Buell - ver 2
Fra : Christian Stidsen

Dato : 08-06-10 16:27

Buell XB 12 S

Buell XB 12 SS

Jeg har fået at vide at forskellen er akselafstanden - 132 cm og 136 cm
- ellers er der vist ikke den store forskel.

Hvad har denne forskel at sige for kørsel på cyklen ?

M.v.h.

Christian

Fra : Armand

Dato : 08-06-10 18:33

Christian Stidsen skrev:
> [...]
> - ellers er der vist ikke den store forskel.
>
> Hvad har denne forskel at sige for kørsel på cyklen ?

Hvor handy køreegenskaberne (kort = handi'ere) er, og også hvor
retnings-stabil (kort = nervøs)!

Det er vist kun den første årgang der var helt kort og de senere 1360mm
er ikke ligefrem langt.
Buell'en har heller ikke ligefrem fået tæsk for at være langstrakt og og
stabil som en skinnebus!
Men mon ikke at den korte måske lige nervøs nok til motorvejs-kørsel :-/

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 08-06-10 22:52

> [...]
> - ellers er der vist ikke den store forskel.
> Hvad har denne forskel at sige for kørsel på cyklen ?

Specielt hvis efterløbet er lavet længere (lidt mere vinkel på
forgaflen), så vil det betyde at den bliver mere retningsstabil og
dermed mindre styrevillig.

Fra deres hjemmeside:
The Lightning® Long XB12Ss delivers all the true classic American brute
performance and bold, edgy looks of the original Lightning® XB12S model,
with stretched chassis dimensions and ergonomics for more size, comfort
and convenience.

Så der er nok lidt mere plads på den, hvis den gamle føles for meget som
en knallert rent størrelses-mæssigt.

Mvh. Martin Sørensen