Elgato eyeTV DTT Deluxe.
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 08-06-10 22:16

Det ser jo fristende ud. Reklamerne lover meget.

Men holder det? Jeg efterlyser selvfølgelig erfaringer.

Den lille antenne, der er på dimsen, kan den virkelig fange signaler af
god kvalitet?

Og kan den det "overalt"? Det er naturligvis fordi jeg gerne vil bruge
den som tv-modtager herhjemme i bymiljø, hvor wifi og Airport ellers er
min foretrukne.

Men der er ikke TV2 - nå, lugtede du lunten? JO, det er da fordi jeg
gerne vil se bold fra næste uge. Ikke alle kampene, men DK er jo med, så
det er lidt alvor denne gang. Og fruen i huset vil ikke se bold, hun
bruger vores eneste kabelopbundne tv til sine programmer.

Det tiltaler mig osse meget, at den lille tingest kan flyttes med, så
jeg kan se tv andre steder. Men kan jeg det?

Jeg var i en forretning i dag, hvor de sælger en anden version med
dannebrogsflag og fodboldbilleder på kassen, men sælgeren var ærlig og
sagde, at den ikke kunne MPEG-4, og derfor ikke noget med DRHD (?).

Samme sælger havde iøvrigt nogle indledende spørgsmål: "Skal du bruge
den på kontoret, der er jo mange der har indlagt eksterne antenner på
kontoret" og "skal du bruge den i sommerhuset?"

Det lyder - for mig - som om den bette gadget, jeg efterluyser _kun_
virker i meget begrænsede områder. Og slet ikke på Lars Tyndskids Mark.
Uden en masse ekstra gear.

Lad mig høre om jeres erfaringer. Tak.
--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-06-10 22:20

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> [...]
>
> Og kan den det "overalt"? Det er naturligvis fordi jeg gerne vil bruge
> den som tv-modtager herhjemme i bymiljø, hvor wifi og Airport ellers er

hvis du sidder indendørs kan det godt være du skal bruge en større
antenne ...

> Men der er ikke TV2 - nå, lugtede du lunten?

nix

> Det tiltaler mig osse meget, at den lille tingest kan flyttes med, så
> jeg kan se tv andre steder. Men kan jeg det?

ja

> Jeg var i en forretning i dag, hvor de sælger en anden version med
> dannebrogsflag og fodboldbilleder på kassen, men sælgeren var ærlig og
> sagde, at den ikke kunne MPEG-4, og derfor ikke noget med DRHD (?).

På mac ligger al mpeg4 dekodning i softwaren .. kræver bare en nyere
intel mac ..

/thomas

Fra : Helge Hammer

Dato : 09-06-10 17:44

Den 08-06-2010 23:19, Thomas von Hassel skrev:

> På mac ligger al mpeg4 dekodning i softwaren .. kræver bare en nyere
> intel mac ..

Her er noget af Technical specifications fra Apple.com:
Elgato EyeTV Hybrid
Analog TV standard: NTSC
Digital TV standards: ATSC, Clear QAM
Frequency range: 48-801 MHz (UHF and VHF)
Compression type: MPEG-2

Der står ikke noget om MPEG-4. På den amerikanske side står der
desuden at der medfølger software til Windows 7, det står der ikke
noget om på apple.dk

Jeg ville gerne investere i en sådan dims til min Mac Pro, men nu er
jeg i tvivl. Hvis den ikke kan modtage DRs HD-kanaler, er den ikke
noget værd for mig.
--
Helge.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-06-10 19:14

Helge Hammer <helge.hammer@elromail.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg ville gerne investere i en sådan dims til min Mac Pro, men nu er
> jeg i tvivl. Hvis den ikke kan modtage DRs HD-kanaler, er den ikke

jeg har en EyeTV 610 fra før der var noget der hed HD og mpeg4 og det
virker fint med den nyeste udgave af EyeTV softwaren. Det er softwaren
der står for dekodning af signalet .. tuneren er bare en ret dum tuner
uden så meget dillerdaller ..

http://www.elgato.com/elgato/int/mainmenu/products/tuner/hybrid08/produc
t2.en.html

"In areas in which HDTV is broadcast via DVB-T, enjoy watching stunning
720p or 1080i HDTV (MPEG-2 as well as H.264/AVC) on your Mac. "

/thomas

Fra : Helge Hammer

Dato : 09-06-10 20:32

Den 09-06-2010 20:14, Thomas von Hassel skrev:
> [...]

[snip]

> [...]
>
> "In areas in which HDTV is broadcast via DVB-T, enjoy watching stunning
> 720p or 1080i HDTV (MPEG-2 as well as H.264/AVC) on your Mac. "

Ok, så er jeg rolig. Men det er nu mærkeligt at sælgeren siger at den
ikke kan Mpeg-4, er der forvirring omkring Mpeg-4 og h.264, er det mon
det samme, stort set?
--
Helge.

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-06-10 20:55

På Elgatos hjemmeside står der:

"EyeTV Hybrid is compatible with Windows 7 and works great with Windows
Media Center. The included THC software for Windows supports many of the
same features that are offered by EyeTV 3 software."

Jeg har lige været nede i kælderen og fundet min æske. Der nævnes kun
Mac OS. CD'en, der fulgte med, indeholder også kun EyeTV. Men så
klikkede jeg på linket på Elgatos hjemmeside. Skal man ikke bare selv
downloade programmet til Windows? Der står, at man efter start skal
indtaste koden, de fulgte med i æsken med Elgato-dimsen.

<http://www.elgato.com/elgato/int/mainmenu/support/Update-Start/Update-T
HC.en.html>

På Elgatos hjemmeside står der ikke noget om Mpeg-2 eller 4. Jeg har en
Elgato EyeTV Hybrid og få antennesignal fra Yousee. Jeg kan sagtens tage
DR HD, Canal 9 og den slags. Det er bare vigtigt, at man har en Hybrid
'08. Den gamle '07 kan ikke tage DVB-C, men kan tage analoge kanaler via
kabel-tv.
Jeg har ikke så meget forstand på det rent tekniske. Hvad mener
du med DR's HD-kanaler? Er der mere end en DR HD?

Det virker som nævnt også fint her.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-06-10 21:21

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> [...]
> downloade programmet til Windows? Der står, at man efter start skal
> indtaste koden, de fulgte med i æsken med Elgato-dimsen.

Putter man sin Hybrid i en Windows 7 genkender den USB-enheden og henter
automatisk de rigtige drivere over nettet, og aktiverer Windows Media
Center osv osv osv. Det virker ganske fint. Jeg kender ikke THC
softwaren men det har nok svært ved at nå Windows Media Center til
sokkeholderne.

XP genkender den ikke.

Den absolut største ulempe ved WMC er at det optager i et
Microsoft-format der ikke er til at arbejde videre med. Det er meget
irriterende.

Fra : Helge Hammer

Dato : 10-06-10 10:43

Den 09-06-2010 21:54, Henrik Münster skrev:
> Jeg har ikke så meget forstand på det rent tekniske. Hvad mener
> du med DR's HD-kanaler? Er der mere end en DR HD?

Jeg købte en K-World TV Hybrid USB stick for 2 år siden. Den modtager
de normale MPEG-2 digitale kanaler, men ikke HD-kanalerne i h.264:
DR UPDATE
DR RAMASJANG
DR K
FOLKETINGET
DR HD
--
Helge.

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-06-10 11:38

> [...]

> Jeg købte en K-World TV Hybrid USB stick for 2 år siden. Den modtager
> de normale MPEG-2 digitale kanaler, men ikke HD-kanalerne i h.264:

Dem kan jeg godt tage med min Elgate Hybrid. Jeg var ikke klar over, at
de også er i HD.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-10 11:38

Hej,

> Dem kan jeg godt tage med min Elgate Hybrid. Jeg var ikke klar over, at
> de også er i HD.

Det er de heller ikke (DR HD undtaget).

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-06-10 12:06

> Dem kan jeg godt tage med min Elgate Hybrid. Jeg var ikke klar over, at
> de også er i HD.

HD er ikke det samme som mpeg/h.264 ...

Du kan have h.264 kanaler som ikke er HD .. du kan også have HD kanaler
som er mpeg2 ...

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-06-10 11:37

> [...]

> Jeg købte en K-World TV Hybrid USB stick for 2 år siden. Den modtager
> de normale MPEG-2 digitale kanaler, men ikke HD-kanalerne i h.264:

hvilken version af EyeTV softwaren ?

/thomas

Fra : Helge Hammer

Dato : 11-06-10 13:16

Den 10-06-2010 16:59, Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
> [...]

Ok, jeg forstår at det er softwaren, der dekoder signalerne. Det er
K-World HyperMediaCenter, som vist kun er til Windows. Jeg nævnte det
blot fordi jeg ikke ville opleve en så dårlig oplevelse en gang til.
Men nu har jeg så modtaget Elgato EyeTV DTT Deluxe Football Edition,
men ikke installeret det endnu. Det fede er jo at jeg får pengene
tilbage når vi har vundet VM i næste måned. (Skulle der være en smiley
her? Ok.)
--
Helge.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-06-10 16:00

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-06-10 20:27

> [...]

> Jeg ville gerne investere i en sådan dims til min Mac Pro, men nu er
> jeg i tvivl. Hvis den ikke kan modtage DRs HD-kanaler, er den ikke

Jeg checkede lige. Min Hybrid (2008 modellen) kan tage DR HD både på
luftsignal og fra YouSee.

Ellers kan du jo bestille via postordre. Så har du 14 dage til at finde
ud af om den kan det du har brug for...

Fra : Helge Hammer

Dato : 09-06-10 20:36

Den 09-06-2010 21:26, Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Jeg checkede lige. Min Hybrid (2008 modellen) kan tage DR HD både på
> luftsignal og fra YouSee.
>
> Ellers kan du jo bestille via postordre. Så har du 14 dage til at finde
> ud af om den kan det du har brug for...

Done

--
Helge.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 10-06-10 21:23

> hvis du sidder indendørs kan det godt være du skal bruge en større
> antenne ...

tak for svar. Jo jeg foretrækker at sidde indendørs, lige nu pxxxxx det
ned, og når solen skinner (_når_) er det for meget genskin i skærmen.

> nix

Jeg har ikke betalt for Sputnik

> ja

Men så er der jo kravet om indendørs/udendørs og en ekstra antenne at
slæbe rundt på

> På mac ligger al mpeg4 dekodning i softwaren .. kræver bare en nyere
> intel mac ..

MB whatever model med Intel Core Duo, så det går vel?

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-06-10 21:58

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Men så er der jo kravet om indendørs/udendørs og en ekstra antenne at
> slæbe rundt på

en stueantenne burde være fint ...

> MB whatever model med Intel Core Duo, så det går vel?

nemlig

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-06-10 22:25

cykelstativ@invalid.dk (Mich. Ottosen) writes:

> Den lille antenne, der er på dimsen, kan den virkelig fange signaler af
> god kvalitet?

Ja, _HVIS_ du har direkte udsyn til senderen. Er du indenfor, afhænger
det meget af hvad murene er lavet af og hvor tykke de er. Har du fast
kiggeplads til maskinen, er det en god ide at lave en bedre antenne dér
(prøv fx det gamle analoge antennestik).

EyeTV kan fortælle dig hvor godt signalet er (også med stemme), så du
kan se hvordan det går :)

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 10-06-10 21:23

> [...]
> kiggeplads til maskinen, er det en god ide at lave en bedre antenne dér
> (prøv fx det gamle analoge antennestik).

Jeg kan ikke forskel på de forskellige master, der står derude i
kimingen. Ikke fast plads, den skal ud at rejse, skal den, dimmeren.

> EyeTV kan fortælle dig hvor godt signalet er (også med stemme), så du
> kan se hvordan det går :)

Godt så.

--
v.h. Mich

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-06-10 22:08

> Jeg kan ikke forskel på de forskellige master, der står derude i
> kimingen. Ikke fast plads, den skal ud at rejse, skal den, dimmeren.

Med mindre naturligvis det vælter ned, eller solen skinner :)

Du vil blive glad for et bette forlængerkabel så selve stumpen der
modtager kan komme op i et træ eller lignende.

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-06-10 23:01

> [...]

> Og kan den det "overalt"? Det er naturligvis fordi jeg gerne vil bruge
> den som tv-modtager herhjemme i bymiljø, hvor wifi og Airport ellers er

Et andet spørgsmål er jo, hvilke kanaler, der bare findes til fri
afbenyttelse i æteren. Det er i hvert fald ikke de mere raffinerede. Man
kan jo heller ikke købe et abonnement f.eks. hos Boxer, for der kan ikke
været et kort i sådan en Elgato-dims. Er der nogen her, der ved, hvilke
stationer man vil kunne se med en luftantenne?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-06-10 23:08

> [...]
> afbenyttelse i æteren. Det er i hvert fald ikke de mere raffinerede. Man
> kan jo heller ikke købe et abonnement f.eks. hos Boxer, for der kan ikke

Du kan købe en USB smartcard læser ...

> Er der nogen her, der ved, hvilke
> stationer man vil kunne se med en luftantenne?

<http://www.boxertv.dk/produkter/Kanaler-shortcut/Gratis-Free-to-air-kan
aler/>

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-06-10 09:33

> Du kan købe en USB smartcard læser ...

Kan man virkelig det? Så kan man se købe-kanaler på computeren ligesom
hvis man har en "boks" til sit fjernsyn? Det vidste jeg ikke.

> <http://www.boxertv.dk/produkter/Kanaler-shortcut/Gratis-Free-to-air-kan
> aler/>

Det ser da meget godt ud. Det er mest DR-kanaler og så lige TV2, men der
er da nogle stykker at vælge mellem.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-06-10 09:36

> Kan man virkelig det? Så kan man se købe-kanaler på computeren ligesom
> hvis man har en "boks" til sit fjernsyn? Det vidste jeg ikke.

Elgato har en sådan dims, selvom der står den kun virker i sverige så er
det jo samme system (og også Boxer) som styrer det svenske DVB-T net ..

> Det ser da meget godt ud. Det er mest DR-kanaler og så lige TV2, men der
> er da nogle stykker at vælge mellem.

Ca. det samme som du fik analogt ...

/thomas

Fra : Kent

Dato : 09-06-10 15:30

Den 09-06-2010 10:35, Thomas von Hassel skrev:
> Elgato har en sådan dims, selvom der står den kun virker i sverige så er
> det jo samme system (og også Boxer) som styrer det svenske DVB-T net ..
Jeg spurgte i en mail til Elgato og fik svaret tilbage at det ville den
ikke. Desværre her jeg ikke gemt posten, men i kan jo prøve at spørge igen.

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-06-10 15:37

Kent <kentmagnussenFJ_ERN@gmail.com> wrote:

> Jeg spurgte i en mail til Elgato og fik svaret tilbage at det ville den
> ikke. Desværre her jeg ikke gemt posten, men i kan jo prøve at spørge igen.

det _burde_ virke .. men nu har jeg ikke selv haft testet ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 09-06-10 07:27

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Den lille antenne, der er på dimsen, kan den virkelig fange signaler af
> god kvalitet?

Du kan nu også sagtens sætte den på dit kabel-tv net.

> [...]
> det er lidt alvor denne gang. Og fruen i huset vil ikke se bold, hun
> bruger vores eneste kabelopbundne tv til sine programmer.

Du ved godt at du godt kan forbinde mere end et tv til din kabeladgang?

Det skal bare helst gøres ordentligt ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-06-10 09:33

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Du kan nu også sagtens sætte den på dit kabel-tv net.

Da ikke en Elgato eyetv DTT deluxe. Den har kun DVT-T og ikke DVT-C. Så
skal man f.eks. have en eyetv hybrid, som jeg har. Den er lidt større og
lidt dyrere, men så fungerer den fint på ens kabe-tv derhjemme. Vi har
selv brugt den, når EfB's kampe blev sendt på kanal 9. Den findes jo kun
digitalt, og det kan ingen af vores fjernsyn klare.

> Du ved godt at du godt kan forbinde mere end et tv til din kabeladgang?
>
> Det skal bare helst gøres ordentligt ...

Og det er jo lige ved, at et fjernsyn er så billigt i dag, at det ikke
kan betale sig at bruge computeren som fjernsyn nr. 2. Hvis man da ikke
har andre hensyn som f.eks. plads at tænke på. Vores søn har bare sin
24" iMac med en Elgato tuner. Så kan han spille computerspil, surfe på
nettet, høre musik, se fjernsyn og lave lektier samtidig. Man kan kun
være imponeret over de unges simultankoefficient.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 09-06-10 11:45

> Da ikke en Elgato eyetv DTT deluxe. Den har kun DVT-T og ikke DVT-C. Så
> skal man f.eks. have en eyetv hybrid, som jeg har.

OK; det er så den samme jeg har ...

> Og det er jo lige ved, at et fjernsyn er så billigt i dag, at det ikke
> kan betale sig at bruge computeren som fjernsyn nr. 2.

Det var nu ikke det jeg tænkte på. Personligt har jeg både fjernsyn i
dagligstuen og i sovekammeret, så jeg kan ligge i sengen og se aftenens
Deadline om morgenen [ja, jer er tilsyneladende a-menneske]. Og i øvrigt
et par 14" fjernsyn i køkken og det rum jeg bruger til kombineret
kontor, bibliotek og spisestue, når jeg har gæster.

> [...]
> surfe på nettet, høre musik, se fjernsyn og lave lektier samtidig. Man kan
> kun være imponeret over de unges simultankoefficient.

Mine brødre har da også anbragt fjernsyn i børneværelserne, og et i
loftet for fodenden af dobbeltsengen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-06-10 17:25

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Og det er jo lige ved, at et fjernsyn er så billigt i dag, at det ikke
> kan betale sig at bruge computeren som fjernsyn nr. 2. Hvis man da ikke

Man kan bruge den til at optage ting på. Det kniber stadig med en god
harddiskrecorder til DVB-C til en fornuftig penge.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-06-10 19:14

> Man kan bruge den til at optage ting på. Det kniber stadig med en god
> harddiskrecorder til DVB-C til en fornuftig penge.

du mener som en nem boks man bare sætter til ? ..

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-06-10 19:28

> du mener som en nem boks man bare sætter til ? ..

Øh, ja. Du ved, ligesom dem man havde til analogt signal i gamle dage.

Jeg forventer så bare at den kan finde ting selv vha EPG så man fx får
optaget ens yndlingsserier uden at stå på hovedet i tv-programmet.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-06-10 19:36

> Øh, ja. Du ved, ligesom dem man havde til analogt signal i gamle dage.
>
> Jeg forventer så bare at den kan finde ting selv vha EPG så man fx får
> optaget ens yndlingsserier uden at stå på hovedet i tv-programmet.

ja .. der er det vist kun den boks yousee eller stofa smider i nakken på
dig som virker på den måde ..

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 09-06-10 20:21

> ja .. der er det vist kun den boks yousee eller stofa smider i nakken på
> dig som virker på den måde ..

YouSee boksen kan ikke markere en serie til optagelse. Så man skal stå
lidt på hovedet i programmet, kaldet "guide" på boksen.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-06-10 21:17

> ja .. der er det vist kun den boks yousee eller stofa smider i nakken på
> dig som virker på den måde ..

Som sagt... Det kniber med udbuddet :)

Indtil det kommer på plads er EyeTV et fint bud. Faktisk var det det
ham som Nikolaj Sonne i Zoeinding brugte som eksempel på "gør det selv"
brugte.

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-06-10 21:08

> Øh, ja. Du ved, ligesom dem man havde til analogt signal i gamle dage.
>
> Jeg forventer så bare at den kan finde ting selv vha EPG så man fx får
> optaget ens yndlingsserier uden at stå på hovedet i tv-programmet.

Den kan ikke huske det uge for uge, men man kal bare klikke på et
program i EPG'en, og så bliver det optaget. Det er da relativt nemt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-06-10 21:17

> Den kan ikke huske det uge for uge, men man kal bare klikke på et
> program i EPG'en, og så bliver det optaget. Det er da relativt nemt.

EyeTV eller en optager?

EyeTV kan sagtens. Jeg bruger Smart Guides til det.

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-06-10 21:25

> EyeTV eller en optager?

Jeg opfattede det som EyeTV.

> EyeTV kan sagtens. Jeg bruger Smart Guides til det.

Det lyder da godt. Det vidste jeg ikke. Har du sagt det til Thorbjørn?
Ved du så, om EyeTV kan vække en Mac fra vågeblus for at optage, eller
skal man sørge for, at ens Mac er vågen?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-06-10 21:27

> Jeg opfattede det som EyeTV.

> Det lyder da godt. Det vidste jeg ikke. Har du sagt det til Thorbjørn?

Kører du ikke EyeTV 3 ?

> Ved du så, om EyeTV kan vække en Mac fra vågeblus for at optage, eller
> skal man sørge for, at ens Mac er vågen?

den kan enda sørge for at tænde den hvis den er slukket ..

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-06-10 21:33

> Kører du ikke EyeTV 3 ?

Jo, skal jeg så sige det til ham?

> den kan enda sørge for at tænde den hvis den er slukket ..

Måske skulle jeg læse manualen. Det kan være, det ville opklare nogle
småting
Det er simpelthen et spørgsmål om, at jeg ikke har brugt programmet så
intensivt, at jeg har haft behov for de mere avancerede funktioner. Jeg
ser blot tv på computeren fra tid til anden.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-06-10 22:02

> Jeg opfattede det som EyeTV.

> Det lyder da godt. Det vidste jeg ikke. Har du sagt det til Thorbjørn?

Øh, ja, det har jeg da. Er der gået kludder i din trådning?

> Ved du så, om EyeTV kan vække en Mac fra vågeblus for at optage, eller
> skal man sørge for, at ens Mac er vågen?

Den kan godt vække fra vågeblus (ikke slukket[1]) men jeg kan ikke finde
ud af at få den til selv at gå i vågeblus igen.

[1] Det kan Windows Media Center. Jeg var passende imponeret.

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-06-10 22:12

> Øh, ja, det har jeg da. Er der gået kludder i din trådning?

Nej, men jeg syntes ikke, det blev sagt så firkantet. Det er nok mig,
der er tungt opfattende.

> Den kan godt vække fra vågeblus (ikke slukket[1]) men jeg kan ikke finde
> ud af at få den til selv at gå i vågeblus igen.
>
> [1] Det kan Windows Media Center. Jeg var passende imponeret.

Det har Thomas ellers lige skrevet, at den kan. Jeg må eksperimentere
lidt med det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-06-10 22:14

> Nej, men jeg syntes ikke, det blev sagt så firkantet. Det er nok mig,
> der er tungt opfattende.

> Det har Thomas ellers lige skrevet, at den kan. Jeg må eksperimentere
> lidt med det.

det har ihvertfald virket ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-06-10 22:43

> Nej, men jeg syntes ikke, det blev sagt så firkantet. Det er nok mig,
> der er tungt opfattende.

Enten har vi en Thorbjørn mere herinde jeg ikke har opdaget, eller også
har du ikke bemærket at det er mig du spørger om jeg har sagt det til
mig selv?

> Det har Thomas ellers lige skrevet, at den kan. Jeg må eksperimentere
> lidt med det.

Lad endelig høre hvad du finder frem til.

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-06-10 11:35

> Lad endelig høre hvad du finder frem til.

Jeg har lige prøvet. Den vågnede godt nok fra vågeblus og optog en
udsendelse, men det er rigtigt, at den var ikke gået på vågeblus igen.
Måske blev den holdt vågen af Time Machine.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-06-10 16:01

> [...]

> udsendelse, men det er rigtigt, at den var ikke gået på vågeblus igen.
> Måske blev den holdt vågen af Time Machine.

Jeg har bemærket at EyeTV løbende sluprer cpu-tid (formentlig fordi den
smager løbende på det der kommer, for at opdatere EPG og den slags), og
det kan være dét der holder OS X vågen.

Der kom en opdatering forleden der skulle formindske dette forbrug, men
jeg har ikke haft tid til at kigge om det muliggør vågeblus. Håbet er
lysegrønt :)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-06-10 18:10

> [...]
>
> Der kom en opdatering forleden der skulle formindske dette forbrug, men
> jeg har ikke haft tid til at kigge om det muliggør vågeblus. Håbet er

når den vågner og optager så åber den jo et vindue med den live tv
stream .. så længe det er åbent så længe vil den ikke falde i søvn ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-06-10 18:15

> når den vågner og optager så åber den jo et vindue med den live tv
> stream .. så længe det er åbent så længe vil den ikke falde i søvn ...

Ikke hvis EyeTV var lukket ned inden man lod den gå på vågeblus.

Live-TV vinduet kommer svjv kun hvis man havde det åbent sidst.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-06-10 18:18

> Ikke hvis EyeTV var lukket ned inden man lod den gå på vågeblus.
>
> Live-TV vinduet kommer svjv kun hvis man havde det åbent sidst.

aah .. ok ..

(jeg har det altid åbent .. det kører på min TV mac mini og jeg bruger
den som alm. fjernsyn)

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 10-06-10 18:15

> når den vågner og optager så åber den jo et vindue med den live tv
> stream .. så længe det er åbent så længe vil den ikke falde i søvn ...

Det gør den ikke hos mig.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 10-06-10 12:36

> Den kan godt vække fra vågeblus (ikke slukket[1]) men jeg kan ikke finde
> ud af at få den til selv at gå i vågeblus igen.

EyeTV kan også starte fra slukket Mac. Man skal bare passe på når man
sætter sin Mac i sleep at det ikke er for tæt på en optagelse der skal
starte, for så mister man optagelsen.

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-06-10 09:33

> [...]

> dannebrogsflag og fodboldbilleder på kassen, men sælgeren var ærlig og
> sagde, at den ikke kunne MPEG-4, og derfor ikke noget med DRHD (?).

Det må være det tilbud, hvor man får pengene tilbage, hvis Danmark
vinder VM. Det er da værd at tage med. Man ved jo aldrig. Jeg opdagede
lige på Elgatos hjemmeside, at de har det samme tilbud i England,
Tyskland, Frankrig, Italien, Holland, Portugal og Spanien. Der er altså
en ikke ubetydelig chance for, at Elgato skal give pengene tilbage til
en del kunder.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : helge8800

Dato : 11-06-10 13:55

On 11 Jun., 14:15, Helge Hammer <helge.ham...@elromail.dk> wrote:

> Men nu har jeg så modtaget Elgato EyeTV DTT Deluxe Football Edition,
> men ikke installeret det endnu.

Det har jeg nu. Under installationen skal jeg: Select a service below,
then click Auto_Tune. Der er kun een service, nemlig DVB_T PAL BG og
og den finder kanalerne 4 DR Ramasjang, 5 DR K, 6 DR HD, 20 DR Update,
22 Folketinget; men DR1, DR2 og TV2 mangler. Skal det være PAL?
--
Helge.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-06-10 20:59

helge8800 <damsoe8224y@gmail.com> wrote:

> [...]
> og den finder kanalerne 4 DR Ramasjang, 5 DR K, 6 DR HD, 20 DR Update,
> 22 Folketinget; men DR1, DR2 og TV2 mangler. Skal det være PAL?

hvad siger signal styrke under preferenes ?

/thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 12-06-10 17:24

> ja

Jeg har købt den samme. Her er mine erfaringer nogle spørgsmål:
Nu har jeg så købt en Elgato eyetv DTT deluxe. Den virker OK indendøre
med den ekstra antenne, der var med i boksen. Når altså antennen bliver
anbragt helt rigtigt i nærheden af et vindue :) Så er billedet flydende
- altså uden hakken.

Men den automatiske tuner kan finde 26 kanaler, hvoraf kun DR1, DR2 og
TV2 virker, de øvrige er encrypted. DR HD har den heller ikke fundet -
selvom der på kassen står, at dimmeren er Full HD. Hvordan finder jeg
den og bruger den? Der en henvisning til nettet vedr. encrypted, men jeg
sidder på en langsom forbindelse med et Apple eksternt modem til
kobberet, så jeg har ikke lige orket at kigge på det.
Men hvis nogen har en hurtig eg nem løsning vil jeg blive glad for at
læse den.

Et tillægs? Jeg har prøvet at optage nogle tv-udsendelser, det virker
fint. I går aftes havde jeg bestilt Eyetv til at optage tre programmer,
mens vi var i teatret, det virkede perfekt, selvom puteren var i sleep
mode. Jeg lod simpelthen være med at klappe den sammen.

Men de fylder tilsyneladende en del. Selv efter, at jeg deletede dem i
Eyetv - ligger der noget et eller andet sted som jeg skal være opmærksom
på at slette? Jeg "mangler" ca. 6 til 8 GB. Før Eyetv var der ca. 20 GB
disponibel (ud af 160 GB), men pludselig var nede under 10 GB - og dét
bryder jeg mig ikke om.

Når jeg ser tv via eyetv spinner maskinen op til 70 grader celsius og
blæseren kører. Er den slem til at bruge cpu-kraft?

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-06-10 17:40

> [...]
> kobberet, så jeg har ikke lige orket at kigge på det.
> Men hvis nogen har en hurtig eg nem løsning vil jeg blive glad for at

Der er en masse kanaler som Boxertv sælger en boks til .. de vil kunne
ses via din EyeTV dims men de vil være "låst"

DR HD skulle gerne være der .. ulåst ..

> [...]
> på at slette? Jeg "mangler" ca. 6 til 8 GB. Før Eyetv var der ca. 20 GB
> disponibel (ud af 160 GB), men pludselig var nede under 10 GB - og dét

EyeTV her en "live buffer" som du kan sætte størrelsen på under
preferences.

> Når jeg ser tv via eyetv spinner maskinen op til 70 grader celsius og
> blæseren kører. Er den slem til at bruge cpu-kraft?

ja, det kræver noget at dekode video ...

/thomas

Fra : Helge Hammer

Dato : 12-06-10 18:37

Den 12-06-2010 18:24, Mich. Ottosen skrev:
> [...]
> mens vi var i teatret, det virkede perfekt, selvom puteren var i sleep
> mode. Jeg lod simpelthen være med at klappe den sammen.

Jeg vil prøve at optage Barnaby i aften, vil der være problemer med
undertekster? Skal man gøre noget specielt for at få underteksterne med?

--
Helge.

Fra : Helge Hammer

Dato : 12-06-10 18:33

Den 11-06-2010 21:58, Thomas von Hassel skrev:

> ja
>
> hvad siger signal styrke under preferenes ?
>
> /thomas

Signalstyrke ca. 70% og kvalitet 100%, det er både med den lille
sammenfoldelige antenne og den med kabel. Nu er det sådan, at jeg kan
*se* senderen (Sparkær) ud af vinduet, så jeg riggede en antenne til
af alm. antennekabel og splittede enden i to 10 cm stykker, med samme
kabellængde som den medleverede. Og bingo, nu er der smæk for
skillingen. Jeg kan kun konkludere at det medleverede antennegrej ikke
er godt nok. Her har det også vist sig at antennen modtager bedst i
vandret position.

--
Helge.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-06-10 21:23

helge8800 <damsoe8224y@gmail.com> writes:

> [...]
> og den finder kanalerne 4 DR Ramasjang, 5 DR K, 6 DR HD, 20 DR Update,
> 22 Folketinget; men DR1, DR2 og TV2 mangler. Skal det være PAL?

Det lyder rigtigt, men du har kun fundet en fysisk kanal (med flere
tv-kanaler i). Best mulige antenneforhold og prøv igen.