Interessante veje i østjylland?
Fra : LasseNC

Dato : 09-06-10 10:41

Hej!

Jeg skal køre en del fra Randers til Esbjerg over sommeren og tænkte
om i måske kendte nogle fede veje deromkring?

Jeg er kørt over Ry og Gl. Ry i sidste uge, det var ret godt, kender i
andet? Evt. ned mod Vejle og så over vest på, jeg er åben :)

Fra : Thomas

Dato : 09-06-10 21:07

Den 09/06/10 18.40, LasseNC skrev:
> [...]
>
> Jeg er kørt over Ry og Gl. Ry i sidste uge, det var ret godt, kender i
> andet? Evt. ned mod Vejle og så over vest på, jeg er åben :)

De bedste veje i Østjylland er dem, der fører over Fyn og tilbage til
Sjælland. Ups, nu startede jeg nok en usaglig debat...

/Ths.

Fra : Thomas Andersen

Dato : 09-06-10 21:46

On Wed, 09 Jun 2010 22:07:06 +0200, Thomas wrote:

> De bedste veje i Østjylland er dem, der fører over Fyn og tilbage til
> Sjælland. Ups, nu startede jeg nok en usaglig debat...

Det er der man ofte finder politiets videobiler som man kan lege lidt med.
I skal nok få en video når jeg får sat det kamera på

Ham panseren i peugeot 406 kører som død og helvede for at følge med, men
har ikke en chance overfor en sportsbike

--
Hilsen Thomas Andersen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 09-06-10 22:57

Thomas Andersen wrote:
> Ham panseren i peugeot 406 kører som død og helvede for at følge med,
> men har ikke en chance overfor en sportsbike

Plonk!

/jesper

Fra : Pein

Dato : 10-06-10 07:27

On 9 Jun., 18:40, LasseNC <lass...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Jeg er kørt over Ry og Gl. Ry i sidste uge, det var ret godt, kender i
> andet? Evt. ned mod Vejle og så over vest på, jeg er åben :)

Der er flere pæne veje gennem Hjøllund plantage og gennem Vrads. Og
det er nærmest lige på linien, specielt hvis du tager den igennem
Silkeborg.
Når man nærmer sig Give / Brande / deromkring, så begynder det IMHO at
knibe med mulighederne for at finde interessante veje resten af vejen
til Esbjerg, så det er omkring den sydlige udkant af Silkeborg man
skal trylle.
Men de (forholdsvis) nye store rundkørsler i nærheden af Billund, er
nu også fede, hvis man godt kan lide at bruge rundkørsler til
svingtræning.

Mvh.
Niels
Bandit 1250 SA

Fra : Anders Majland

Dato : 14-06-10 13:12

> Men de (forholdsvis) nye store rundkørsler i nærheden af Billund, er
> nu også fede, hvis man godt kan lide at bruge rundkørsler til
> svingtræning.

Hvordan er oversigten ?

Jeg er ikke så begejstret for sving med sideveje ...

Måske fordi jeg engang havde et "møde" med en bilist i en rundkørsel ....

Årsagen til uheldet var at jeg ikke forudså hans handlemønster (for det at
han ikke overholdt sin vigepligt var der jo intet nyt i - der sker jo næsten
dagligt, men er heldigvis kun sjædent farligt men oftest kun til ulempe
....)

Fra : Armand

Dato : 14-06-10 21:09

Anders Majland skrev:

> [...]
> at han ikke overholdt sin vigepligt var der jo intet nyt i - der sker jo
> næsten dagligt, men er heldigvis kun sjædent farligt men oftest kun til

Lige uden for byen her, er der en 3-benet (á: 90° hhv. 180°, kørt
indefra byen) rundkørsel:
<http://maps.google.dk/maps?hl=da&safe=active&client=firefox-a&hs=ylv&rls=org.mozilla:da:official&q=stovstrup&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl>
(Vejlevej/Skærbækvej)
Tilsyneladende p.g.a. talrige automobil-forhandlere på indfaldsvejen, er
den meget benyttet til 360° gennemkørsler (á tilbage mod øst) og
trafikanter der kommer fra vest snydes tilsynerladende let af at en
trafikant i rundkørslen der ikke drejer mod nord-vest regnes for at
dreje mod syd-vest og ikke køre hele turen rundt og tilbage hvor
vedkommende kom fra!
I bil er man godt hjulpet af ABS og kun begge parters overraskelse må
være grunden til de evindeligt forekommende lygterester dér; men på to
hjul og med frydefuld nedlægning, har man ikke en chance for at hverken
bremse eller undvige =

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-10 13:18

Hej
On Thu, 10 Jun 2010 06:26:30 -0700 (PDT), Pein <niels.pein@gmail.com> wrote:

>Men de (forholdsvis) nye store rundkørsler i nærheden af Billund, er
>nu også fede, hvis man godt kan lide at bruge rundkørsler til
>svingtræning.
En mulighed for træning af højresving er et par "rundture" i motorvejs-krydset vest for Århus.

Fra : Armand

Dato : 14-06-10 21:31

knud.aagaard skrev:
> Hej

> En mulighed for træning af højresving er et par "rundture" i motorvejs-krydset vest for Århus.

- - - Eller ditto ved Esbjerg-motorvejens sammensløjfning vest for Kolding.
Det skal lige siges at indtil videre har to motorcyklister taget livet
af sig selv ved at lege Rossi dér!
Der er ikke en meters fri afkørselsplads i modsætning til de 5o meter
sandkasse Rossi har på sin arbejdsplads :-|
I Århus er der ovenikøbet under 10 meter til de modkørende på ramperne
udvendig for 'firekløveret', uden noget hegn imellem andet end det
niveauforskel der er et par steder!

--
Armand.

Fra : Pein

Dato : 15-06-10 02:38

On 14 Jun., 14:12, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> [...]
> dagligt, men er heldigvis kun sjædent farligt men oftest kun til ulempe

Der er fri oversigt, og de gange jeg har været der, har trafikken
været særdeles begrænset, men med både Legoland og en lufthavn i
nærheden, er trafikmængden nok meget varieret.
Og så er asfalten ikke så gammel.

Tilbage til det egentlige spørgsmål:
Hvis man på turen mellem Randers og Esbjerg gerne vil undgå Silkeborg,
så virker det oplagt at køre øst / syd om, men hvis man kører nord om,
så prøv at indlægge strækningen langs nordsiden af Hinge sø, og videre
ad den vej over mod vest. Det er en pæn strækning (men ikke hurtig!).

Mvh.
Niels
Bandit 1250 SA

Mvh.