, der tilsyneladende ikke er så grel at man tilbagekalder saltet
offentligt?

Mvh
Linde

Fra : Emil

Dato : 08-06-10 21:58

"Linde" <delinde@gmailfjern.com> wrote:

> [...]
>spærring, der tilsyneladende ikke er så grel at man tilbagekalder saltet

Jeg kender ikke historien, men saltets kvallitet har været oppe i EU
med start i 2005.
Thorvald Pedersen har skrevet om skibsbundmaling, skarvklatter og
andet godt i havsalt i artiklen "Livets Salt I".

Et par stikord kan måske hjælpe dig videre:

P-4501/05 (FR) af Stéphane Le Foll (PSE) til Kommissionen (28.
november 2005)
Om: Anvendelse af forordningerne om kvaliteten af landbrugsvarer og
fødevarer på gråt havsalt og »fleur
de sel« (håndhøstet havsalt)
Svar fra Kommissionen (4. januar 2006)

m.v.h. Emil

Fra : Linde

Dato : 10-06-10 20:14

"Emil" <emilsen@nowhere.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> november 2005)
> Om: Anvendelse af forordningerne om kvaliteten af landbrugsvarer og

Okay, tak for inputs. Ikke rigtig noget helt aktuelt, men dog interessant,
at man forsøgte at opnå BGB for håndhøstet havsalt. Selv EU var ikke med på
den galej. Jeg må høre vores egen importør, men det er bare træls at rode
med at rette etiketter og alskens halløj, hvis der i virkeligheden ikke er
noget at komme efter.

Mvh
Linde