Ny monodæmper eller ?
Fra : Ukendt

Dato : 08-06-10 16:38

Hej
Vil lige høre de kloge hoveder om hvad ville være det bedste.

Skal ha ny Monodæmper på eller ha renoveret den gamle.
Hvad vil være det bedste, tænker på at den gamle jo og må være lidt
træt i fjederen ?

Så det muligvis ville være mere fornuftig og købe en helt ny
(Uorginal) eller skal man gå efter en orginal ?

Tillægs spørgsmål, Skal der bruges noget special værktøj når jeg
piller den gamle af ?

Mvh.
Poul-M. Olsen
CBX750F 88'

Fra : ove

Dato : 08-06-10 21:32

Hej poul
har en helt ny til hondacbx1987
pris 1000kr
mvh
ove

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-10 10:24

On Tue, 8 Jun 2010 22:31:34 +0200, "ove" <hoka@privat.dk> wrote:

>Hej poul
>har en helt ny til hondacbx1987
>pris 1000kr
>mvh
>ove
Solgt !!! :)
Mange tak for Gode tilbud.

Jeg mailer dig Asap :)

MmcH.
Poul-M Olsen

Honda CBX750F 88'

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 08-06-10 21:55

Den 08-06-2010 17:38, Poul-M Olsen skrev:
> [...]
> træt i fjederen ?
>
> Så det muligvis ville være mere fornuftig og købe en helt ny
> (Uorginal) eller skal man gå efter en orginal ?

Køb en ny, købte forrige år en Hagon til kone`s GPZ500, til de 2K jeg
gav for den er et super køb, 1000x bedre end det originale skrot

Til din CBX750F koster den i følge MC-nøglen knap 3000 kr.-
http://viewer.zmags.com/publication/f84aa7ab#/f84aa7ab/608

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-10 10:27

On Tue, 08 Jun 2010 22:54:42 +0200, "Dan \"748\" Dethlefsen"
<748@dethlefsensOST.dk> wrote:

> [...]
>gav for den er et super køb, 1000x bedre end det originale skrot
>
>Til din CBX750F koster den i følge MC-nøglen knap 3000 kr.-

Mange tak for svar/input

Ps. nu du har prøvet og skifte, skal der så noget special værktøj til
og afmontere/på ?

MmcH.
Poul-M Olsen

Honda CBX750F 88'

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 09-06-10 19:43

Den 09-06-2010 11:27, Poul-M Olsen skrev:

> Mange tak for svar/input
>
> Ps. nu du har prøvet og skifte, skal der så noget special værktøj til
> og afmontere/på ?

Ingen special værktøj, kun "normalt" værktøj er nødvendigt.

1. Cyklen op på den store støttefod (er der på en CBX750F?)
2. Baghjulet ud.
3. Understøt bagsvingere med nogle træklodser, så den ikke vælter ned
når du tager fjederbenet ud.
4. Afmontere det gl. fjederben
5. Adskil, rengør og smør/check link systemet
6. Afmontere også gerne bagsvingeren og smør/check lejer
7. Montere alt igen + nyt fjederben, husk at spænde med korrekt moment
8. Baghujl ind igen, spænd kæde korrekt.
9. kør og vær glad

Ovenstående tager vel en 2-3 timer

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-10 21:06

On Wed, 09 Jun 2010 20:43:02 +0200, "Dan \"748\" Dethlefsen"
> [...]

>7. Montere alt igen + nyt fjederben, husk at spænde med korrekt moment
>8. Baghujl ind igen, spænd kæde korrekt.

Mange tak Dan.

Er med på hvordan med at skille af, men var sku i tvile omkring
fjeder.

Men ikke længer med din fine beskrivelse.