Nyt dæk til "maxi" scooter - hvor i Kbh ?
Fra : Per

Dato : 08-06-10 21:51

Hej Ng !

Jeg skal have et nyt bagdæk til min maxi scooter.

Men hvor i Kbh-området laver de den slags, hvis man kommer ind med fælgen ?

Synes kun jeg finder webshops eller Thansen, når jeg søger.

Hvilke dæk kan iøvrigt anbefales - jeg er lidt blank på scooterområdet.

mvh. Per

Fra : scootergrisen

Dato : 08-06-10 16:30

Jeg ved ikke hvor men du kan se forskellige steder på :
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/rodekassen_stederidanmark.php
Men hvad med enghave motor ved vesterbro eller mc hjørnet på
roskildevej.

Du kan da prøve finde ud af hvad dæk størrelse du skal bruge også
ringe til dem og sprøger om de har den størrelse og om de kan sætte
det på.

Fra : Anders Majland

Dato : 08-06-10 23:55

Men nok en god ide at ringe først.

Det er ikke altid ligetil at afbalancere et baghjul når det er beregnet til
at sidde på en aksel med "stråler". Det nemmeste er faktisk at skaffe sig en
sådan løs aksel fra gearet ... eller få skaffet et rør/stang der passer i
diameter.

Hvilken scooter drejer det sig om ?

/A

Fra : Per

Dato : 09-06-10 06:44

Anders Majland wrote:
> [...]
> faktisk at skaffe sig en sådan løs aksel fra gearet ... eller få
> skaffet et rør/stang der passer i diameter.

Det er en Sym Joyride 150.

Mvh. Per