Spam SMS fra organisation
Fra : JWP

Dato : 08-06-10 08:09

Hej

Jeg har her til morgen modtaget uopfordret en spam SMS fra en organisation
der kalder sig HK.

Indholdet må betegnes under kategorien "stærkt politisk propaganda"

Nogen der har modtaget noget ligende ?

Skal lige nævnes at jeg aldrig har har haft noget med et firma med dette
navn at gøre.

Sms'en var af sådan en type hvor man ikke kan se et afsendernummer, men bare
en tekst. Hvordan finder man ud af hvem der enligt står bag, og hvor klager
man ?

På forhånd tak

Jan

Fra : Max

Dato : 08-06-10 13:31

Hej

> og hvor klager man ?

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Nettjek/Klag-over-spam

Max

Fra : Mikael Schøler

Dato : 08-06-10 15:44

On 08-06-2010 09:08, JWP wrote:
> [...]
>
> Sms'en var af sådan en type hvor man ikke kan se et afsendernummer, men
> bare en tekst. Hvordan finder man ud af hvem der enligt står bag, og

ring til dit teleselskab. De bør kunne se hvor den kommer fra.

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 08-06-10 17:35

JWP wrote:
> [...]
> organisation der kalder sig HK.
>
> Indholdet må betegnes under kategorien "stærkt politisk propaganda"

Jeg har modtaget samme smøre og er heller ikke imporneret. Fagforeningen
HK har mit nummer fordi jeg er sikerhedsrepræsentat, ikke fordi de skal
sende mig politisk propaganda.

> Skal lige nævnes at jeg aldrig har har haft noget med et firma med dette
> navn at gøre.

Måske du er medlem af en samarbejdspartner.

> Sms'en var af sådan en type hvor man ikke kan se et afsendernummer, men
> bare en tekst. Hvordan finder man ud af hvem der enligt står bag, og
> hvor klager man ?

Jeg ville starte med at bede HK om ikke og sende mere.

Mvh
Bruno

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 08-06-10 18:30

JWP skrev:
> [...]
>
> Sms'en var af sådan en type hvor man ikke kan se et afsendernummer, men
> bare en tekst. Hvordan finder man ud af hvem der enligt står bag, og

Hvis det er fagforeningen HK, som sender dig uønsket mail, så bruger de
enten en adresse, som du har opgivet dem, eller en, som andre har givet dem.

HK har en meget stærk interesse i at holde sig på den rigtige side af
loven, men kan naturligvis have ansat en person, som begår fejl.

Eller det kan være, at du har opgivet din adresse, men ikke mener, at du
har givet dem lov til at bruge den som de gør.

Hvad du kalder "stærkt politisk propaganda" vil andre opfatte som
oplysning til medlemmerne, og hvad du opfatter som upolitisk, vil andre
sikkert opfatte som fordomsfuldt og politisk.

Når man rådgiver sine medlemmer om, hvad der gavner deres interesser,
kalder man tingene ved navn. I et fagforeningsdemokrati kan du være med
til at påvirke beslutningerne.

Det eneste saglige indhold i sagen er at finde ud af, om reglerne om
spam er overtrådt og i givet fald få det stoppet.

Bjarne

Fra : Klaus G.

Dato : 19-06-10 13:46

> HK har en meget stærk interesse i at holde sig på den rigtige side af
> loven, men kan naturligvis have ansat en person, som begår fejl.
Eller man har via. noget online-gejl bare trykket "næste, næste næste" og så
overset et flueben hvor der står at HK kan kontakte en i fremtiden :)

--
Klaus G.